[VSTi] Drumcomputer

tnk

Newbie
Ik ben op zoek naar een goede drumsynth, kan iemand mij adviezen geven? Ik heb een aantal geprobeerd. www.kvr-vst.com ken ik, ik zoek persoonelijke adviezen.

Ze zijn voor hardcore.

Thnx in advance.

een drumsynth (waldorf attack) of een drumsampleplayer (NI battery)?

Origineel geplaatst door cyan_circle
een drumsynth (waldorf attack) of een drumsampleplayer (NI battery)?

Een drumsynth! :)

Vergeet ook zeker de Drumatic niet (goed voor de kicks ! )
Deze is gratis en gemaakt door een forumlid kijk maar eens HIER

Ik gebruik er een paar. De Dr-008, de Attack, de Drumatic en sinds gisteren de Linplug RMIV. Ik geloof dat ik de Dr-008 en de Attack niet meer nodig heb nu ik de RMIV heb. Echt heel vet ding.

jammer dat dat een sample player is en geen drumcomputer

ik zou gewoon gaan voor die drumcomputer uit reason en dan hang je em via rewire in cubase.. ding is bomdiggy..

Origineel geplaatst door beestachtig
jammer dat dat een sample player is en geen drumcomputer

ik zou gewoon gaan voor die drumcomputer uit reason en dan hang je em via rewire in cubase.. ding is bomdiggy..
is dat ook niet gewoon een sampleplayer dan?

Als je geld teveel hebt zou ik zeggen van ga eens kijken naar Reaktor dan heb je zelfs meer als alleen maar een drumsynth (effecten,sequensers,synth's)
En uit Reaktor haal je zeer leuke Bassdrum's als je een beetje gaat experimenteren..
Dan heb je ook nog Stomper da's ook wel een leuk drumsynthje maar met de Hyperion versie krijg je telkens zo'n Pop Up (of je moet een bedrag doneren)

Origineel geplaatst door Kevin
Als je geld teveel hebt zou ik zeggen van ga eens kijken naar Reaktor dan heb je zelfs meer als alleen maar een drumsynth (effecten,sequensers,synth's)
En uit Reaktor haal je zeer leuke Bassdrum's als je een beetje gaat experimenteren..
I recon that! 8)

Origineel geplaatst door I-eye
is dat ook niet gewoon een sampleplayer dan?

nee toch? wat is dan het verschil tussen een sampleplayer en een drumcomputer volgens jou dan? :)

hehe

Je hebt dus ''samplebased'' drumcomputers/VSTi en drumsynth's /VSTi..
Bij samplebased kun je niets tot weinig aan het geluid veranderen (envelope's,filter,pitch,level,balance,distortion enz.enz.)
En bij een drumsynth heb je meestal de hele klankparamaters tot je beschikking.

Native Instruments Battery is gewoon een sampleplayer geen synth.
Waldorf Attack daarentegen is dus weer wel een drumsynth (als je deze kick's zoekt ga dan voor Drumatic !!! GRATIS)

Maar waarom probeer je dus niet wat demo's en download je zoiezo niet de GRATIS dingetjes dat kan toch altijd!
Laat ff weten of Drumatic bijv. aan je wensen voldoet.

Back