Hoe gebruik jij Soundcloud.com

Hoe gebruik jij Soundcloud.com

• Ik luister alleen via Soundcloud en netwerk er wat met andere muziekmakers.

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    17
  • Enquete gesloten .

Enzo.F

vrijwillig lid
Handig, een (gratis) service die jouw muziek 24/7 klaar heeft staan om te beluisterd te worden door jezelf, fans, vrienden, label-eigenaren en gelijkgestemden die je (nog) niet kent of "terugvolgt".

Ben je actief opzoek naar inspiratie? Heb je je ooit geregistreerd om je naam vast te leggen maar de inlog reeds jaren kwijtgeraakt? Post je iedere week iets nieuws voor je volgers?

Post in een reply jouw Soundcloud-link, niet een individuele track.

Ik heb het vooral gebruikt als (niet muzikaal) audio demonstratie dump voor te koop aangeboden waar.

Het is een (ietwat kut geworden ) 'service' die vooral uit is op geld ondertussen,met steeds meer en meer scammers trouwens.

Ik gebruik nu bandcamp dat vele maal beter is.

Waarin verschilt bandcamp dan, maw wat maakt het voor jou vele malen beter?

niets uit de lijst klopt voor me, ik check het voor mijn eigen stuff en mensen die ik volg, minder vaak dan wekelijks, vaker dan om de 2 maand.
Merk net dat ze mijn beste track er hebben afgezwierd (wegens één stukje sample dan?) terwijl een andere track met meter sample in die 5 keer herhaald en iedereen kent er nog op staat. Boring.

niets uit de lijst klopt voor me, ik check het voor mijn eigen stuff en mensen die ik volg, minder vaak dan wekelijks, vaker dan om de 2 maand.
Merk net dat ze mijn beste track er hebben afgezwierd (wegens één stukje sample dan?) terwijl een andere track met meter sample in die 5 keer herhaald en iedereen kent er nog op staat. Boring.

Gebruik je alternatieven? Welke?

Ik heb er muziek op staan maar in dat opzicht gebruik ik het zelden, af een toe een babbel met anderen.

Maar wel elke week vaste prik een aantal dj sets van mensen die ik volg downloaden, nooit losse tracks. Doordeweeks op het werk of bij sporten luister ik die dan en zo herhaalt dat zich wekelijks.

Waarin verschilt bandcamp dan, maw wat maakt het voor jou vele malen beter?

Presentaie van je profiel/layout,geluidskwaliteit (ik weet niet hoe het met wav's zit op SC,maar mp3 in ieder geval spoken ze iets me de encoding als je het erop zet klinkt het heel anders dan je mp3),geen fake volgers,geen scam volgers (die je achteraf valse promotie service aanbieden tegen betaling,geen fake volgers die enkel uit zijn op geld (mastering aanbiedingen bvb),geen fake volgers die voor SC werken.

SC is goed als je meer aandacht zoekt (maar dus ook die rotzooi aantrekt),en om te sharen,maar ik ga er van uit dat ze het waarschijnlijk nog wel zullen verbeteren met de jaren.

Ik kan me wel bij klinske aansluiten als het om het soort gebruik gaat. Af en toe even wat luisteren van mensen die ik volg. Daarnaast vind ik het delen van tracks via SounCloud wel heel gemakkelijk werken. Aan de andere kant merk ik heel duidelijk een shift in de manier van denken van de eigenaren van SC (of misschien was dit altijd al de strategie). Voorheen was het duidelijk een site voor muzikanten die gericht was op het delen van muziek. Nu is het duidelijk een site geworden voor instant consumptie door consumenten (zo noem ik het maar even). Waar het eerder een "doorgeefmedium" was, is het nu een bron geworden, een soort alternatief voor iTunes of zo maar dan met gratis content.

Presentaie van je profiel/layout,geluidskwaliteit (ik weet niet hoe het met wav's zit op SC,maar mp3 in ieder geval spoken ze iets me de encoding als je het erop zet klinkt het heel anders dan je mp3),geen fake volgers,geen scam volgers (die je achteraf valse promotie service aanbieden tegen betaling,geen fake volgers die enkel uit zijn op geld (mastering aanbiedingen bvb),geen fake volgers die voor SC werken.

SC is goed als je meer aandacht zoekt (maar dus ook die rotzooi aantrekt),en om te sharen,maar ik ga er van uit dat ze het waarschijnlijk nog wel zullen verbeteren met de jaren.

De geluidskwaliteit verschilt.....heb jij eenzelfde track op je SC en je bandcamp staan waar ik dat in kan horen?
De rest van jouw problemen heb ik geheel geen last van, zal vast wel enigzins genre gerelateerd zijn.
Zo nu en dan is er een pannekoek die aan komt kakken met een verhaal, maar dat gebeurt net zo goed op mijn mail:)

Owww, even de link naar mijn SC profiel:
https://soundcloud.com/brz-tdk

Ik gebruik het vooral om tracks op te plaatsen die mensen kunnen luisteren en uiteindelijk de plaat gaan kopen als die af is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verhaal van egres niet herken, wellicht ben ik te oninteressant voor het verdienmodel van Soundcloud. Het is en blijft gratis, met de eula komen ook zaken mee die ervoor zorgen dat de data-transfer en harde schijven doet bekostigen.
Met nep-accounts heb ik (nog) geen kennis gemaakt!
De frustrate komt mijns inziens doordat er een discrepantie zit tussen de verwachtingen van de end user en de aanbieder van een (gratis) service.
Wellicht is het wat naïef te denken dat je een gratis iPhone kan krijgen; er zijn altijd spelregels die het minder leuk of zelfs niet-gratis maakt.

Ik zou zeggen: misbruik de service binnen de gestelde regels.

Off topic-modus AAN
Facebook vind ik een streep te ver gaan. Zij plegen redactie op het geposte. Op basis van gegevens (likes, cookies, browserstats) denken zij me een deel aan te bieden van de door de mensen gedeelde info, dat bij mijn interesses zou aansluiten. Op deze manier maak je de gebruiker, het internet of de wereld juist niet pluriformer. Je krijgt zoekresultaten waar je niet naar zoekt. Je wordt informatie aangeboden waar je niet of minder in geïnteresseerd bent.

ik zat met een aantal projecten op myspace, totdat ze een aantal dingen hebben weggehaald....?

:mega:

Bestaat dat nog dat Myspace?

Ik vind soundcloud best handig. Voor mij is het eigenlijk alleen om wat erop te zetten wat ik dan wil delen voor vrienden en voor mezelf. En uiteraard handig op fora. Vind het ook leuk om af en toe beetje te luisteren wat anderen doen. Ik moet zeggen dat ik weinig last van spam heb, komt misschien omdat ik niet zo heel actief ben...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verhaal van egres niet herken,
Met nep-accounts heb ik (nog) geen kennis gemaakt!

Eigenaardig,het is overbekend dat je fake volgers kan aankopen of scammers die je laten betalen voor fictive 'promotie' ,zitten allemaal op SC.

Kan de staff daar niets aan doen,of zitten ze er zelf tussen maybe?

Dit was allemaal niet het geval toen SC nog 'gesloten' was,dus geen verhaal van een pannekoek brz.

Dit was allemaal niet het geval toen SC nog 'gesloten' was,dus geen verhaal van een pannekoek brz.

Ik typte dat ik per mail zo nu en dan van dit soort oelewappers berichtjes krijg. Ik krijg het idee dat jij het anders opvat, wat geheel niet de bedoeling is.

Ik heb ooit eens een accountje aangemaakt een aantal jaar geleden maar was niet blij met de kwaliteit van het geluid na uploaden - te veel compressie? Het klonk veel muffer en doffer dan mijn originele files, zelfs vergeleken met MP3. Eigenlijk nooit uitgezocht of dat beter kon of misschien inmiddels verbeterd is. Als ik muziek wil delen zet ik gewoon een MP3 op mijn eigen webspace en geef ik de link.

Ik typte dat ik per mail zo nu en dan van dit soort oelewappers berichtjes krijg. Ik krijg het idee dat jij het anders opvat, wat geheel niet de bedoeling is.

ik heb niet goed begrepen wat je bedoelde,je zij net zo goed als in je mail,dus over welk verhaal heb je het.

Ik gebruik soundcloud om muziek op te zetten die we zelf gemaakt hebben of soms gemixte plaatjes die ik zelf luister (in de auto) alles is altijd downloadbaar want ik vind dat muziek gehoord moet worden. Soms doen we net als Brz wat tracks uitbrengen op vinyl dus dan zijn die tracks al vaak gehoord via SC.....ik vind het erg fijn werken voor een gratis service. Krijg af en toe berichtjes van zieltjes verkopers maar die negeer ik of lach ze uit :) Spreek ook wel eens mensen aan die ons volgen en 4000 volgers zelf hebben maar behalve een paar ronde borsten geen tracks gepost hebben. Reactie is er nooit dus dat zijn nep acounts denk ik. Wij krijgen via yahoo mail ook bergen met "leer hou sony en 10.000 andere muziekanten via youtube bekend worden" bla bla bla...dat is denk ik de prijs van internet in het algemeen.

Back