bipolaire elco's

heiko

abc
Hallo mede-soldeerfluxsnuivers :okdan: ben bezig om een filter te repareren waar bipolaire elco's zitten. Nu hebben een aantal een bol hoedje gekregen en zijn dus aan vervanging toe...
Heb zelf ff gekeken bij de usual suspects (digikey, mouser, farnell) maar kan niet de juiste elco's vinden (voltage rating 100V). Heeft een van jullie nog een handig adresje waar je dit soort exoten kan halen?

Thanks voor de antwoorden! :okdan: De condensatoren hebben een 100V waarde en die wil ik wel behouden. Zag verder dat Newtone alleen kleine waardes had. Ik moet ze hebben van 33, 50, 100, en 210uF hebben. Moet trouwens zeggen dat t helemaal niet zo grote elco's zijn. Ze zijn qua diameter vergelijkbaar met een 2200uF/25V en een stukje langer dan normale elco's...

FF een update: ik heb de 100uF/100V gevonden bij okaphone in Groningen. Daar ga ik de reparatie mee proberen de andere caps laat ik nog ff zitten... Bedankt iedereen die heeft geholpen!

anders luidsprekerboxen zelfbouw zaken....

:mega:

Ik ging enkele maanden geleden weer s kijke bij zo'n zelfbouw aan de Witte de Withstraat in Amsterdam. Maar deze bleek niet meer daar te zijn. Ik was wel zo'n tien jaar nie meer daar geweest. Jammer, was altijd wel fijn bij hem.
Hij zei eens , dat zelfgemaakte boxen beter klonken.

Wie kent deze zaak trouwens; is hij misschien verhuisd?

Back