System1m driver installeert niet goed

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Sinds gisteren heb ik een Roland System1m, maar ondanks verschillende pogingen krijg ik de driver niet goed geïnstalleerd. Is er iemand die me verder kan helpen?

Wat details:
-Dell laptop met Windows 7 en Cubase 7
-nieuwste driver gedownload van de Roland website
-meerdere USB poorten geprobeerd, met een zonder hub.

Eerst wordt aangegeven dat hij juist is geïnstalleerd, en soms verschijnen de midi poorten ook in cubase. Voor een paar minuten kon ik hem ook via USB aansturen, daarna hield hij er mee op. Driver op een andere poort geïnstalleerd, zonder succes. Via een midi kabel werkt het wel.

Als ik de system1m os probeer te updaten, gaat het ook niet goed. Als ik hem opstart in update mode (LPF indrukken tijdens opstarten), dan geeft Windows meestal aan dat het apparaat niet goed wordt herkent. Een enkele keer werkt het wel, en dan krijg ik meteen een stuk of 5 popups over hoe ik het apparaat wil openen. Als ik de drive open, is de map echter volledig leeg. Als ik het goed begrijp moeten er verschillende mappen in staan, oa RESTORE voor updates.

Iemand met een System1m die me in de goede richting kan helpen?

Goed ben al wat verder nu. Voor m'n gevoel heb ik precies hetzelfde gedaan, maar de System1m wordt nu wel herkent. Alleen krijg ik de plugouts niet aan de praat. Ik heb een aantal demo's gedownload van de Roland website, die ik naar de system1m wil sturen. Als MIDI poorten selecteer ik System1m CTRL, maar om de een of andere reden wordt de MIDI IN niet herkent. En dus kan er geen verbinding gemaakt worden.

Iemand een tip?

Iemand een tip om de plugouts aan de praat te krijgen? Het lukt me niet om contact te maken met de synth via de VST, en de manual is wel erg summier hierover...

Geen idee of er eigenlijk iemand meeleest hier, maar ik zet deze dialoog met mezelf maar even voort voor de volledigheid.

Vanmorgen heb ik nog een aantal pogingen gedaan om de driver te installeren. In een geval kon ik daadwerkelijk via de SH101 plugin verbinding maken met de System1-m. Het upladen van een plugout lukte in de meeste gevallen niet, maar een keer is zelfs dat gelukt. Maar.... MIDI over USB werkte helemaal niet. Nogmaals de driver geinstalleerd, en jawel, MIDI over USB werkt weer, verbinding maken via de plugin werkt niet!

Aaargh!! Ik heb nog even een mailtje gestuurd naar Roland support, maar waarschijnlijk gaat dit ding weer terug naar de winkel. :(

Back