simpele 19" Midi Patchbay

Status
Please reply by conversation.

pjeut

Ouwe rot
Ik stel niet veel eisen:
- 19 " maar dat had ik al gezegd;
- 1 MIDI-In is genoeg;
- Minimaal 4 MIDI-Outs;
- en nu komt het: per MIDI-kanaal kunnen instellen naar welke MIDI-Out deze moet gaan.

Ik heb een Roland A-220 en die werkt prima, maar kan alleen maar separaten naar twee MIDI-Outs, en dat is te weinig. Minimaal vier. Mag een oud beestje voor weinig zijn (is die A-220 ook).

Wie oh wie kan me helpen.

Groeten, Pjeut

Midi patchbay

Midi patchbay

Hoi,

Ik heb een Steinberg Midex8 welke momenteel niet in gebruik is. Wellicht biedt deze de mogelijkheden die je zoekt ?

Groet, Michael

Ik denk dat je dan best nog een A-220 scoort,, Ook al zijn die erg zeldzaam te vinden,,
Ik doe dat ook met een midex8 en AMT via cubase, maar dan zit er was latency en jitter op...

Dank jullie wel, maar het van het frontpanel hands-on switchen van een midi-kanaal naar A of B is toch echt iets wat alleen die A-220 kan. Ook de A-880 is geen toevoeging.
Ik blijf lekker bij mijn huidige set-up.

Bedankt voor het meedenken.

Nee, ook die schakelt uitsluitend MIDI-Ins naar MIDI-outs zonder te filteren op de kanalen.

Nee, ook die doet niet aan filtering van de MICI-channels. En daar gaat het mij om

Nee, die Akai ken ik, doet hetzelfde als alle anderen.

Maar.... die Yamaha kent dus gewoon channel-filter, en dat is wat ik zoek.

Heb je er toevallig eentje liggen?

Heb er eentje ja, ik meen hier gekocht v vriendelijk forumlid, maar nog niet nader ingedoken. Helaas niet te koop, maar soms duiken ze op.

En dan is er nog de Yamaha MEP4,
Ik heb er twee gehad, gebruikt en terug verkocht, ook hier via 't forum,....
De reden; De MEP4 geeft vertraging als je er gewoon de Midi Out van je sequencer aanhangt..
Ik weet niet waarvoor je die Midi channel spillters nodig hebt ???

De MEP4 geeft vertraging als je er gewoon de Midi Out van je sequencer aanhangt..
?

Hoe had je dit aangesloten ? MIDI Out v sequencer naar de MEP4 MIDI Input ? En dan is de Yamaha te lang op alle info aan het broeden voordat de klus geklaard is ?

tja, Mijn amiga heeft maar 1 midi poort, dus 16 channels,
Ik hoorde vertragingen bij het afspelen... Niet direct, maar wel ne aan tijdje..

De meeste gebruiken een midi interface met meerder poorten,,ipv channels te spiltsen..

Die MEP4 werkt met een CPU een Z80 dacht 'k ???
De A220 heeft eerder een "speciale chip" zoals de A880 denk 'k.
De A880 werkt hier goed, maar bij de merger en Event processor functie is er ook wel jitter..
Die MEP4 is eerder om een master keyboard z'n output op aan te sluiten denk 'k ??

MEP4 lijkt een soort can-do-anything doos, maar kan me goed voorstellen dat dat allemaal even tijd kost om te processen.
(Dit dus nog niet gebaseerd op eigen ervaringen)

Ja idd, de MEP4 kan heel veel,, Ik heb er in den tijd ook twee gescoord..
Soit, gans m'n midi setup is ondertussen ook veranderd,,, 't Was niet alleen de MEP4 die vertraging en jitter gaf

Ik heb een kleine midi-setup voor mijn duo http://www.duoduzz.nl . Ik wil mijn drums en bassen naar dedicated modules sturen zonder dat alle andere modules in te moeten programmeren dat zij die bijbehorende kanalen niet moeten afspelen. Die A-220 doet dat keurig maar outs te weinig, dus.

Jullie zullen waarschijnlijk zeggen: ga gewoon per module instellen welke kanalen wel en welke niet moeten worden gelezen, maar dan moet ik dat waarschijnlijk via Sysex gaan dumpen naar mijn sequencer (een MIDI-player dus) en daar heb ik de kennis niet voor.

bwa, idd, Maar een midi receive channel instellen kan meestal met de knoppen van de modules..

Status
Please reply by conversation.
Back