Synths en vocoder van Jonzun Crew

Arv

Robot
Ik gooi het even in de groep want er lopen hier personen rond die er meer kijk op hebben dan ik.

Check deze groep/video. Het is een elecro-funk groep uit de 80's en die maakten gretig gebruik van
o.a. vocoders. De vraag is, wie herkent de vocoder? En, als bonus, wie hekent die mooi stabs/strings?

korg poly 61

poly61.jpg

tenminste in het filmpje, bij de opnames waarschijnlijk niet, vind het maar een zozo synth, misschien jp8 ? of korg polysix met effecten ...

korg poly 61

poly61.jpg

tenminste in het filmpje, bij de opnames waarschijnlijk niet, vind het maar een zozo synth, misschien jp8 ? of korg polysix met effecten ...

Die korte solo klinkt inderdaad als een p61, de rest niet. Super mario geluidjes met de arpeggiater is eigenlijk het enige wat leuk is aan een p61. Heb ooit gekeken of de cutoff en res van het filter met knop te bedienen was ala de p800-mod, maar kwam er niet helemaal uit.

En die stabs die je eerst hoort bij 0.17? Das een mooie poly sound, beetje orgel achtig. Kan dat een Obie zijn?

Die korte solo klinkt inderdaad als een p61, de rest niet. Super mario geluidjes met de arpeggiater is eigenlijk het enige wat leuk is aan een p61. Heb ooit gekeken of de cutoff en res van het filter met knop te bedienen was ala de p800-mod, maar kwam er niet helemaal uit.

Nou het is ook een monsterbak voor wollige ruige pads, superharmonische bak met die chord memory ook en arp erover en klaar

En die stabs die je eerst hoort bij 0.17? Das een mooie poly sound, beetje orgel achtig. Kan dat een Obie zijn?

Jonzun crew zijn ook wel eens geasscioseerd met een PE1000 van Korg

https://www.youtube.com/watch?v=Z7awfs5flJc

Wellicht is dat het?

Wat een vet nummer trouwens!!!

Misschien is het wel de roland vocoder met keyboard. Vocoder plus of zo? Die heeft zijn eigen carriers, string bass en synth dacht ik. Supergaaf ding!!
Ook weleens gelezen dat hashim al nafish ook voornamelijk poly61 is dus er valt heel wat koels mee te doen.

Na wat video's van de VP-330 gezien te hebben vermoed ik dat deze bak wel de spil van Jonzun Crew kan zijn
geweest. Klinkt echt fantastisch. Hmm, nu wil ik er 1 natuurlijk..... ;)

Jonzun crew zijn ook wel eens geasscioseerd met een PE1000 van Korg

Wellicht is dat het?

Wat een vet nummer trouwens!!!

Nummer is echt ultra funkie!
Wordt niet meer gemaakt.. ;{

PE1000 is ook wel een mooie synth zeg.

21725866758_7c70fa0f8f_o.jpg

uit: dave tompkins - how to wreck a nice beach (the vocoder from world war II to hip-hop)

Laatst gewijzigd:

Nu het stof van de mijne is en hij bijna weer 100% is moet ik toegeven dat ik de p61 hier wel een beetje tekort doe. Het is nog steeds geen "mooie" sound maar als basis sound staat het wel als een huis. Subtiel kun je een p61 niet noemen, maar een eigen karakter kan je m niet ontzeggen.

Als ik hem weer helemaal speelklaar heb zal ik es wat audio posten. :okdan:

Back