even erbij blijven: minimoog

Uitgeknepen chinezen en tibetanen waarschijnlijk,
Ineengezet door onbetaalde vingertjes
Heb ook pas eens ongevraagd birckenstocks uit hongkong gekregen ( besteld via birckenstock.nl ! )
Die vielen pardoes binnen 1 week van de voeten
Nee dan liever een echte minimoog om maar weer eens on topic te gaan

4009 zegt dat de winnaar dus NOG hoger geboden had, maar de net niet winnaar 4008 .. Of zoiets... Ebay gaat dan net over dat bod. Mocht ie zelfs 6k gezet hebben, had ie m nog voor 4009
Ik weet niet of ik t nog ernstig moet nemen, zijn er nog mensen die geloven in koopjes op ebay als de tijd nog uren is voor t afloopt?

Het is nog vroeg, maar ik snap je verhaal niet helemaal. Wat bedoel je?

Hij bedoelt dat Ebay het hoogste bod zo laag mogelijk maakt. Dus iemand had 4008€ geboden. Iemand anders had misschien 4500€ geboden, maar ebay maakt er 4009 van omdat dit voldoende is om de veiling te winnen. Er had dus hoogstwaarschijnlijk iemand nog meer dan 4009€ over voor die Minimoog.

Dat is een functie van ebay, heet maximumbod, kan je eventueel instellen

ik zat nog even te denken om mijn mini (serie nummer 2700) in te ruilen voor een prophet 6 en een sub 37 vanwege de legio sequence mogelijk heden vooral als je die 2 combineerd.. maar dan wil ik ook geen stuiver bij betalen

dat lijkt me wel eens een typisch geval van waar er 2 ruilen, gaan ze allebei huilen te kunnen worden ;)

de een moet veel te diep de portemonnee in voor een minimoog en de ander krijgt spijt als ie na een half jaartje in de gaten heeft hoe die sub37 klinkt en hoe de mini klonk.

ik zat nog even te denken om mijn mini (serie nummer 2700) in te ruilen voor een prophet 6 en een sub 37 vanwege de legio sequence mogelijk heden vooral als je die 2 combineerd.. maar dan wil ik ook geen stuiver bij betalen

ik heb je gemaild ;)

heb je mail gelezen maar dat huilen klopt ook wel denk ik..
die model d moet ik gewoon houden.. je raakt dan in 1 klap dat unieke geluid en de waardevastheid kwijt

"Möglicherweise kein Versand nach Niederlande"
Slecht Duits, zeg!

Ik heb er wel eens over gedacht om hem te verpatsen en er een Voyager voor terug te kopen, maar ik heb het niet aangedurfd... bang dat het geluid van de Voyager toch minder is.
Bovendien is het vilt gescheurd. Dat maakt hem al minder waard en het scheelde een paar honderd euro in de aanschaf. Daar staat tegenover dat het een relatief vroeg exemplaar is, uit 1973, met nieuwe toetsrubbers en nieuw afgestelde wielen .
Maar meer dan 3300 hoeft een Minimoog toch niet te kosten?

Ligt eraan hoe goed je zoekt , hoeveel geduld je hebt, hoever je wilt rijden en hoeveel je uitgeeft aan opknappen / servicen denk ik

voyager is gewoon een erg goede synth, maar het is echt geen minimoog.
een goede voyager is ook makkelijker weer terug te vinden/ kopen eventueel lijkt me.
anderzijds is natuurlijk wel de vraag in hoeverre hij gebruikt wordt.
eventuele oplossing van het dilemma is de loterij winnen of trouwen ( in gemeenschap van goederen) met een rijke chick uit Monaco of zoiets.
8379e353772801648b5ef354aacb3e0e.jpg

gemeenschap van goederen? doe maar gewoon gemeenschap, die minimoog kan wel even de kast in dan.

gemeenschap
in de kast, uit de kast
gelukkig zijn er nog altijd minimoogs....;-)

zag trouwens zojuist 2 ems vocoders2000 voorbij komen varieerd van 125 euro tot een schamele 4500
daarnaast wat vintage synths waaronder opus3 a 1400euro, multimoogs vanaf 1850, sonic six boven de 2500 en nog wat spul p5 4500+, neurons voor 5000+ en een echte jp8 uit bulgarije etc etc , the sky is the limit, weet niet wat er gaande is , maar even een leuke vintage uitproberen en weer doorverkopen als hij niet bevalt is er niet meer bij. lijkt wel een yuppe huis geworden
maar goed moest ik eigenlijk een nieuw topic voor openen , maar zo belangwekkend is het nu ook alweer niet, oude kost...

volgens mij is in de vergelijking voyager en model d het geluid op zich geen heel groot obstakel, maar vooral de weg ernaartoe. wat je zo even uit een model d tovert, daarvoor moet je op de voyager 2 uur subtiel knoppen draaien en schakelen om er in de buurt te komen. de voyager klinkt anders, maar ook weer niet heel veel anders.

naar mijn bescheiden mening zijn aan de voyager kosten noch moeite gespaard en dat hoor je terug. dat is bij moog (en anderen) later wel wat veranderd, waardoor er naar mijn idee wat gemakzuchtige nieuwe versies van klassiekers zijn gemaakt die het echt niet halen bij het origineel, als het om het geluid gaat. voorbeelden vind ik de little en sub phatty vs. de source en micromoog.

de rafelige hoge rand die je bv goed hoort als je de filter en osc moduleert met osc3 in audiostand is toch wel moeilijk na te maken vind ik persoonlijk
de weg erheen is inderdaad sowieso veel langer, ik grijp oa nog altijd steeds de filterspread knop als ik de resonatie wil hebben .
heb al eerder aangegeven dat ik de voyager meer als een multimoog vind klinken dan als een mini, wat geenszins negatief bedoeld is. ik gebruik de voyager overigens veel vaker dan de minimoog

Leo, jij bevestigt wat ik ook heb ervaren. Ik heb laatst weer eens een Voyager bespeeld, een OS, en ik had moeite om het geluid naar mijn hand te zetten. Met de midiversie was het hetzelfde laken en pak. De Little Phatty heb ik door Music House laten modificeren; die klinkt sindsdien zoals een Moog moet klinken, al vond ik hem voorden ook oké..

Vond de modificatie door rudi wel de moeite , nu klnkt hij wel gewoon goed ( maar anders dan de mini:-) )
Zit er nu graag aan

Back