Welk moederbord?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Mr_Synth

aka PAUL MCCAN
Hoi,

Was benieuwd of er iemand is die weet welk moederbord (Merk.Type) het beste voor een "muziek PC" kan gebruiken!
Ik doel dan wel op de huidige modellen die te koop zijn bij bevoorbeeld: www.mycom.nl

Ben aan het kijken voor de "ASUS P4P800 Deluxe" Het schijnt een geavanceerde moederbord te zijn dat je eenvoudig extreem kunt overclocken. Het bord is voorbereid op processoren met Hyper-Threading technologie en beschikt over de Intel Springdale chipset en een 800 MHz frontside bus. Daarnaast support het RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, JBOD
Alternatief de ASUS P4P800, specs:

Merk: ASUS
Type: P4P800
Socket: Socket 478 (Intel)
Chipset: Intel 865PE
Maximale FSB: 800 MHz
Geheugen: 4 x PC3200 DDR SDRAM (Dual Channel)

Nog tips welke chipset te nemen? Enige ervaring hiermee?

BTW: Ik ga uit van een Intel 2.66 MGhtz

gr,
Paul

Vooralsnog is de p800 de beste PIV.
Maar dit kan per week verschillen.

Fuse, bedankt voor je reaktie!
Blijft uiteindelijk altijd moeilijk om een keuze te maken. Zoals je al aangeeft is er volgende week wel weer iets beters.

Weet iemand een website die zich "specifiek" bezig houdt met de selectie van onderdelen die je het beste kunt gebruiken voor een "muziek" PC configuratie?

'N site hierover weet ik geen. De asus is imho de beste keus.
Even iets over de specs:

De gewone p800 heeft GEEN dual channel DDR. (ook al staat dat vaak aangegeven)
Dit heeft alleen de deluxe.
Mijn broer heeft vorige week 'n nieuw compje gekocht, in 1e instantie met de p800, maar na veel geklooi in het bios is hij teruggegaan naar de winkel, waar iemand hem uiteindelijk wist te vertellen dat dat mobo geen dual channel DDR heeft.
Enige optie was het deluxe bord, waar hij toen voor gegaan is.
Meer dan geweldig mobo, met 1 raar dingetje: 2 netwerk-aansluitingen onboard.
1-tje van 3com, en 'n andere (naam kwijt).
Verder is dat mobo voorzien van alle nodige en onnodige aansluitingen.
sound onboard (helaas)
6 usb 2.0 (of waren het er nou 8...)
firewire
enz.

Feedback verkoopt pc's van dtmpc .
en natuurlijk i4Muzique. Als je zelf gaat bouwen kijk dan ook eens op www.silentpc.nl.

Als ik nu een pc zou moeten bouwen zou ik bovenstaand moederbord willenhebben, een fsp ultra silentvoeding(<30db), zalman cpu cooler en seagate fluid bearing harddisks (+/- 20db).

Origineel geplaatst door Skipsel
en natuurlijk i4Muzique. Als je zelf gaat bouwen kijk dan ook eens op www.silentpc.nl.

Als ik nu een pc zou moeten bouwen zou ik bovenstaand moederbord willenhebben, een fsp ultra silentvoeding(<30db), zalman cpu cooler en seagate fluid bearing harddisks (+/- 20db).

pfffff, zou ik ook wel willen.
maar dan heb ik wel 'n sponsor nodig....... (vooral voor die HD's)

Beide alvast bedankt voor de info!

Goed om te horen dat er er rare vratsen zijn met de P800. Zal het ook eens navragen!
Wil uiteindelijk ook een firewire poort hebben dus in dat geval zal het wel een "Deluxe" uitvoering worden.

gr,
Paul

Origineel geplaatst door Skipsel

Juist! Niets aan toe te voegen!

Ik wel.

Al die speciale hardware is gegarandeerd duurder en ik zou eerst maar eens goed vergelijken kijken enz voordat je van die speciale dingen gaat gebruiken om je PC stiller te maken.

Ik ga er gewoon een kast omheen bouwen met platen en isoleerschuim had ik m'n achterhoofd.
Scheelt een paar dB en veel geld.
Want als je 5 computers (waaronder een Atari) helemaal stil wil maken kun je makkelijk een 5e erbij kopen)

Maar goed moederborden blijft altijd tricky.
Daar moet je niet op bezuinigen. (maar ook niet blind de duurste kopen)

Origineel geplaatst door fuse
Ik wel.

Al die speciale hardware is gegarandeerd duurder en ik zou eerst maar eens goed vergelijken kijken enz voordat je van die speciale dingen gaat gebruiken om je PC stiller te maken.

Ik ga er gewoon een kast omheen bouwen met platen en isoleerschuim had ik m'n achterhoofd.
Scheelt een paar dB en veel geld.
Want als je 5 computers (waaronder een Atari) helemaal stil wil maken kun je makkelijk een 5e erbij kopen)

Maar goed moederborden blijft altijd tricky.
Daar moet je niet op bezuinigen. (maar ook niet blind de duurste kopen)

Je hebt deels wel gelijk. Maar door zorgvuldig je onderdelen te kiezen kun je je pc zoveel stiller maken. Het prijsverschil tussen een HD van WD of Seagate is nihil. Kijk maar in de pricewatch van tweakers. De voeding die ik noemde kost € 35,-, wat zeker niet duurder is dan normaal (en hij is echt STIL). Een zalman koeler kost natuurlijk veel meer dan dan een standaardkoeler. Ikzelf gebruik een Spirekoeler (8cm) van € 9,-, die ook superstil is. Het enige dat je in mijn pc hoort is de WD harddisk........

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back