Een rondje Vondelpark [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Op muzikaal gebied is de inspiratie er wel. Op het gebied van het bedenken van een goede naam voor een track eventjes niet. Toen ik vanavond een rondje door het Vondelpark liep, moest ik aan deze track denken. Vandaar de naam, A Walk in the Park. "Lekker belangrijk" zult u misschien zeggen, en dat ben ik helemaal met u eens.

De heer MacGyverGear heeft mij tijdens het proces nog voorzien van nodige feedback, waarvoor mijn dank :okdan:.

Welnu, een en ander is afgerond (wat mij betreft) en klaar om becommentarieerd te worden. Daaraan voorafgaand, mijn nederige dank voor het luisteren en de eventuele tips.

Weesch gegroet.

Wel echt een extreme feel-good sfeer :D

De chorus zit naar mijn idee wel iets te nadrukkelijk in de mix.
Vanaf dat de beat er in komt gaat ie echt lekker. En die sax daarna geeft er lekkere swing aan, mag aan het einde op zich nog wel terug komen om de boel af te ronden, denk ik.

Het einde is me net ietsjes te 'slaapliedje'.

:mega:

Heb er wederom weer een biertje bij hier :) Het einde is wel rustig maar past goed in het verhaal en vooral de sfeer, het is een diverse track met rustigere passages.. sferische geluiden.. etc..

Qua mix mag de kick nog wel wat meer low-end en wat harder.. en voor mijn gevoel kunnen de hi-hats nog wel wat hoog gebruiken. De geluiden in de rustigere passases hebben in vergeliijk wel die sprankel in het hoog..

Ik vind em mooi geworden qua inkleuren :okdan:

Had je toevallig je roze bril op in het park? :D
Het is zeker lekker anders en je bent trouw aan je eigen stijl.
Maar dit is me toch te zoet.

Ik zit me ook af te vragen of het thema aan het eind niet wat spannender kan worden.. de drums en sax+ andere begeleiding stopt daar.. Daarmee krijgt het gelijk ook een beetje een outro feel.
Misschien nog 1 keer het thema @1:04 en dan het eindthema, alleen wat rijker ingekleurd qua instrumentarium? :)

Wel echt een extreme feel-good sfeer

De chorus zit naar mijn idee wel iets te nadrukkelijk in de mix.
Vanaf dat de beat er in komt gaat ie echt lekker. En die sax daarna geeft er lekkere swing aan, mag aan het einde op zich nog wel terug komen om de boel af te ronden, denk ik.

Het einde is me net ietsjes te 'slaapliedje'.

Tja, ik ben gek op koortje inderdaad :). En ik realiseer me dat die liefde niet door veel anderen wordt gedeeld. Ik kan wel eens kijken of ik hem wat zachter kan zetten, of misschien iets minder akkoordjes en eventueel vervangen door een pad of zo. Kan allicht zien wat het doet.

Die sax wordt denk ik wat lastig omdat ik het moet doen met wat aan opnames beschikbaar is. Maar ook dat zal ik morgen even proberen. En een slaapliedje, ja dat is het eigenlijk wel ja :D. En zo eentje waar je heerlijk lief op droomt.

Dank voor je feedback Dreamer!

Heb er wederom weer een biertje bij hier :) Het einde is wel rustig maar past goed in het verhaal en vooral de sfeer, het is een diverse track met rustigere passages.. sferische geluiden.. etc..

Qua mix mag de kick nog wel wat meer low-end en wat harder.. en voor mijn gevoel kunnen de hi-hats nog wel wat hoog gebruiken. De geluiden in de rustigere passases hebben in vergeliijk wel die sprankel in het hoog..

Ik vind em mooi geworden qua inkleuren :okdan:

Die kick had ik ook wel een beetje moeite mee. Vond het voor deze track sowieso lastig een goede te vinden. Die er eerst onder zat was naar mijn smaak minder goed. Die hats kan ik wel wat aan veranderen. Volgens mij ben ik ook simpelweg vergeten om dat spoor nog te tweaken. Nou ja, je weet misschien hoe het gaat :)

Thanks Patrick, ook voor de eerdere feedback op de structuur :okdan:.

Als ik thuis ben luister ik hem ff

Verwacht er niet teveel van zou ik zeggen :).

Had je toevallig je roze bril op in het park? :D
Het is zeker lekker anders en je bent trouw aan je eigen stijl.
Maar dit is me toch te zoet.

Haha, je zou denken van wel he? Ben overigens wel met een boog om de rozentuin heen gelopen.

Wat je zegt, tja, ik had gewoon zin om zo'n trackje te maken, lief en zoet. Dat moet er soms ook uit he. Ik realiseer me dat het wel een track is voor een heel beperkte niche :D.

Thanks Trag!

Laatst gewijzigd:
Ik zit me ook af te vragen of het thema aan het eind niet wat spannender kan worden.. de drums en sax+ andere begeleiding stopt daar.. Daarmee krijgt het gelijk ook een beetje een outro feel.
Misschien nog 1 keer het thema @1:04 en dan het eindthema, alleen wat rijker ingekleurd qua instrumentarium? :)

Je bedoelt dat bruggetje toch he? Goed idee wel. Moet in te passen zijn, evenals het opdirken van het slot en dan alleen de laatste paar maten zonder begeleiding.

Was het Vondelpark maar zo netjes en ordentelijk. Erg fijn muzakje, ik zou 'm voor mijn gevoel zo op een Dennis Music Stock library cd tegen kunnen komen met de titel Corporate identity oid.

Wellicht t baslijntje heul ietsie belangrijker maken?

Goed gedaan!

wat te vrolijk / licht voor mijn smaak
het klinkt me wat te prettig in de oren :)

toch wat tips:
wanneer de sax knalt moet het koortje bijna niet meer te horen zijn, dat is denk ik de norm voor hoe hard het in de mix mag liggen
naast het volume van het koor kan de plaatsing ook beter, afhankelijk van de bedoeling / het gevoel:
benadrukt het koor het algehele gevoel, dan mag de reverb van het koor grootser / breder / meer hemels en daarmee ook minder dominant door het midden
een heel andere benadering is het koor te mixen alsof het in het park is, dus veel dunner, minder reflecties, en veel volume en reverb veranderingen.

Ja lekker die reverb over dat koor opentrekken ;) Ik ben niet kapot van het intro, qua melodie, maar das smaak.
Eerste deel klinkt voor mij een beetje als wat je in een attractiepark ( is ook een park ;) ) tijdens het wachten in de rij zou kunnen horen..

Als de beat begint wordt het meer 'serieus' , de sax doet het dan erg goed vind ik, ook het stukje na de saxsolo klinkt tof, tot het introgedeelte weer terug komt, Waar ik zoals gezegd niet kapot van ben. Basje zou wat mij betreft een aardige distortion kunnen gebruiken voor net iets meer karakter, ik denk dat de totale sound erg ten goede zou komen.

Al met al goed gedaan, maar toch niet helemaal mijn smaak. Kan gebeuren :D

Was het Vondelpark maar zo netjes en ordentelijk. Erg fijn muzakje, ik zou 'm voor mijn gevoel zo op een Dennis Music Stock library cd tegen kunnen komen met de titel Corporate identity oid.

Wellicht t baslijntje heul ietsie belangrijker maken?

Goed gedaan!

Thanks Enzo! Ik weet nog niet helemaal of je opmerking over zo'n stock library nou een compliment is :D. Ik zal morgen eens kijken wat ik met das baslijntje kan doen, het is nu inderdaad wel aan de simpele kant.

wat te vrolijk / licht voor mijn smaak
het klinkt me wat te prettig in de oren :)

Snap ik helemaal. Ik was er toevallig voor in de stemming. Gebeurt gelukkig niet zo vaak hoor :).

toch wat tips:
wanneer de sax knalt moet het koortje bijna niet meer te horen zijn, dat is denk ik de norm voor hoe hard het in de mix mag liggen
naast het volume van het koor kan de plaatsing ook beter, afhankelijk van de bedoeling / het gevoel:
benadrukt het koor het algehele gevoel, dan mag de reverb van het koor grootser / breder / meer hemels en daarmee ook minder dominant door het midden
een heel andere benadering is het koor te mixen alsof het in het park is, dus veel dunner, minder reflecties, en veel volume en reverb veranderingen.

Dank voor je tips. Dat koortje kan ik wel eens onderdompelen in de reverb. Eens zien wat er dan gebeurt. De bedoeling is eigenlijk om hem de functie van een ondersteunende pad te geven, maar je idee spreekt me op zich wel aan. En inderdaad het volume wat terug als de sax aan de beurt is. Als ik het wat vind, post ik later een update. :okdan:.

Ja lekker die reverb over dat koor opentrekken ;) Ik ben niet kapot van het intro, qua melodie, maar das smaak.
Eerste deel klinkt voor mij een beetje als wat je in een attractiepark ( is ook een park ;) ) tijdens het wachten in de rij zou kunnen horen..

Als de beat begint wordt het meer 'serieus' , de sax doet het dan erg goed vind ik, ook het stukje na de saxsolo klinkt tof, tot het introgedeelte weer terug komt, Waar ik zoals gezegd niet kapot van ben. Basje zou wat mij betreft een aardige distortion kunnen gebruiken voor net iets meer karakter, ik denk dat de totale sound erg ten goede zou komen.

Al met al goed gedaan, maar toch niet helemaal mijn smaak. Kan gebeuren :D

Ik wist dat het niet je smaak zou zijn :D. ik doe dit soort dingen ook niet zo vaak hoor, dat mierzoete. Maar soms dus ook wel. Hhmmm, en attractiepark-wachtrij-ondersteunend liedje... Misschien zit daar wel business in :).

Distortion is iets wat ik eigenlijk nooit gebruik. Ik zal eens kijken wat het doet. En misschien sloop ik dat middenstuk er wel uit om als basis voor een nieuwe track te gebruiken. Zou zomaar kunnen :).

Dank voor je feedback!

Mijn indruk tijdens het luisteren:

Suikerzakjes, herfstblaadjes, roze limonade.
Had zo onder de docu van "Nederland van Boven" gekund.
Vanaf de sax is het meer jouw ding.
Niet iets wat ik ter ontspanning zou opzetten, deels docu en deels net even te zoet.

Niet slecht, maar niet echt mijn ding :)

Dat plingeltje van het intro komt me erg bekend voor. Verder is dat stuk gewoon erg relaxt, niks meer aan doen. Die wachtrijmuziekassociatie klopt wel een beetje, maar wat stoort dat? Ook dat stuk met die sax is tof.

Er zijn nog drie wachtende voor u een ogenblik geduld alstublieft.

Deed het mij ook direct aan denken inderdaad :)

stock music is niets mis mee, kan je geld mee verdienen.

Maar zeker een sfeervol nummer en een sexophone hoor ik
ook niet vaak meer...toch een mooi emotie instrument.

:okdan:

tsja, wat motten we hier nou weer mee...
:D

ik vinnum veel te zoet, maar dat is meer een smaak dingetje.
en als de sax erin komt , dan wordt het een beetje een zooitje, mix technies gezien dan.
ik zou dan wat tracks muten om de sax wat meer ruimte te geven.

mar over het algemeen, prima de luxe weer....:okdan:

Erg zoetjes inderdaad. De sfeer van wachtmuziek vind ik wel weer tof, je kan het ook nog iets aandikken als een gimmick. Het deed me ook aan themesongs van Nederlandse tv series uit de jaren 80 denken. Voor mijn gevoel werkt het nummer beter als het begint op 1.04 en eindigt op 4.43. De koortjes vind ik fijn.

Mijn indruk tijdens het luisteren:

Suikerzakjes, herfstblaadjes, roze limonade.
Had zo onder de docu van "Nederland van Boven" gekund.
Vanaf de sax is het meer jouw ding.
Niet iets wat ik ter ontspanning zou opzetten, deels docu en deels net even te zoet.

Niet slecht, maar niet echt mijn ding :)

Ja jongen, dat moet er soms ook gewoon uit :D. Die docu associatie heb ik niet, daarvoor is het te melancholisch vind ik. Zoet, ja zeker! Roze limonade? Kweenie. Herfstblaadje, dat is waar het om gaat inderdaad. ik mis de zon. En dat het niet helemaal je ding zou zijn, wist ik natuurlijk ;).

Dank voor het luisteren Daan!

Dat plingeltje van het intro komt me erg bekend voor. Verder is dat stuk gewoon erg relaxt, niks meer aan doen. Die wachtrijmuziekassociatie klopt wel een beetje, maar wat stoort dat? Ook dat stuk met die sax is tof.

Ik weet niet waar je dat pingeltje van kent, maar ik had een klein beetje dit sfeertje in m'n hoofd.

Het is niet hetzelfde natuurlijk.

Mja, wat stoort dat... De intentie was niet om een wachtrijmuziekje af te leveren. Ik wilde iets melancholisch maken. Ik denk dat het te licht verteerbaar is geworden, gezien de comments :). Maar prettig dat je hem in elk geval wel weet te waarderen.

Back