Somewhere In Time

Een echte Mac idd, helemaal geweldig!!!!!

Thanx mensen.. :) ben erg blij dat jullie em waarderen :mega:

Heb vanavond nog wat aan de zang gesleuteld, de drums aangepakt.. de mix een klein beetje bijgeschaafd maar hoorde net al weer e.e.a. aan issues..

Heb er nu lekkere 808 achtige tommetjes en cowbell uit de AR en er zit verderop in het laatste refrein ook een echte Cowbell in :) (zoals Marsmusica voor gesteld had) en tevens heb ik er nog wat saxjes in gestopt...

Morgen maar weer verder.. :)

Update staat in de OP en mocht die niet werken tevens hieronder een nieuwe upload

https://soundcloud.com/proone-2/somewhere-in-time-v2

Ik vind je stem een beetje mat / wollig . heb je een compressor op je stem of een interface preamp. je stem kan voor mij duidelijk ook wel harder. ik zou eens proberen om je stem op een sidechain te zetten zo dat je muziek zelf een tikkeltje zachter gaat als je zingt. mss gaat je stem dan meer leven in deze track. Het lijkt dat ik zeur maar eigenlijk is je track beter dan ik ooit zou kunnen dus doe er mee wat je wilt ;)

Laatst gewijzigd:
Ha Dre.. thanx voor de headsup. Was zelf ook een beetje aan het zoeken vanavond. Heb het tweede gedeelte van de leadzang opnieuw gedaan. Gebruik een beetje Compressie van een LA610 MKII (mijn pre-amp voor de mic) Verder een SSL channelstrip.

Ben zelf ook nog niet tevreden over het geluid, voornamelijk dat tweede stuk kon ik vanavond niet lekker opnemen.. klonk een beetje raar ineens.. morgen maar es ff verder kijken...
Moest allemaal ff snel voor 10 uur opnemen.. (later dan dat wil ik de buurt hier niet lastig vallen met mijn geschreeuw :))

kan een voice uit fase zijn?

Je bedoeld in de koortjes? Ik heb nergens in de stemmen ergens dat ene symbooltje (nulletje met een streepje er door heen) geselecteerd (zit ook niet in Ableton). 't Is wel een behoorlijk uitgebreid gebeuren nu qua stemmen..
In de eerste chorus @1:48 zit 1 lead in het midden en 4 stemmen heb ik gepanned.. dan krijg je een soort stereo effect wat soms ook een beetje 'uit fase' aan doet maar mono niet wegvalt.. misschien is dat wat je bedoeld? :)

nee dat is het niet.. een de-esser maybe. en anders kom je morgen mss wel op wat beter kan.

Thanx Daniël :)

Ga de vocalen toch maar ff opnieuw doen in Cubase en ook gelijk een andere mic gebruiken.. Ableton werkt nu wel prettig maar echt op audio focussen gaat toch minder.

@ Dre: Geen de-esser gebruikt.. 'k denk dat de U87 gewoon niet zo goed werkt in mijn synthruimte ook. Had eerder kleeden over mijn synths als ik zang ging doen maar onlangs dus van die noppenmatten aan het plafond gehangen.. maar moet de boel nog meer dempen denk ik.

Kreeg trouwens op SC te horen dat het intro en qua sounds wel wat heeft van Boards of Canada.. (en dat vind ik helemaal niet erg :))

Zang mag juist meer verb maar ja eindeloze discussie
Verder dikke duimomhoog wer
*D:dj:

ik weet niet hoe en wat er veranderd is maar ik vind de eerste versie als basis beter klinken.
:o:

:okdan:ja, das veeeeeeeel beter, vele vele vele beter... lekker nr.

je stem doet me denken aan Luther Vandross one of my fav singers in the world

https://www.youtube.com/watch?v=pNj9bXKGOiI

ik zou er niet teveel meer aan veranderen nu, zit bijna lekker dacht ik zo 123

tof zo een mix mee zien evolueren naar 'tha shiat' klasse sound.. moest hier meer gebeuren zo..

Eh ja.. ik zie nogal wat tegenstrijdigheden hierboven.. maar thanx voor de vergelijking met meneer Vandross :halleluja da's me nogal een held idd.

Over de veranderde versie.. 'k Heb de vannacht geposte versie geen structurele dingen verandert.. alleen de drums een beetje opgeleukt en sommige zang opnieuw gedaan en aan de EQing gewerkt, dat was echt wel nodig.. vind het zelf wel een verbetering maar ga ze nog eens naast elkaar horen.

Vanavond dus de leadzang weer opnieuw gedaan :D opzich niet erg want een zanglijn moet groeien en ben ook nog niet echt oke over de tekst.. melodie en ritme daarin zijn belangrijker voor me..

Thanx voor de tip Trag... er zat idd niet zoveel galm op.. de rest is behoorlijk wollig dus heb op de zang ook iets meer galm gedaan.

Heb de zang nu closer ge-mic-ed en dan krijg je toch weer een heel ander geluid. Microfoon ook ergens anders geplaatst. Nog niet helemaal tevreden over het resultaat maar wel lekker bezig geweest in me hokkie.. en daar gaat het om :mega:

Opname in de OP is geupdate maar mocht je browser problemen ondervinden.. hieronder tevens een openbaar linkje.. :)

https://soundcloud.com/macgyvergear/somewhere-in-time

Laatst gewijzigd:
deze laatste eq van de vocalen is een mindere voor mij persoonlijk, de galm erop mocht zeker zo, maar er is iets met de eq gebeurd waardoor het pijn in de oren doet...ik volg graag mee hoor..

als dat uwe stem is, chapeau, you just only need a hit record, en dat schrijf je een dag, of niet, iets word een hit of niet, maar dat is nu niet het belangrijkste en niet na te streven gewoon blijven nummers schrijven uit het hart en hoofd ben benieuwd, maar ben alvast fan van je stem (en muziek, maar dat wist je al)

Tja, compositie is (bijna vanzelsprekend) gewoon weer helemaal top! Heerlijke "oude" 80's soul invloeden. Gewoon heel erg goed.

De mix vin dik niet des MacGyvers om heel eerlijk te zijn. Die synth in je intro zit er lekker breed in. Bass zou ik de bovenste laag weghalen. Arpje (noem ik het maar even, dat gitaarachtige dingetje) kan van mij wel wat extra hoog gebruiken. Maar het belangrijkste vind ik je drums. Ik denk dat ik zelf voor een andere snare gekozen zou hebben, een hogere en wat meer decay misschien. En misschien een wat rondere kick?

Je vocal kan ook wel iets meer naar voren naar mijn bescheiden mening, iets meer hoog ook.

Maar de compositie vind ik zelf vele malen belangrijker en die is gewoon te gek! :okdan:

Maar de compositie vind ik zelf vele malen belangrijker en die is gewoon te gek! :okdan:

lijkt me ook!

als we nu allemaal topproducers waren met top spullen in een top studio met een topkoffiejuffrouw en onringt door topmuzikanten en in een top creatieve bui......dan was het allemaal een makkie..min of meer...

maar thuis, alleen in je muziekkamertje valt dat soms vies tegen. Mijn gitaar wilt wel maar het komt er niet uit..zeg maar...en dan kan je uren lullen over dat de gitaar vetter, meer hoog en meer compressie kan hebben maar ...eh..het komt er niet uit..

Vandaag toch nog even bezig geweest.. :)

Heb nog een paar gitaarpartijtjes en een klein stukje Solina erin gestopt. Verder weer veel aan de drums ge-edit.
Totaalmix ben ik ook nog mee bezig geweest.. scheelt wel een dekentje qua wolligheid denk ik zo :D.

Thanx Prophet.. erg fijn te horen dat je het waardeert :mega: Wat betreft de stem.. Er zat wel een soort "schreeuwerig" geluid in het laag mid.. heb dat er een beetje uit gefilterd.
Verder nog wat hoog erbij zoals hierboven ook werd geadviseerd.
De koortjes moet ik ook nog een beetje aanpakken qua EQ denk ik.

Ha Bob.. dank voor je eerlijke opninie en dat ie je aanspreekt natuurlijk... heb toch even wat meegenomen van je feedback. Sowieso wat dingen verandert aan de mix dus.. hij was idd niet erg lekker.. mede ook door de drums..
De basis had ik met een drumcomputer gedaan en dan jammen met de synth.. en per partij opnemen.
Heb dus eerst de compositie en structuur gemaakt en dan komt het eigenlijke aankleden daarna wel.

Vond zelf het basje erg lekker.. die wil ik eigenlijk zo houden. :)
Het gitaar-achtitge geluid komt uit de synth die ik gebruikt heb. Heb iets met de EQ proberen te doen.. maar wil ik het echt meer hoog meegeven moet ik het geluid eerst editen in de synth en daarna weer als audio opnemen.. maar ga ik nog ff mee experimenteren. :)

In de OP staat de geupdate opname en tevens hieronder dezelfde in een openbare link. :)

https://soundcloud.com/macgyvergear/somewhere-in-time

En voor het vergelijk, hieronder de versie die ik gisteren postte.. wat is dat toch makkelijk met die techniek van vandaag de dag :mega:

https://soundcloud.com/proone-2/somewhere-in-time-v3

Back