crossbreed gear hulp

dirk78

Ingeburgerd
Ik zoek wat hulp, heb even rondgekeken/gezocht maar ik vind niet zo snel wat ik zoek. Ik ben nieuw in het synth gebeuren, maak en neem wel al jaren muziek op, speel gitaar en bass en wil dat gaan combineren met crossbreed achtige ritmes en bass geluiden. Ik gebruik Sonar voor opnames, heb van alles geprobeerd zoals fruity loops, ableton en massa's soft synths maar het werkt niet echt fijn voor me. Denk dus aan hardware, maar heb geen flauw idee waar ik kijken moet en wat er zoal te koop is. En misschien heb ik ook wel intuitieve software + controller over het hoofd gezien. Zoek iets wat vet klinkt en relatief eenvoudig en intuitief is. Dank :)

Je wilt dus opnemen wat je met je synths speelt en dat, die opnames, op een ander moment, als je op gitaar of basgitaar speelt, met knoppen afvuren en naar behoefte arrangeren / improviseren?
Als je dit wilt dan zou ik eens kijken of je met een loopstation zou kunnen werken. Boss heeft zoiets, zelf heb ik een Electrix Repeater.
Als het software mag zijn heb je Ableton Live. Zoek eens op youtube. In Ableton kan je playlists maken met loops van muziek / composities. Ableton laat zich makkelijk besturen met een midi-controller of iPad (dacht ik).

Mocht dit niet zijn wat je voor ogen hebt zou ik, als ik jou was, de vraag anders formuleren. Succes, Jeroen

Laatst gewijzigd:
herformuleren dan:

Ik heb geen synths, of ik heb alleen soft synths en ik vind het niet prettig werken. Dat geklik en gedoe dempt het plezier van muziek maken.. Ik zoek hints en tips mbt apparatuur om percussieve en bass geluiden te maken. Heb wel eens met Zo'n MC505 gespeeld en dat was best intuitief, maar klonk niet super vet ofzo. Misschien een Virus achtig ding?