Hoe sequence je anno 2015

Hoe sequence je anno 2015

• Hardware: Simpele 16 steps sequencer als Korg SQ10, Doepfer DarkTime.

Stemmen: 0 0,0%
  • Hardware: Simpele JSQ60 of MSQ100

• Hardware: geavanceerde sequencer als MSQ700, Kawai Q80, Alessis MMT8

Stemmen: 4 7,8%
  • Hardware: Sequentix Cirklon / P3

Stemmen: 5 9,8%
  • Hardware: MidiBox

• Hardware: Oberkorn, MAQ16, Regelwerk

• Software: Atari, Apple Macintosh (pre 1995), Commodore

Stemmen: 1 2,0%
  • Software: Cubase, Logic, Ableton, Bitwig

Stemmen: 22 43,1%
  • Anders, namelijk...

Stemmen: 19 37,3%

• Totaal aantal stemmers
    51
  • Enquete gesloten .
Momenteel met de RS7000. Misschien ooit (ook) via DAW

Verschillend, zowel via RM1X, RS7000, MPC4000, maar steeds komt het samen in een DAW (AbletonLive, vroeger Cubase, ook ReBirth (1999)).

Ik heb zo'n hekel aan muizen en ander ongedierte (bugs) in de studio... ;)

Nee gein, of nou, het draaien en drukken van knoppen is, vind ik, heerlijk.

De computer is alleen opname en edit-werktuig bij mij.

Nadeel is dat het vaak duurder is dan een softwarelicentie.

Opvallend veel gebruikers van hardwaresequencers. Wat vinden jullie daar anno 2015 het grote voordeel van ten opzichte van een DAW?

Het resultaat is op t gehoor en meer toeval.
Eenvoudiger resultaat, dus andere muziek, maar vooral veel sneller resultaat en de weg erheen is pret pret pret.
Muisje klik is verschrikkelijk saai. Ook de aanzicht van dat lege scherm... Beetje zoals schilderen zonder hand en de schilder in de kamer telkens wijzen waar oe zijn borstel moet zetten. Ellendig

In een DAW neem je een spoor één keer op of programmeer je het één keer in en dan ben je klaar.

Das ook precies wat ik met de Cirklon doe. Track aanmaken, instrument toewijzen, pattern type kiezen, record en inspelen. Niet goed? Overdub. Zonder repetitive strain injury.

Is de Cirklon niet een beetje een heel dure manier om gewoon lineair te multitracken, of begrijp ik je omschrijving van wat je doet verkeerd?

Das ook precies wat ik met de Cirklon doe. Track aanmaken, instrument toewijzen, pattern type kiezen, record en inspelen. Niet goed? Overdub. Zonder repetitive strain injury.

Oké en zo kun je dus hele nummers opslaan? Dat is wel cool op zich. Werken zonder KANS (RSI) is wel zo fijn natuurlijk. Maar zo'n klein schermpje lijkt me wel wat onoverzichtelijk of valt dat mee? Meestal vind ik een gewoon beeldscherm al te klein om alle sporen overzichtelijk te zien.

De Cirklon is idd duur! De Cirklon doet sh101, prodigy dmv cv gate aansturen. Verder met MIDI doet ie andere synths aansturen en via din sync lopen de 808, 303 en mc202 mee. Al met al een goeie strakke oplossing met veel mogelijkheden. Moet een noot hoger? Even draaien en klaar, moet de bar hoger, even draaien, klaar!

Zodra je meer synths hebt dan er aan de Circlon hangen en die andere synths sequence je vanuit je DAW (logic bijv) dan heb je dus wel 2 plaatsen waarin je de sequence/song moet opslaan. Dat vond ik onhandig. Ik heb persoonlijk het liefste alle miditruken enzo gewoon in een programma.

Ligt er dus aan wat je hebt staan en wat er allemaal aanhangt.

Ik heb 2 x een Sequentix P3 (voorloper) gehad, superspul als je bunker™ of BH808303 achtige dingen wilt doen. On the fly pattern lengte aanpassen, transposen, looprichting etc, scales vond ik ook cool op de sequentix.

Maar onder aan de steeep toch maar verkocht, omdat je toch idd met een klein scherm zit en je zoals ik al eerder zeg, je op diverser plekken dan je songs moet gaan saven etc. En eerlijk gezegd, veel meer dan patternsequencen doe je er ook niet mee. Althans ik spreek voor mijzelf dan. Ik ga niet allemaal patterns zitten chainen en playlist aanmaken etc, veel te veel gedoe en gepriegel.

Ik heb 2 x een Sequentix P3 (voorloper) gehad, superspul als je bunker™ of BH808303 achtige dingen wilt doen.

Beetje Blauwe Aanslag op je sequencer kan idd geen kwaad! Gaaf dat je Westcoast sound of Holland als voorbeeld noemt.

OT: wat ik maak is binnen een week uit de Cirklon en multi track opgenomen.

Laatst gewijzigd:
Ik zit nu in het buitenland, maar als ik de website van DHL mag geloven, hebben ze gisteren mijn Koma Komplex geleverd… ben heel benieuwd! :)

Back