Minimoog op MP

Ze durven allemaal tegenwoordig. Uitmelken dat zooitje.

nog even en ik ruil m'n vintage crumar ds2 1 op 1 tegen een nieuwe schmidt polyfoon !

3_sideB.jpg

schmidt-analog-synthesizer.jpg

Wow. Da's een hoop doekoe. Ik wens de verkoper succes.

Die Schmidt ziet er altijd enorm geil uit, maar ik heb nog geen sound clips gehoord waar ik bijzonder warm van werd trouwens.

wacht maar tot ik hem geruild heb en hier heb staan , zal er dan wat mooie demo's van opzetten .... :-)

nog even en ik ruil m'n vintage crumar ds2 1 op 1 tegen een nieuwe schmidt polyfoon !

Wat doet een DS2 tegenwoordig eigenlijk?

geen idee wat de dagkoers is ...
de sky is the limit toch :-)

Die durft heb de mijn gekocht voor ongeveer de helft.

Hoe lang is dat geleden :?
Zie ze tegenwoordig voor tussen de 3500 en 4000 euro gaan!
6 K is wel absurd, maar ik heb wel gekker gezien.

serienummer 9000+ oud board

9000+ is één van de laatst geproduceerde :?
Hij gaf zelf al aan, nieuw gekocht in 1978 versie 1977.
Dat is 7 jaar na introductie :?
Eerst zien dan geloven, bij koop openschroeven dat ding.

Verder is het ongeacht het oscillatorbord een topsynth hoor, een meerwaarde in elke studio. Vraagprijs is hoog voor een verhaal dat niet helemaal lijkt te kloppen (zie post hierboven).

geen idee wat de dagkoers is ...
de sky is the limit toch :-)

Vooruit dan maar. De eerste die meer dan 2000 bied mag hem komen ophalen :okdan:

Zou "never in repair" ook kunnen betekenen dat hij nog nooit ondethoud heeft gehad?
Wat wel gezegt mag worden dat hij wel in onberispelijke staat verkeerd.

9000 en oud oscillatorbord zou best wel kunnen, denk ik.

zelf heb ik verschillende in 8800 gehad die oud bord hadden, ik was nogal gek van de mini rond dit nummer - stabiel toetsenbord, erg mooie kast in prachtkleur en nog net het oude bord.

op zich, zeker als je naar prijsontwikkelingen kijkt, heeft ROb gelijk: minimoogis een interessante vondst op marktplaats, tussen heel veel prut dat erop staat. om dan meteen weer over de prijs te beginnen of vanachter je toetsenbord alles wat de verkoper meldt in twijfel te trekken.....

oud vco board is tot en met serial 10175

nou ja oud er zijn gewoon teveel mini's gemaakt geweest om het een zeldzame synth te noemen

ik hoop een dag wel een RAmoog versie te scoren,die wil ik nog wel,de andere zijn niet zo een heel goede investering imo

Hoe lang is dat geleden :?
Zie ze tegenwoordig voor tussen de 3500 en 4000 euro gaan!
6 K is wel absurd, maar ik heb wel gekker gezien.

Das misschien 6 jaar geleden. Van een wel geëerd forumlid.
Maar 6kE, kom op hee. Zeker geld nodig. :frons:
Er zit niet eens een bied optie bij deze ad..

Och, ik dacht dat het oude oscillatorboard iets zeldzaam was maar als ik het zo zie dan hebben een meerderheid het oude board en een minderheid het nieuwe board. (10k vs 3k). Nuja, bijgesteld voor de oude boards die door nieuwe vervangen zijn natuurlijk, en ik heb begrepen dat dit destijds heel courant was omdat nogal wat oude boards wel erg onstabiel waren. Dan zal de verkoper wel gelijk hebben dat zijn 9000 het oude board nog heeft.

Anyway, zolang als het niet een discreet RA board is zoals in de allereerste exemplaren, maakt het allemaal niet veel uit. Klinkt allemaal gelijkaardig en moddervet. Nieuw board zou wat stabieler zijn.

@egres: financiële investering bedoel je? Als muzikale investering vind ik het zowat het beste wat je kan doen op synthvlak. En financieel...ze gaan nooit minder waard worden, dus eigenlijk zijn ze gratis. :) Dat ze niet om de 3 jaar overkop gaan kan ik niet van wakker liggen. Ik moet er niet aan verdienen, als hij waardevast is, is dat al heel mooi voor mij. En bij deze prijzen lijkt een paar honderd euro stijging in een paar jaar erg weinig, bij een Juno is een paar honderd euro erbij wat schokkender. :) Dat gezegd zijnde is 6k wel erg pikant, zou de beste man een Delorean hebben misschien? :)

Financieel bekijk ik het zo: op de bank had ik er per jaar zo'n 10€ interest gekregen. De Minimoog wordt per jaar zo'n 100€ meer waard, dus geen enkele reden tot klagen. En bovenal die klank, wat een dijk van een synth. En de interface, zo'n bruikbaar bereik van alle pots en eigenlijk altijd wel een bruikbare klank. Wat een verschil met veel andere synths met veel te gevoelige gebieden in pots of kleine sweet spots.

Laatst gewijzigd:
Nou, heb de indruk dat de oudere serie ( 2-3k) gewoon wat lekkerder zijn, maar zal wel persoonlijk iets zijn
Tav de commentaren : het is ook wel een beetje een geval van uitlokking vind ik
Iedereen mag vragen wat ie wil natuurlijk, maar als ik morgen voor een ms20 oude filtertype 2500 euro ga vragen zal ik ook commentaar krijgen
Blijft natuurlijk een geweldig fijne synth die minimoog en inderdaad vooralsnog goed waardevast

2-3k hebben nog geen gebufferd klavier als ik het goed heb, dat zal wel wat uitmaken in hoe euhm "organisch" het geheel klinkt.

Back