Woopwoop! (breakbeats)

Ik vind het een leuke track. In de stijl waar ik zelf ook af en toe mee bezig ben.
Paar tips, hij komt rustig op gang, begin had korter gemogen of extra elementen/afwisseling.
Ik mis nog wat swing of groove, vooral bij de stukken waar de kick en snare een relatief eenvoudig patroon spelen.
Gebruik je swing op de hats? Experimenteer ook eens met verschuiven van de gehele hat track met een paar milliseconden naar voor of achter voor extra groove.
Op sommige punten kan een extra drumfill aan het eind van 32/64 welkom zijn.
Wel grappig, toen ik de track samen met het youtube clipje zag vond ik m opeens beter klinken. Mindfuck.

Ik vind hem lekker!

Erg fijn dit. Heerlijke roller. Er komen veel tracks voorbij op synthforum waar ik veel op aan te merken heb of die ik na een paar seconden weer skip omdat het kant nog wal slaat maar dit hier niet. Hij pakt je metteen bij je kloten en laat tot het eind niet meer los.
Hij zit wat productie betreft ook goed in elkaar en de geluiden vind ik origineel.

Ik mis dit soort muziek tegenwoordig.. alles van een beetje kwaliteit heeft een housebeat tegenwoordg. Overigens bewijzen de Chemical Brothers dat breakbeat muziek de tand des tijd doorstaat.. hun nieuwe album vind ik ook goed met name het nummer Go.

Kan ik deze klapper ergens kopen of downloaden? Ik wil deze wel in mijn DJ set.
..en het smaakt naar meer :halleluja

Gebruik je swing op de hats? Experimenteer ook eens met verschuiven van de gehele hat track met een paar milliseconden naar voor of achter voor extra groove.
Op sommige punten kan een extra drumfill aan het eind van 32/64 welkom zijn.
Wel grappig, toen ik de track samen met het youtube clipje zag vond ik m opeens beter klinken. Mindfuck.
bedankt, ik gebruik eigenlijk nooit swing 't is meer 't slordige knippen van drumloops wat 't charme brengt
Ik vind hem lekker!
ik ook :okdan:

Erg fijn dit. Heerlijke roller. Er komen veel tracks voorbij op synthforum waar ik veel op aan te merken heb of die ik na een paar seconden weer skip omdat het kant nog wal slaat maar dit hier niet. Hij pakt je metteen bij je kloten en laat tot het eind niet meer los.
Hij zit wat productie betreft ook goed in elkaar en de geluiden vind ik origineel.

Ik mis dit soort muziek tegenwoordig.. alles van een beetje kwaliteit heeft een housebeat tegenwoordg. Overigens bewijzen de Chemical Brothers dat breakbeat muziek de tand des tijd doorstaat.. hun nieuwe album vind ik ook goed met name het nummer Go.

Kan ik deze klapper ergens kopen of downloaden? Ik wil deze wel in mijn DJ set.
..en het smaakt naar meer :halleluja
bedankt! deze track is inderdaad ontstaan door het gemis aan goeie breakbeats met inderdaad the chemical brothers en bomb the bass als inspiratie. Het ambachtelijk knippen en plakken van geluidjes...I love it! (Al mijn tracks staan overigens op bandcamp;))

Dikke track! Toen ik de eerste comments las, heb ik 'm aangezet met het filmpje erbij, en dan issie inderdaad beter. :) De wat trage opbouw valt dan wat minder op. Lekkere beats, en die 8bit-sounds zijn ook tof.

moest even denken aan Pest One: Zwarte Piet (whoop whoop) bij het zien van de tietel ;)

Maar neen gelukkig.

leuke track: humor, eigen stijl, geen domme uitgekauwde gabber 4 op den vloer boerenklomp muziek. Want voor ik weet hang ik dan weer boven de pot

Der_Mantie approves this track.
:okdan:

Back