Hoe publiceer je je muziek?

Je youtube account annuleren zonder je gmail account te verwijderen lukt wel degelijk, mocht je dat bedoelen.

ben ook niet kapot van facebook en weigerde een aantal jaren om het te gebruiken omdat ik het meer als een soort nieuwe pubersite vond - zoals hyves.

maar nu de helft van mijn familie (in het buitenland) erop zit, heb ik toch maar een profiel aangemaakt om wat makkelijker "In touch" te blijven met familie en oude schoolvrienden.

en ik heb dus nog een account voor de muziek. deze oplossing vind ik dan minder geslaagd en vandaar dat ik deze thread heb geopend ;)

Ik doelde op myspees... zuigt!

Het is nog steeds 'n netwerk.. maar ik haaaaaaaaaat die flash player van hun. En alles er omheen.

leuke thread, naar aalijding van deze ook maar even een soundcloud account gemaakt en daar wat tracks gedropt. Wat betreft myspace, was altijd supper handig maar het is 1 grote spam machine geworden, heb nog wel een accound voor band en hal2a maar doet daar wijnig mee. Heb ook een website, maar doet daar eigenlijk niks mee, zoek nog iemand met tijd over die voor een leuke prijs iets in elkaar draait. Mijn probleem is gewoon: weinig tijd, en moet dan kiezen tussen muziek maken en mn muziek promoten... Het eerste vindt ik leuk het tweede eigenlijk niet zo. Dus ach het zal nooit wat worden maar heb gelukkig niet echt de instelling om ontdekt te worden ofzo. Dat zal met mij muziek toch niet meevallen.

Ik denk altijd maar zo: lekker bezig zijn en daar lol in hebben, wat wil een mens nog meer :D

ook wel grappig had een maand of 2 terug is een last fm accound aangemaakt en daar mn muziek op gedropt, door deze threat daar is gekeken en zag 279 keer geluisterd :D vindt ik toch best leuk zo zonder enige promotie!

Zeer interessant draadje..

Ik zat op soundcloud en werd gelokt naar official.fm.

Nou laat ik zeggen dat het een ongelofelijk slechte business is, los van de problemen die ze soms hebben (beta)

Ik zou een pro account krijgen, maar opeens hoor ik niets meer.. ook via twitter die site owner getweet, maar geen reactie.

Opeens worden de statische gegevens ernstig beperkt zonder notificatie vooraf en verwijzen ze naar de Pro Account die je nog niet eens kan krijgen, maar op aanvraag.

Goodbye official FM :doei:

Nu nog de tijd vinden om alles over te gaan zetten...:r

Myspace en Youtube zijn vooral handig omdat organisatoren je muziek dan snel terugvinden via google. Voor de rest moet je die ook niet gebruiken imo (Je kan je Myspace wel een mooie lay-out geven vb. http://www.myspace.com/thestrzebonskynoizescene)

Facebook is dan weer handig om meer direct in contact te komen met je fans en je kan deze er ook wat mooier uit laten zien met behulp van een 'bandpage' van Rootmusic (http://www.rootmusic.com/).
Als mensen fan worden van je groep op facebook krijgen ze ook direct updates als er nieuwe optredens gepland zijn, of je kan zelf notities schrijven als je nieuwe nummers online hebt gezet.

Naast deze dingen zeker een Last.fm account aanmaken, want daar krijg je nog de meeste toevallige luisteraars mee. En ben je een Belgische artiest, dan is Vibe zeker een aanrader (http://www.vi.be/)

ik krijg bij het maken van een lastfm account onbekende errors, is mij tot nu toe niet gelukt.

het lijkt zo toch weer op een groot hobbieproject, net zoals myspace.
:koffie:

Myspace profiel heb ik nog, maar wordt gek van reclame, spam en storende lui. Kreeg automatisch allemaal "vrienden" terwijl ik ze nooit accepted heb. Heel vaag. Nieuwe tracks (of schetsen ;), blijft hobby) gaan naar Soundcloud. Gebruiksvriendelijk en je kan je muziek makkelijk delen.

Op youtube is 't fijn dat je meteen related video's ziet, dan ben je als zoekende al snel een uur en 30 onbekende artiesten verder. Ik ga nu ook alles op Youtbe slingeren, vind ik toch leuker dan Soundcloud. Gisteren m'n eerste filmpje publiek gemaakt, ik denk dat ik dit filmpje met kleine minieme wijzigingen als preset ga gebruiken voor al m'n 'audio previews'. Het is maar een paar uur werk en mijns inziens leuker dan een stel foto's.

YouTube - Orgue Electronique - The Longing (album version)
.

Erg vet filmpje :)

Back