Wat voor file uploaden jullie op Soundcloud.

Child of arT

Ouwe rot
Ik heb hele slechte ervaringen met het converteren van Soundcloud voor de playback van tracks.

Met name met MP3 is het verschrikkelijk. De MP3 was helemaal in orde en klonk goed. Ik de MP3 uploaden bij Soundcloud maar het resultaat was verschrikkelijk. Met name in de hoogte klonk het voor geen meter, de snaredrum was helemaal vervormd en de hihat en ride hadden allemaal bijgeluiden. Heel frustrerend!

Nu upload ik een 16 bit 44 kHz file en dat gaat een stuk beter, maar nog steeds niet perfect. Maar tevreden ben ik er wel over.

Wat voor soort files uploaden jullie eigenlijk op Soundcloud?

Wat er standaard voor uit ableton rolt.
Ik denk 24 bit 44 k of zoiets? Ik let er nooit op en ken er niks van. Maar je mag nooit omzetten naar itunes en dat uploaden. Dat trekt op niks.

http://www.justmastering.com/article-mixingformp3.php

Leuk leesvoer over formaten en soundcloud

Was nuttig om te lezen dit!

Ik denk dat ik weet waar de fouten lagen. Ten eerste kan je dus beter geen MP3 uploaden omdat Soundcloud die dan moet re-coden. Het is dus veel beter om een WAV te uploaden en dan Soundcloud het te laten processen naar MP3, op deze manier wordt het maar één keer en niet twee keer gecodeerd naar MP3.

Verder had ik een Aphex Exciter toegepast op de individuele geluiden, met name op de snare. Ook dat kan dus nadelig zijn met het processen naar MP3 van Soundcloud.

Bij mij was het dus het dubbel coderen van MP3 naar MP3 met de 'saturation' van de exciter.

Back