Hoe sequence je anno 2015

Hoe sequence je anno 2015

• Hardware: Simpele 16 steps sequencer als Korg SQ10, Doepfer DarkTime.

Stemmen: 0 0,0%
  • Hardware: Simpele JSQ60 of MSQ100

• Hardware: geavanceerde sequencer als MSQ700, Kawai Q80, Alessis MMT8

Stemmen: 4 7,8%
  • Hardware: Sequentix Cirklon / P3

Stemmen: 5 9,8%
  • Hardware: MidiBox

• Hardware: Oberkorn, MAQ16, Regelwerk

• Software: Atari, Apple Macintosh (pre 1995), Commodore

Stemmen: 1 2,0%
  • Software: Cubase, Logic, Ableton, Bitwig

Stemmen: 22 43,1%
  • Anders, namelijk...

Stemmen: 19 37,3%

• Totaal aantal stemmers
    51
  • Enquete gesloten .
ik gebruik mpc1000 als masterclock en om mn synths aan te sturen, verder vul ik dat aan met octatrack, tr8 en op1.

Ben zelf niet zo'n fan van computer (alleen om opnames van mn tape opnames mee te maken ;) ) omdat dat voor mij niet lekker werkt. Liever gewoon hardwarematig met knoppen enzo (heurlyk!)

Ik heb gister met een MPC studio zitten klooien en wordt er lichtelijk aggressief en of gefrustreerd van. Ik zou ook iets hardware matigs willen waar ik zowel drum en bass (de instrumenten, niet het genre) patterns als mee kan sequence. De Push lijkt dat te kunnen, maar niemand noemt dat hier. Ik voel veel voor de hardware sympathisanten hier en hun opmerkingen. Sorry voor d hi-jack, trouwens, maar is een push een optie icm ableton of blijf ik dan software achtige problemen tegenkomen. Latency wordt ik bijv niet goed van.

mpc2000xl

Cirklon hier :-)

Maar hij heeft maar weinig uren gedraait dit jaar, ieder vrij uurtje in het bouwen gestopt... dit gaat in 2016 veranderen!!!

Naar aanleiding van dit draadje de QY700 en ES1 uit de opslag gehaald. Even lekker in die bakken duiken. De QY700 was trouwens een eind groter dan ik mij herinnerde. :)

Back