Kontakt In Cubase Vraagje!

DJ Michael

Reason 2.5 User
ALs ik in cubase , kontakt laad als vsti en ik laad in kontakt een sample en die bewerk ik hoe zet ik die dan zo dat ik em in de key editor kan gebruiken want als ik bij de key editor op een piano toets klik hoor ik niks terwijl kontakt aanstaat dus wat doe ik verkeerd?

Origineel geplaatst door shappy1010
Heb je in je channel als intrument Kontakt gekozen, met de juiste audio/midi input/output?
In : All Midi Inputs
Out:Kontakt

Heb je eerst wel een sample gemapt? Als je in de map editor van Kontakt op een van de 'pianotoetsen'' drukt die corresponderen met de gemapte sample kan je hem ook horen. Als dit werkt weet je dat je probleem in de routing ligt van Cubase, als dit niet werkt of dit je niet bekend in de oren klinkt,zou ik toch eerst de handleiding van Kontakt goed door gaan nemen

Ja dat werkt wel in de map editor , maar ik bedoel in de key edit van cubase daar lukt het niet ... dus wat doe ik precies verkeerd ... ikzelf denk dat ik midi verkeerd gerout heb!:confused:

in kontakt kun je je sampleprogram aan een midikanaal toewijzen, als je de sample aan ch1 toegewezen hebt, moet je in cubase als output kontakt en als midikanaal ch1 kiezen, dan zou het moeten werken. Kun je de samples wel triggeren met je midikeyboard als je in cubase op het midikanaal van kontakt staat?

Origineel geplaatst door redje
Kun je de samples wel triggeren met je midikeyboard als je in cubase op het midikanaal van kontakt staat?
Nee !!!

OK, als fervent Konkakt en CubaseSL gebruiker zal ik het uit mijn hoofd proberen.

In Kontakt een sample neerploffen. Midikanaal selecteren. Nu zou je in Kontakt met het miniklaviertje gewoon de sample kunnen triggeren.

Maak in Miditrack aan in Cubase. Selecteer als (In) je midikeyboard (of interface). Selecteer als output Kontakt.
Zet je track op hetzelfde midikanaal als het instrument in Kontakt.
En nu....klik het "record enable" knopje in. Dat rode rondje. Nu zou ook het verticale dunne zwarte balkje in de inspector groen moeten uitslaan bij inkomende midinoten.

Origineel geplaatst door Nolet
OK, als fervent Konkakt en CubaseSL gebruiker zal ik het uit mijn hoofd proberen.

In Kontakt een sample neerploffen. Midikanaal selecteren. Nu zou je in Kontakt met het miniklaviertje gewoon de sample kunnen triggeren.

Maak in Miditrack aan in Cubase. Selecteer als (In) je midikeyboard (of interface). Selecteer als output Kontakt.
Zet je track op hetzelfde midikanaal als het instrument in Kontakt.
En nu....klik het "record enable" knopje in. Dat rode rondje. Nu zou ook het verticale dunne zwarte balkje in de inspector groen moeten uitslaan bij inkomende midinoten.
Dus om in te spelen met me keyboard moet ik op de rec knop drukken?

Jepperdepep....anders komen er geen midinoten binnen. In het jargon heet dat het "armen van tracks". Armen in de zin van "bewapenen". De midinoten worden in Cubase SX/SL ALLEEN doorgegeven als je dat doet. Staat in de handleiding overigens....

Ik had nog een vraag als ik in cubase een loop gebruik maar die loop duurt maar 3 sec en ik wil dat ie zich steeds herhaalt , hoe kan ik dat instellen want ik kom daar maar niet achter:erm:

Ik gebruik kontakt als sampler maar ik wil maar 1x kontakt laden want anders krijg ik piepjes erdoorheen.Dus mijn vraag is hoe laad ik de geluiden zo dat ik ze apart kan laden en niet als ik op de piano roll klik dat alle geluidjes die zijn ingeladen allemaal worden gebruikt?

Origineel geplaatst door DJ Michael
Nee vertel eens 8o

Ahum excuseer me mijn taal nu RTFM betekend Ried de fukkin manujal (doe het maar zo :D )

Nog een vraagje

Nog een vraagje

Hoe doet ik loops maken met kontakt, ik heb al vanalles met loopeditor geprobeerd, maar het lukt niet

Ik gebruik de software nu een weekje ofzo,dus ben nog een echte n00b :D

Re: Nog een vraagje

Origineel geplaatst door ChaosGast
Hoe doet ik loops maken met kontakt, ik heb al vanalles met loopeditor geprobeerd, maar het lukt niet

Tja wat bedoel je met loops ??
Wil je een geluid ''loopen'' dus herhalen ? Waarom zou je dit willen ? het is verstandiger om een loop steeds om de ''bar'' in je sequenser opnieuw te ''starten'' (anders heb je de kans dat het niet sync loopt)
Wat wel kan is bijvoorbeeld als je een vocal sample hebt bijv. ''Dig This !'' dat je dan de sample afspeelt en hij bij the g blijft stotteren dus ''Diggggggg This !'' ook kun je dan het stotteren shiften (toonhoogte)
Kijk anders eens in de manual,daar staat het vast in !

Origineel geplaatst door ChaosGast

Nou daar zat ik laatst ook mee te kloten maar ik kreeg het niet goed aan de gang nog wat betreft het plaatsen en verplaatsen van de looping points.... Het lijkt net of het gewoon niet goed werkt wat mij betreft...maargoed ik zal natuurlijk iets essentieels vergeten.

Als ik meer weet hoor je het!

Re: Re: Nog een vraagje

Origineel geplaatst door Kevin
Wil je een geluid ''loopen'' dus herhalen ? Waarom zou je dit willen ? het is verstandiger om een loop steeds om de ''bar'' in je sequenser opnieuw te ''starten'' (anders heb je de kans dat het niet sync loopt)
Wat wel kan is bijvoorbeeld als je een vocal sample hebt bijv. ''Dig This !'' dat je dan de sample afspeelt en hij bij the g blijft stotteren dus ''Diggggggg This !'' ook kun je dan het stotteren shiften (toonhoogte)

Wie zegt dat ie ''Dig This !'' wil loopen en niet een pad of een string sample?? ;)

Origineel geplaatst door Kevin

Ik wil geen vocals loopen maar basskicks, ik heb met markers zitten te experimenteren, maar het lukt (nog) niet zoals ik het wil :D

Back