Welke artiest die niemand kent zou iedereen moeten kennen?

Breed

Bass Engineer
hi-posi!

hyperactieve ska-electro met bijna-gefluisterde vocals op z'n japans en enige jazz triphop invloeden!

dus!

EN ze maken reclamemuziek! het kan niet stuk gewoon.

poeh... zo veel keus!

- Skindred - o.a. ongeveer alle overgeblevenen van Dub War. jamaican hiphopmetal.

- Children of the Bong - hebben 1 album gemaakt in 1995, maar wat voor een! analoge melodieen waar orbital jaloers op is!

- heel het Def Jux label! goddomme wat een lekkere shit. fuck the neptunes, dit is hiphop!

- Chali 2na (misschien bekend als 1 van de Jurassic 5) - de lekkerste stem ooit

bovendien wordt het hoog tijd dat iedereen de genialiteit van Trent Reznor erkent...

Acen 'trip the moon'

'I cant believe this feeheelihiiing....' 8~

oh poep, ik vergeet natuurlijk Kenji Kawai, componist voor Ranma 1/2, Patlabor, Vampire Princess Miyu en Ghost in the Shell

en Craig Armstrong!

Wat ik echt een waanzinnige band vind is EZ3kiel. Hun cd BaRb4ry is een van de beste cd's die ik afgelopen tijd gehoord heb. Het is een vorm van elektro gecombineerd met overdrive dub dit in combinatie met donkere teksten.

check vooral het nummer : Versus en Surement .

anti pop consortium - wazige synthhiphop uit newyork
non phixion - politieke hiphopgroep uit newyork
kali iskariot - gravediggaaz stijl op ze heerlens :D
cmon&kypski - lekkere instrumentale hiphop(uit utrecht)
rjd2 - lekkere instrumentale hiphop
vast aire - cannibal ox
enge mannen - hiphop uit nijmegen met rappesr ruys, fritz bomb en rauf, echt idioot vet

Re: Welke artiest die niemand kent zou iedereen moeten kennen?

Origineel geplaatst door Breed
Je hebt vast er vast wel zo een... Zo pleit ik voor Acen. Veel mensen in de scene vinden binnen het genre zijn album '75 Minutes' beter dan Prodigy's eerste album.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll
http://www.scripter.com/stuff/audio.php?rank=5
http://www.amazon.com/exec/obidos/t...f=sr_8_9/102-9849556-8976148?v=glance&s=music

LOL, check die reviews op amazon, die zeggen genoeg...

Great! Zij hebben toch ook remixen gedaan voor onder andere baby d?
Ik wil m hebbe! ken je me pb-en?:engel:

Origineel geplaatst door Danny
Een beetje bekend maar toch niet zoals het moet: Michael Garisson.

..die maakt toch van die electronische liftmuziek??
Een soort James Last zegmaar..?

Gunshot en Styles of Beyond

Origineel geplaatst door Bass
..die maakt toch van die electronische liftmuziek??
Een soort James Last zegmaar..?

Hmm ... James Last :confused:

Ik ken enkel z'n eerste 4 LP's, maar die klinken alles behalve J.L. Het is vlotte electronische muziek, gebasseerd op baslijnen van een ARP2600, melodielijnen van een ARP String, ARP Axxe, minimoog en accoorden ook met ARP string en polymoog. Z'n percussie is wel leuk ... gebeurt aan de hand van een white noise geproduceerd door één of andere voorloper van de Simmons en soortgelijken.

In the Regions of Sunreturn, Prisms, Eclipse en Images zijn de LP's/CD's die ik heb en buiten de laatste zijn deze allemaal goed en vlot beluisterbaar.

:doei:

Mum = Deense space muziek, geniaal
Sigur Ros = finse space trip filmmelancholie, geniaal
Mazzy Star = meest breekbare meid ooit, schoonheid op zijn puurst, new-wave, wordt je stil van
David Gray = Britse songwriter met briljante stem
Death in Vegas = als je dit nooit gehoord hebt, bezit je een cultureel gat
Fischerspooner = laatste geniale band die ik ontdekte

Back