Terratec EWX 24/96 input probleem

Recto

Sambal bij?
Ik heb een probleem met m'n 3 weken oude Terratec EWX 24/96.

Ik krijg nl. geen stereo input voor elkaar in Cubase VST 5.1.
Ik heb alles gedaan zoals het moet met installatie en alles werkt verder ook. Behalve de linker input onder Cubase.
Ik heb de laatste drivers gedownload maar dat helpt ook niet.

Het is als volgt, als ik het controlpaneel van de EWX open dan is er niets aan de hand. Dan heb ik gewoon links en rechts input. De VU meters slaan uit en ik heb gewoon links en rechts geluid.

Echter, als ik dan Cubase VST open en ik ga weer terug naar het controlpaneel van de EWX, dan is de Linker Input
"GE-MUTE".
Zet ik hem weer aan, dan doet ie't weer, ga ik echter naar Cubase, floep, weer ge-mute.

:confused:

Wat doe ik niet goed?

VST Inputs staat ook goed, echter bij EWX 24/96 Analog in Left en Right staat er bij Right geen Right maar ..ht
(links staat er wel gewoon in z'n totaliteit)
What the **ck is dat?

Iemand hetzelfde probleem? Of oplossing?

Alvast bedankt.

PC =
P4, 2,4 GhZ
512 MB
Win Xp

Niemand??? :confused:

;{

ik kan je niet echt helpen met het oplossen van je probleem, maar 1 ding komt wel bekend voor; het links muten als je cubase aanzet schijnt iets vanuit cubase te zijn (echo-audio support heeft dat weleens geantwoord op een vraag van mij betreffende dat probleempje)... dat doettie dus altijd als je'm aanzet... wat niet zou moeten gebeuren is dattie het weer doet nadat je hem ge-unmute hebt.

misschien helpt het om met de "release driver in background" functie te pielen?

Origineel geplaatst door koediman
ik kan je niet echt helpen met het oplossen van je probleem, maar 1 ding komt wel bekend voor; het links muten als je cubase aanzet schijnt iets vanuit cubase te zijn (echo-audio support heeft dat weleens geantwoord op een vraag van mij betreffende dat probleempje)... dat doettie dus altijd als je'm aanzet... wat niet zou moeten gebeuren is dattie het weer doet nadat je hem ge-unmute hebt.

misschien helpt het om met de "release driver in background" functie te pielen?

Thanks, t'is al een begin.

T'is dus zowiezo een probleem van Cubase en niet van de geluidskaart in de geval neem ik aan.

dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... ik werk al een tijd met sx ipv vst, en ik weet niet precies meer waar die "release driver" functie te vinden is in vst, (ergens in de buurt waar je ook de latency in kan stellen denk ik)... heb je die al geprobeerd uit/aan te vinken?

succes...

Ik zal't vanavond even proberen. Ben nu op m'n werk ;)

Maar ik d8 eerst dat m'n rechterkanaal het niet deed, maar ja als ik de mute un-mute dan werkt ie wel gewoon rechts en links, totdat ik weer naar Cubase ga en dan is't weer mis verdorie.

Bedankt voor de tip in elk geval.

Origineel geplaatst door koediman
dat durf ik niet met zekerheid te zeggen... ik werk al een tijd met sx ipv vst, en ik weet niet precies meer waar die "release driver" functie te vinden is in vst, (ergens in de buurt waar je ook de latency in kan stellen denk ik)... heb je die al geprobeerd uit/aan te vinken?

succes...

Ik kan die Release driver nergens vinden. T'is me tot nu toe nog niet gelukt om ergens iets te vinden over dit onderwerp.
Nog andere tips/adviezen?

Back