Hulp bij amixen masteren / cursus of workshop volgen

chemicalxposure

The Only Constant Is Chan
Weet iemand hier of er ergens nog wat betaaldebare masterings cursusen te volgen zijn? Of workshops...
Of laat ik gwn bij t begin beginnen, iemand die in real life tegen betaling die heel simpel maar duidelijk uitlegt
hoe je het beste compressie toepast, bas en kick bv sidechain, maar hoe doe je de rest?

Ik kan mn tracks qua constructie wel redelijk in mekaar zetten maar afmixen en masteren,
Ja ik doe maar wat, dis echt n heel zwak punt van me waar ik veel wil en moet leren...
Gwn de basis pricipelen... ik lees talloze forums en t helpt wel iets maar real life dingen doen / zien hoe t moet,
Bv een beat en bass met n dikke lead en wat percussie... hoe compress je dat , waar moet je op letten?
Wat zijn absolute nogo's ennwat juist wel...

Als iemand wat weet of me daarbij mss ken helpen GRAAG , thmx alvast :D

Mixen en Masteren wordt vaak in één adem genoemd door velen, het zijn echter twee aparte disciplines.

Als het zo makkelijk was dan waren al die opleidingen daarvoor ook niet nodig.

Het mixen heb ik inderdaad ook geleerd door veel te luisteren, te lezen en vooral veel proberen. Ieder nummer dat je maakt, iedere mix, is anders. Er zijn wel basis regels, de principes zoals je zelf al aangeeft.

Masteren? Dat laat ik aan Masteraars over. Ik heb wel meegemaakt dat producers aankwamen met hun zelf 'gemasterde' tracks....en dat klonk dan helemaal nergens naar. Het klonk vooral hard en dynamiekloos en plat.

Ik denk dat je misschien nog wel wat tips kunt vinden op dit deel van het forum:

https://www.synthforum.nl/forums/forumdisplay.php?f=37

Oke bedankt, kheb weer ff wat leesvoer..... ja k duik op youtube zowat alle tutorials in die k zie....
Probleem is, niemand heeft dezelfde setup, en software werkt anders dan hardware... maar sowiso bedankt voor de link !!

Mocht iemand dit lezen, en weet je toevallig waar dr workshops worden gegeven, of iemand die daartoe bereid is, gooi t hier neer.... en ik heb bijna heel SF uitgelezen, maar dr zijn vast dingetjes die k ober t hoofd heb gezien... tips advies etc...alles s welkom... alvast bedankt :D

De topic starter in dit draadje kan volgens mij ook antwoorden geven op je vragen.

Misschien is het een idee, en misschien heb je het al gedaan, om wat je maakt hier te posten op het forum met daarbij wat je wilt in de mix.

Er zijn genoeg leden die je goeie tips kunnen en willen geven, dan kan je het gaan doen en daarna je resultaat laten horen.

Zo werkt het voor mij meestal ook, als ik iets maak. Dan laat ik het horen aan anderen en die geven dan tips of meningen. Soms klinkt het bij anderen ook letterlijk anders door de afluister ruimte en speakers.

Succes,

Robin.

Back