Яabotnik

video's:
#001: vind deze leuk, hou wel van wat minimale acid :) van lengte ook ok

#002: je xoxbox als enige synth met een pattern van 1 noot is mischien een beetje té minimaal :) een optie kan dan ook zijn om dat zo te houden en net heel veel variatie in je drums te brengen

#003: wel leuke sound, klinkt op het randje van vals maar dat is misschien nu net wat er cool aan is :) beetje lang voor de weinige variatie die er in zit mss

#004: je meeblip en xoxbox zitten soms heel dicht bij elkaar qua sound in deze track, geeft een cool effect, ze lijken als het ware één te zijn. mocht je nu twee heel aparte melodieën hebben op de meeblip en xoxbox, dan kun je ze beter wat uit elkaar halen zodat beide melodieën afzonderlijk verstaandbaar zijn. ook best wel lang :)

#005: pattern op de synth vind ik niet zo bijzonder, kwestie van smaak natuurlijk

#006: heb wat moeite om het pattern op je MB-33 6 minuten lang uit te zitten :D

algemeen:
leuke set van gear die je hebt staan :okdan:

een algemene opmerking op je tracks is dat ze vaak best wel lang zijn en er op zich niet zo enorm veel in gebeurt. ik hoor wel leuke dingen, maar ze slagen er niet in me de volledige lengte van je opname te boeien. je kan eens proberen te spelen met afwisselen tussen verschillende drumpatterns, afwisselen tussen pattern op je synth(s), verschillende synths een duidelijk afzonderlijke melodie geven (en die hoef je dan ook niet altijd samen te laten horen), ...
ik vermoed dat je bij het opnemen "in the zone" bent en lekker zit te tweaken zonder dat je zelf veel nood hebt aan variatie. doe ik ook regelmatig, maar ik heb ondervonden dat ik aan dat soort opnames zelf altijd beduidend meer plezier beleef dan dat anderen er aan beleven :) ik ben meestal te lui om verder te raken dan dat stadium dus heb het opgelost door dan maar niet alles wat ik opneem hier ook te posten :engel: muziek maken doe je niet per se voor anderen

moraal van het verhaal: denk dat het publiek wat meer variatie zou appreciëren, maar blijf vooral zelf plezier maken :okdan:

Beste Geschirrspüler(?),

Allereerst veel dank voor je compliment over mijn setup en je uitgebreide commentaar, hieruit blijkt dat je alle sessies hebt "uitgezeten"! Dat krijg ik zelfs bij mijn vriendin niet voor elkaar.. ;)

En je legt de vinger op de zere plek, het klopt precies wat je zegt: zelf vind je het allemaal helemaal fantastisch, voor de buitenwereld wordt het dan al snel langdradig en saai..

Ik kan idd uren tweaken en ben nu nog lekker aan het experimenteren. Jij hebt het over het afzonderlijk laten horen van de synths, daar zit wat in maar ik heb gemerkt (vind zelf) dat juist door te combineren je bijzondere effecten kunt bereiken. Dit kan fout/vals gaan maar soms krijg je een "gouden" sound in handen.

Door dit volhardend experimenteren denk/hoop ik dat die variatie er meer gaat komen (alleen de SQ-16 al heeft nog zoveel meer in petto) en zullen de tracks aantrekkelijker worden voor derden.

Nu wat specifieker over de sessies:

Ik merk dat het mij niet minimal genoeg kan ;)

zie #001, en ja de variatie zou dan uit de drums kunnen komen.

Dat is wat ik bedoel met combineren, het kan er net tegenaan zitten en dat is het leuke eraan.
De beste TB-303 acid vind ik juist waar je tenen net niet van krommen ;)

Wellicht moet ik het hierin zoeken in de combinatie van apart en samen. Je hebt het over melodieën maar ik probeer een melodie nou juist net te vermijden. Wellicht dat ik daarom me het meest vermaak met 1 toon op de xoxbox...

Gek genoeg is dit mijn favo tot nu toe... idd kwestie van smaak...

Snap je. Deze sessie had meer de nadruk op experimenteren met de SQ-16 sequencer.

Al met al, genoeg om te experimenteren in de toekomst en dat blijf ik ook zeker doen.
So keep posted and comments are welcome!

Яabotnik

Ik heb de eerste twee geluisterd. Wat me vooral opvalt zijn de vreemde volumeverschillen en het volledige gebrek aan effecten:
- De kick is in beide sessies vrij stevig vertegenwoordigd, en terwijl de 303-kloon de track zou moeten dragen is het niet meer dan een achtergrondsound (zeker in de tweede track). Een compressor erbij halen of wat straffer instellen kan de vreemde pieken in de kick onderdrukken.
- Ook hoor je nergens een beetje reverb, delay of wat dan ook. Vooral de afwezigheid van galm wreekt zich door het geheel droog en dood te maken.

Van mij mag de overall sound wel echt een stuk warmer (goeie eindcompressor/eq inzetten?) en een heel klein beetje gebruik van delays en reverbs zou wel op zijn plaats zijn maar muzikaal kan ik er best van genieten in zijn rechttoerechtaan botheid. Niets mis met minimalisme. Leuke livesets,. Doorgaan :mega:

Goeie naam ook trouwens :)

AdDM dank voor je mening!
Hoor het vaker, delays en reverbs, weet nog niet hoe ik dat moet toevoegen (tips?).
Ook hoor ik vaker over de "platte" sound maar dat is wel de sound die ik prefereer.
Ik noem het maar Ultra Minimal...

Als ik zeg "een stuk warmer" denk ik in termen van een eindtrap tussen je output van je mixer en je opname-medium (geluidskaart). Niet dat je muzikaal iets anders moet doen. meer een (semi)subtiel dingetje dus.

Die eindtrap kan software zijn, kan ook hardware zijn (en je setup gezien zou dat laatste ws meer op zijn plek zijn?). Iig iets dat je eindgeluid "warmer' maakt. (am i making sense?)

Een hardware reverb in je setup integreren als je op je mixer send/returns/aux etcetc hebt moet toch ook wel lukken? (weet niet precies hoe je setup er nu uitziet) :okdan:

duuuh....
Alles is analoog, behalve de Behringer UCA-222 die tussen de outs van mijn eindmixer en mijn appeltje zit.
en zo wou ik het ook houden dus dan moet ik het idd zoeken in mijn hardware.
en zoals gezegd ik hou van een droge sound, hou niet zo van "warm" (klinkt als eten, niet als muziek maar dat is mijn mening ;))

En o ja mijn setup, hier staat wel n fotootje:

twitter

Nogmaals dank voor je interesse en info..

Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Maar een goeie eindcompressor zou al een hoop zou helpen denk ik. Verder gewoon doen wat je doet. :okdan:

ps. of misschien een culture vulture ofzo? Iets in die lijn?

Nu praat je echt buiten mijn straatje AdDM maar begrijp goed ik ben een leek...
Wat is een eindcompressor????
Culture Vulture....?
Ik neem alle advies mee, doe er wat mee of leg het terzijde...

En ondertussen ga ik lekker door. so keep posted!

Thanks ,Яabotnik

Back