Maschine workflow midi/audio export

Ekkie

Ingeburgerd
Ik heb al een aantal threads gelezen met betrekking tot de Maschine workflow, maar ben toch benieuwd wat de workflow van de meeste gebruikers is. Zit zelf namelijk nog een beetje te dubben wat ik nou het makkelijkst vind. Alles in Maschine houden en daar mixen of midi/audio gelijk exporteren als er een loop staat en verder mixen en bewerken in DAW.

Ben benieuw naar de ervaringen van andere gebruikers. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Persoonlijk gebruik ik mijn Maschine studio veelal als standalone instrument (ook met die gedachte aangeschaft). Ik doe dus zoveel mogelijk op de unit zelf en niets met de software. Met de maschine studio vind ik persoonlijk dat dit prima gaat. De computer moet natuurlijk wel aan staan maar je kunt prima met Maschine werken zonder de plug-in ook maar een seconde open te hebben. Ala MPC maar dan met een fijnere workflow. :)

Ik gebruik de maschine software zowel standalone als in Ableton (afhankelijk van mijn bui en wat ik aan het doen ben). Ik Ableton gebruik ik de individuele outputs van Maschine soms maar meestal regel ik eventuele processing en fx gewoon direct in Maschine zelf aangezien maschine een prima plug-in host is.

Ik zou niet weten wat ik moet met die plug in. In doe alles in maschine.

Back