Chicago House

ano040425-3

Gedeactiveerd account
in de ban
Met oa,TR-707,DX,Roland JX-3P,..voor de liefhebbers

Attachments

• gochiqua.mp3
    8,3 MB · Bekeken: 85
Lekker, die synth-geluiden. Wat heb je nog meer gebruikt? Denk dat het net iets te snel is voor Chicago. Ligt boven de 126 bpm?

Lekker, die synth-geluiden. Wat heb je nog meer gebruikt? Denk dat het net iets te snel is voor Chicago. Ligt boven de 126 bpm?

dacht dat het 128bpm is

verder TR-909 en 727 samples en een softsynth voor de pad

:okdan:Zoals gezegd vind ik t goed in die sfeer passen! Een Yamaha-logje zou ook lekker passen. :okdan:

Ietsjes te snel (al eerder geschreven) 123/124 max zou mooi zijn.
Synth sequence staat iets te hard imo tegenover de rest.
Heeft wel wat weg van Lil Louis qua stijl :okdan:

ok bedankt,ik ga hem zakken in tempo,ik had het gevoel ook dat het te snel ging,maar omdat ik op verschillende tracks werk die sneller gaan,als je dan switcht terwijl je erop werkt heb je indruk dat het te traag gaat.

is die sequence echt te hard vind je,ik heb hem wel 5 maal gemixt al? een beetje zakken de mid freqs,dat is hoe hij eerst was,dan dringt het minder door maar is die te dof.in de sequence zit de baslijn ook,dus ik heb niet veel keus.

helemaal anders,die swing is in ableton bewerkt ,de originele sequence zelf heeft nul swing.

Ik kan 36 versies maken van die track :),ik was van plan ook een versie te maken anders zonder die sequence,beetje enkel met wat er in het begin van de track is mee werken,maar ik vind die swing wel gaaf,je moet het graag horen natuurlijk,maar bedankt voor het advies,ga zeker andere versies maken nu.

ok bedankt,ik ga hem zakken in tempo,ik had het gevoel ook dat het te snel ging,maar omdat ik op verschillende tracks werk die sneller gaan,als je dan switcht terwijl je erop werkt heb je indruk dat het te traag gaat.

is die sequence echt te hard vind je,ik heb hem wel 5 maal gemixt al? een beetje zakken de mid freqs,dat is hoe hij eerst was,dan dringt het minder door maar is die te dof.in de sequence zit de baslijn ook,dus ik heb niet veel keus.

Wanneer de sequence erin komt lijkt de drum/percussie te zacht in het geheel (imo) (te veel op de voorgrond) terwijl de 707 drums toch wel belangrijk zijn in dit soort Chi-town projecten.

Joe Smooth/Sterling Void vocaal zou natuurlijk helemaal top zijn :engel:

ja is zo,maar ik krijg het niet goed,die sequence vreet de bandwidth,ik ga eens proberen hem te splitten om de bas appart te kunnen isoleren,bedankt,ik ga proberen!

Zo dit is de remix,heb rekening gehouden met alle advies:

- BPM lager
- TR-707 luider
- Sequence voor een groot deel weggelaten

structuur aangepast en verder eq tweaking op de sounds en de hele mix.

Attachments

• Chiqua Gogo RMX.mp3
    6,5 MB · Bekeken: 74
Tempo is inderdaad beter. Had ik zelf helemaal niet gehoord, maar zo is ie helemaal goed. Die sequence waar ik me een beetje aan stoorde, zit er nog gewoon in :), dat dingetje dat begint op 1:03. Als daar de swing uit is, klopt ie volgens mij beter. Blijft verder gewoon lekker!

die swing komt door die warp beat functie in ableton,als ik dat weg wil hebben veranderd de sequence (die origineel anders is),maar ik zal eens proberen

Ik ga niks nieuws zeggen maar even op een rijtje:
- De tweede versie is beter
- Die synth zit er net niet lekker in, kan je 'm niet een beetje verschuiven? Dat helpt soms.
- Chicago House of niet discussie: tsja eh ...

o ja er mag wel wat meer laag in van mij, iets fm-erigs?

klinkt oke . r8 sounds zijn ook lekker. wel een beetje plat kwa dynamiek.

Last edited by a moderator:
Die fm-achtige sequence vind ik wat minder in de mix, verder gewoon leuke track (2e versie dan).

Back