Minimoog op MP

Iedereen mag vragen wat ie wil natuurlijk, maar als ik morgen voor een ms20 oude filtertype 2500 euro ga vragen zal ik ook commentaar krijgen

Dan doen we dat morgen gewoon allebei, en is het plots de waarde. :D

2-3k hebben nog geen gebufferd klavier als ik het goed heb, dat zal wel wat uitmaken in hoe euhm "organisch" het geheel klinkt.

Ja dat zal het zijn ..
Zijn ook andere aanpassingen geweest in de lange looptijd van de mini's
Misschien zit het daar in ?

Ja dat zal het zijn ..
Zijn ook andere aanpassingen geweest in de lange looptijd van de mini's
Misschien zit het daar in ?

Ik ben niet thuis in de eventuele kleine verschillen doorheen de looptijd dus ik kan het ook niet zeker weten. Ik ga er blind en niet geremd door enige kennis van zaken vanuit dat andere wijzigingen minder significant zijn omdat ze niet zo genoemd worden als osc board en bufferboard.

Oja, blijkbaar is met de komst van het nieuwe oscboard ook nog iets met de VCA gewijzigd waardoor hij iets minder snel overstuurt. Kan je natuurlijk met feedback desgewenst terughalen.

Ik heb oude en nieuwe Mini's nooit naast elkaar kunnen vergelijken. Om ze écht goed te vergelijken zou je ze eerst zo goed mogelijk moeten calibreren, anders kan je over intrinsiek gedrag qua zwevingen ed natuurlijk al helemaal niks meer zeggen. Als je gewoon twee Mini's naast elkaar zet zonder ze eerst na te lopen, denk ik dat je vooral naar verschillen in calibratie aan het luisteren bent.

Ook als ik bv op Youtube kijk, dan zie ik 1972 Minimoogs met oud board die heel dik klinken, en ook eentje die nogal dun en dood klinkt. Ik heb een nieuwere die dik klinkt, en je zal er vast ook even oude als de mijne vinden die wat dunner klinken. Nuja, da's relatief. Ze klinken allemaal als een Minimoog en echt dun wordt het nooit met die beesten. :) Maar als de kleine verschillen in klank belangrijk voor je zijn, lijkt de enige methode me om het per exemplaar gewoon te proberen voor aankoop.

Verkopers spiegelen zich aan de absoluut hoogste Ebay prijs die ze kunnen vinden, dat is prima maar dan is het wel zo productief om hem via Ebay Internationaal te koop te zetten. De Nederlandse markt absobeert dit moeilijk. Ik geloof in de waarde van mooie instrumenten maar als je dit wil realiseren dan moet je in het buitenland zoeken naar een koper.

Het is mij opgevallen dat nieuw modulair en nieuw analoog een flinke knauw heeft gegeven aan de markt voor vintage. Prijzen voor vintage zijn nog verder gestegen echter ik zie het niet meer verkopen of zeer langzaam (top items daargelaten). De overweging bij aankoop "mooi setje eurorack" of "vintage die steeds kapot gaat" is er een om te maken. En de generatie die vroeger voor de etalage stond om iets moois te kopen maar geen geld had en later in hun leven wel is verzadigd of langzaam een het verdwijnen.

de phasor 2 die hij aanbiedt is zeer vriendelijk geprijsd. zeker de moeite waard.

het zal inderdaad een kwestie zijn, van 'wat moet ik er voor vragen, eens rondkijken op internet' en dan uitkomen bij de ebay prijzen van gelukzoekers/handelaren met geduld die hun spullen rustig een jaar of langer te koop laten staan voor veel te veel geld, wachtend op die ene sukkel, of er gewoon oprecht van overtuigd, dat hun ding het waard is.
6000 euro voor een minimoog is waanzin, gewoon vanwege het simpele feit dat ie met wat geduld en inzet ook voor de helft te vinden is.

gvd nou begin ik zelf ook weer over de prijzen te zeiken. ik heb nog ff gekeken en ik vind het een erg mooie minimoog, die op mp.

tsja,
op MP iets verkopen, en dan de honderden zeikers over je heen laten komen die toch menen dat je hem wel voor een kwart wilt verkopen.....
ik zet tegenwoordig op MP ook alleen nog maar dingen te koop voor de topprijs, ik ben er zogezegd klaar mee..........:okdan:

:mega:

tsja,
op MP iets verkopen, en dan de honderden zeikers over je heen laten komen die toch menen dat je hem wel voor een kwart wilt verkopen.....
ik zet tegenwoordig op MP ook alleen nog maar dingen te koop voor de topprijs, ik ben er zogezegd klaar mee..........:okdan:

:mega:

MP is idd een tranendal.

lijkt soms wel of er een nieuwe generatie handelaartjes ontstaat die synths meer als verzamelobject zien , zo'n beetje als oude sportautootjes/ motorfietsen. en ook een nieuwe generatie kopers die ze als fallus hanteren. synthjuppen
op zich prima , want met het nieuwe spul is er geluidstechnisch weer echt keus, dus hoef alleen vintage niet meer perse
voor elk wat wils zogezegd

Zo jammer idd dat soms muziekinstrumenten gewoon de speelgoed status ontgroeien.. of dat er ineens naar speelgoed alleen nog maar gekeken mag worden..

Heb 'n tijdje terug trouwens wel wat verandering in de Korg MS prijzen gezien door de nieuwe productie. Volgens mij heeft de Korg Ody dat effect ook wel een beetje.. ik zoek sinds de aanschaf van die nooit meer op ARP.
't Gekke is wel dat de nieuwe Moog synths dat effect niet echt hebben gehad op de prijzen.. klankverschil speelt mee maar ook de iconische/cult status ofzo. Net zo als de 303..

nou, minimoog is natuurlijk ook wel iets. hoewel er zat rondslingeren. andere moogs dalen toch ook wel in prijs. hangt n beetje af van de status en hoe die op te kloppen is. polymoog bv was jarenlang een aangekleed orgel dat toch steeds kapot ging. intussen zijn steeds meer mensen erachter dat het een uitgelezen vintage synth is, die van zichzelf al mythische proporties heeft (niet te sjouwen.)

maar prodigy source micromoog en zo, zijn toch allemaal wel gelijk gebleven of gezakt in de laatste jaren. terwijl de alternatieven nou ook niet echt klinken om over naar huis te schrijven.

Er is genoeg Moog op de markt idd. Had er jaren terug wel een willen kopen toen ze nog tijden voor 1800 oid op MP stonden. Ben tegenwoordig toch wel blijer met een Source.. waarin je gewoon je favoriete standje tijdens het opnemen even kan opslaan.
'n Maatje van mij (die ook 'n Mini bezit) beweert zelfs dat de Source 'puntiger' klinkt.. soort van snappier denk ik.. de hele korte 'attack' die je soms weleens hoort is idd minimaal.. maar het organische van 'n ouder type da's weer een ander verhaal.. :)

@egres: financiële investering bedoel je? Als muzikale investering vind ik het zowat het beste wat je kan doen op synthvlak. En financieel...ze gaan nooit minder waard worden, dus eigenlijk zijn ze gratis. :) Dat ze niet om de 3 jaar overkop gaan kan ik niet van wakker liggen. Ik moet er niet aan verdienen, als hij waardevast is, is dat al heel mooi voor mij. En bij deze prijzen lijkt een paar honderd euro stijging in een paar jaar erg weinig.

Ja enkel financieel bekeken is het niet interesant, waardevast zijn ze zeker,maar het gaat lang duren om ze hoog te laten stijgen omdat er ('te') veel van gemaakt zijn,ik reken ook altijd mee de plaats dat een toestel in neemt.

Als je het toestel ook graag gebruikt dan ben je altijd goed met aankoop van een minimoog.

er zijn er idd minder met het nieuw vco board,dus ja die is zeldzamer.

Wat je hebt bij de oudere vco board mini's is de houten kast dat gemaakt is van een mooiere houtsoort,(donker of lichter getint maakt niet uit,je kan enkel aan de kast meestal zien of het een oud vco board heeft of niet zonder de serial te weten.

6000 euro voor een gare Moog. Terwijl er tal van alternatieve Moog producten zijn die veel meer kunnen. Wie koopt zoiets vraag ik mij af.

nou bv iemand die die nieuwe alternatieven van moog naar niks vindt klinken ;)

ik heb ook liever de source dan de mini. vanwege het rocky-er geluid, patch memory, prijs, afmeting, sequencer arpeggiator etc.

ik heb ook liever de source dan de mini. vanwege het rocky-er geluid, patch memory, prijs, afmeting, sequencer arpeggiator etc.

Ik geloof je Leo, maar ziet de minimoog er niet 1000x mooier uit dan dat afzichtelijke ontwerp van de Source? :)

De derde VCO is dan wel een gemis.. maar ik kom er in de praktijk achter dat ik bijna altijd een LFO gebruik op de pitch.. het blijft wel een ontzettend mooie look die de mini heeft natuurlijk..

derde vco had ik bijna nooit in gebruik als vco en een lfo heb je zo van buiten getrokken.

looks is een kwestie van smaak, heb nu bv de source en een synthi a. die passen fijn bij elkaar, net zoals een mini een een vcs3.
ik vind die captain scarlett look van de source ook erg mooi.
als ik die mini op mp zie, overweeg ik ook even om n bod te doen, want het is en blijft een leuk hebbedingetje.

Back