mixcheck (trackje met zang)

De link werkt wel, maar het muziekje speelt niet af Mac???

De soundcloud moet gewoon werken.. iemand op FB had em ook al beluisterd. Vreemd dus (??)

Niet helemaal mijn muziek al klinkt het catchy.
Maar vind je stem altijd wel geweldig, al klinkt het hier iets geforceerd.
als of je het uit je tenen moet halen of je zang af luistering (koptelefoon) te zacht staat.... als je begrijp wat ik bedoel. wellicht hoor ik het morgen heel anders..tis laat. :)

ik luister jammer genoeg op een macbook , daar klinkt het oke al denk ik dat in het midden gebied je de freq. moet checken. op 1 minuut 39 als de drums er in komen zou ik dat niet meteen met alle sounds "vol ornaat" open gooien dat klinkt niet naturel. Voor e rest klinkt het weer erg lekker. :engel:

Hey Mensen, Bedankt voor het luisteren.

@ Dre: Ik ga er nog even naar kijken. Het ritme wat rond 1:39 erin komt kan ik me niet echt drastisch anders voorstellen, maar hij hakt er wel behoorlijk abrupt in nu.. misschien is een breakje wat eraan vooraf gaat wel wat. Ga ik vanavond ff proberen.

@ DerMantie: Het klopt dat ik het uit mijn tenen moet halen, ook qua hoogte. Wat je zegt komt me wel bekend voor maar ik vond het met wat minder kracht er ook niet echt mooier op worden.. heb er dus echt voor gekozen om het nogal expressief te zingen.. met 'n randje hier en daar.
Er zijn ook nog andere versies (mixen) van deze track en daar zit de zang een stuk lager, die mixen waren al veel eerder gemaakt en ook de zang dus.
Deze versie kwam last minute nog in mij op doordat ik enkele weken geleden strandde op dit themaatje tijdens het jammen en toen bleek dat de zanglijn eigenlijk meer dan compatibel was ben ik gaan opnemen dus.
Ik heb nog getwijfeld om het in een andere toonsoort te gaan zetten maar toen stond mijn jam al zo vast en was het me teveel werk om de Rhodes partijen te transponeren en opnieuw in te studeren. Hij moet deze week af dus echt veel tijd is er ook niet meer..

iig bedankt voor het luisteren tot dusver: okdan: Hoorde zelf ook nog wat kleine dingen die ik wil editen.. ga em even offline halen en hopelijk vanavond laat weer terugzetten (moet vandaag werken :()

:mega:

Fijn wakker worden met dit muziekje! Had ik deze track nu al eerder gehoord? :-)

Over het geluid kan ik beter maar niets zeggen, want ik luister nu op oortelefoontjes van een tientje....
Klinkt wel lekker zo.

Misschien nog een iets beter einde? Die twee akkoorden lijken wat minimaal...

Hey Scep, hij stond 2 weken terug ook al even in de trackhoek.. toen was ik over een aantal stukjes qua compositie aan het twijfelen.
Het einde is het thema wat ook in andere passages et horen is.. die staat al vast.. ga ook geen tijd meer hebben daar nog iets beters voor te verzinnen helaas.
Maar thanx voor het meedenken. :)

leuk zeg...

die break is nu wel echt top.

Ik luister nu op NS10m Studio spiekers en mis wel wat mid. van 600 tot 4 k zeg maar .. maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

Eh.. da's net wat ik er uit heb gehaald.. er zit daar wel een dipje zeg maar. Zelf maak ik mijn mix altijd iets te 'neuzig' (net dat 1k gebied) en heb daar nu extra op gelet :D
Morgen nog maar effe opnieuw met frisse oren verder luisteren.. thanx iig :mega:

Ik wil 'm graag beluisteren maar er werkt hier meer niet dan wel helaas...
Jammer, ga 't later nog eens proberen

Eh.. da's net wat ik er uit heb gehaald.. er zit daar wel een dipje zeg maar. Zelf maak ik mijn mix altijd iets te 'neuzig' (net dat 1k gebied) en heb daar nu extra op gelet :D
Morgen nog maar effe opnieuw met frisse oren verder luisteren.. thanx iig :mega:

kijk maar even ...

@ Trag: de link in de OP werkt niet meer.. had em post #9 de update gezet.. maar wellicht ook al geprobeerd ?

@ Dre: Klopt ongeveer wel ongeveer die dip.. check EQ :D Oh en ben blij dat de break goed valt.. :)

5a49d7747e49744759bf90755400cb07.png

en deze zat ook nog in de master chain

9fa8ee89a6108be954867befc08cf20f.png

ik bedoel het is minimaal hoor. ik moet ook zeggen dat het wel een beetje 80s is om meer mid er in te leggen wat ik waarschijnlijk mis . vraag het even aan iemand anders voor je een heleboel werk verricht. je stem lijkt mij wel correct.

Saxofoon is enorm kaneel met stoofpeertjes geweldig die doet het hum wel!
En zo lekker met gevoel ingezongen met zo 1 jaren 80 90 30 gevoel

als referentie zoals rick astley hoor je dat alle sounds meer in dunne bellen wordt ge eqed . je maakt natuurlijk ala 2015 bijna 2016 muziek dus net even anders . toch krijgt je muziek dan meer lucht. van te brede bellen (Q) slipt je muziek dicht. ik hoop dat ik nu niet op je tenen ben gaan staan. Ik heb het hier ook nog steeds moeilijk mee als ik bezig ben met zulke muziek. ik ben dan ook geen stock aitken of waterman.

@ Trag: Thanx ben zelf ook erg content met het soundje van de sax.. lekker 80's en misschien ook wel 30's.. :D
De toeter zelf komt uit '61 dus dat zit 'n klein beetje in het midden :)

@ Dre: Het blijft altijd een compromise natuurlijk.. Zelf vond ik dat voorbeeld van die taart als frequentiespectrum wel een mooi voorbeeld.. ieder instrument z'n eigen puntje.. :)
Toch is en blijft het moeilijk om ieder zijn eigen plekje te geven.. juist als je instrumenten solo'ed klinkt het vaak zo dun..
Heb het gitaartje nog wat meer geplaatst qua EQ en zit nu alleen in het laatste eindthema
Btw de Poly-synth sound in de rustigere stukken is wel flink fullrange en weinig mid maar da's ook bewust gedaan 'n beetje.

Heb net de definitieve mix gemaakt en het nog een beetje bij geEQed.. Dit moet em zijn zo :)
https://soundcloud.com/macgyvergear/give-it-up-macgyvermix/s-OKP1j

Oh.. mijn speciale dank gaat nog uit naar Dr van Lansberg, die me de afgelopen weken via PB heeft bijgestaan tijdens het componeren en arrangeren met feedback en de nodige ideeën :mega:
En natuurlijk ook dank voor de ideeën in het eerdere en dit draadje :)

dat klinkt best goed hier.

Ja, ik vind ´t een hit!

Ik luister nu dan wel over goedkope oortelefoontjes, maar de mastering doet me een beetje aan de radio denken. Misschien ligt het ook aan de 128 mp3 die ik hoor.

Het lijkt of alles net iets te hard klinkt. Maar dat kan smaakafhankelijk zijn... :-)

Wat ik bedoel is dat het wat kil lijkt. Terwijl het een warm nummer is.

Maar ik ben ook maar een leek...

Back