Poly 61 voice probleem

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
Heb m'n ouwe p61 weer eens uit het stof gehaald, keys schoongemaakt en vervangende batterij eindelijk eens gemonteerd (oude batterij was er al paar jaar terug uitgehaald - ook geen (significante) batterijschade of andere corrosie die ik kan waarnemen).

An sich werkt de p61 naar behoren, maar de 1e van de 6 voices klinkt bizar. De sem chips omgewisseld om te checken of het probleem daar lag maar het blijft bij de 1e voice.

Iemand een idee waar het probleem evt zou kunnen liggen?

Ah, los contactje, dom.

Klinkt nog steeds niet helemaal jofel, maar alle voices zijn nu min of meer gelijk.

p61 filter/res knop

p61 filter/res knop

Mooi, na intern callibreren lijkt de p61 weer te werken. Om dit draadje toch nog wat relevantie te geven:

weet iemand hoe je de poly800 filter/res mod op de p61 doet? Bij de poly800 zijn het gewoon 2 interne potjes die je naar buiten kan halen, maar bij de p61 heb ik die nooit gevonden.

Koel. Als ik het goed begrijp kun je bij een preset gewoon de cutoff op max en res op 0 zetten om de volledige range te krijgen. Lijkt me geen probleem.

Het blijft een apart bakje die door de interface niet echt het achterste van de tong laat zien...
Als ik wat meer verstand van electronica had zou ik alle controls naar buiten brengen.

Beetje zoals deze gast:

Laatst gewijzigd:
Wat een belachelijk simpele mod zeg, 10 minuutjes bezig en in 1 keer goed. Gnaaf, en dan te bedenken dat ik zelfs nog nooit een ikea bouwpakket in 1 x goed heb gekregen.

:okdan::okdan::okdan::halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja

Dus, instructies als in de link, muv waar je de ground en +5v vandaan haalt. Daarvoor in plaats:

"I took the power and ground from the arp board attached to the cover. The solder points are clearly labeled "+5" and "ground," so some tinned leads got attached there. This way it reduces the risk of frying an unobtainable chip."

en 100k potjes gebruiken, net als bij de poly800 mod.

Nu nog twee gaten boren en een paar hardnekkige toetsweigeraars nog een keer reinigen, en voila.

Het is dat ik amper midi gebruik, hoewel het wel weer een mooie workaround is voor als de toetscontactjes voor de zoveelste keer weer eens vuil zijn (nare korg kwaal hoor...)

Ben ook bang dat zelf een p6retro maken iets te hoog gegrepen is voor me.

Gouden tip voor hardnekkig weigerende toetsen op een korg: conducting silver coating :halleluja:halleluja

iig missie geslaagd, p61 speelt weer als een tierelier en met de cutoff en res binnen handbereik wel een veel fijnere speelervaring :okdan:

Even een korte loop met de p61 gemaakt. Best dubby en funky synthje zo.

Attachments

• 97 p61.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 85
Back