How to make a Legowelt track

Ik heb overigens interesse in de Smackos Tape Station effects rack voor Ableton.. enige kans dat die openbaar gemaakt kan worden Smackos???

heejj, wat is dat voor interessante connector aan die Korg Volca keys?? :)

een midi out?

Attachments

• Screen Shot 2015-12-11 at 13.57.11.png
    Screen Shot 2015-12-11 at 13.57.11.png
    177 KB · Bekeken: 115
een midi out is het meest waarschijnlijk.. zodat je de sequencer kan gebruiken voor externe synths..

Maar ik hoop op een of andere top secret filter uitbreiding ofzo :)

Dat is inderdaad een MIDI out die heel makkelijk erop te zetten is. Deze is door mede synth forumer Elektrovolt gedaan, die connectie of dingetjes zitten al op het printplaatje je hoeft alleen het kabeltje/MIDI plug erop te solderen als ik het goed heb begrepen.

Dan wordt het dus een leuke polyfone pattern sequencer!

Hier is die Smackos Tape Station voor Ableton 9 en hoger
http://www.pacificmicro.org/SMACKOS TAPE STATION 5.adg

Ik heb er natuurlijk verder weinig over te zeggen :D

Maar als er nog vragen zijn kan ik die natuurlijk wel antwoorden

:koffie:

Tof filmpje om te kijken. Vooral die laatste stap naar cassette word ik erg vrolijk van. :okdan:

Hier is die Smackos Tape Station voor Ableton 9 en hoger
http://www.pacificmicro.org/SMACKOS TAPE STATION 5.adg

Thanks man!

Echt tof dat je zo open bent over het maken van je muziek.
Er zijn ook genoeg producers die heel schimmig doen over hun processen.
..en dan zijn het vaak ook nog eens 2e rangs producers die denken dat ze heel wat zijn.

Echt cool dat ondaks je succes je niet naast je schoenen bent gaan lopen.

Dus chapeau! :halleluja

En ik heb door dat filmpje weer zin gekregen om te gaan produceren.. iets wat ik te lang had laten liggen.

Ik miste de Amiga met Octamed, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door de hoogstaande kennis van de duistere kunst der Yamaha FM synthese. :geslaagd:

^ alleen jammer dat die paar gehakte samples van de Yamaha erg ver op de achtergrond verdwijnen in de track :P

haha das helemaal zoals ik vind dat je muziek moet maken; per ongeluk, niet georchestreerd, onverwachts en willekeurig.

1 ding begrijp ik niet helemaal in je workflow Smackos je maakt een geluid, je gebruikt een filter van de modulair en je doet bepaalde settings. Betekend dat je dus je nummer nooit meer kan editen, of moeilijk met twee nummers tegelijk bezig kan zijn...? Als je de settings veranderd voor een ander nummer kan het lastig zijn om weer precies het zelfde geluid te maken. Dus klaar is bij jou klaar en er kan niks meer aan veranderd worden kwa arrangement...?

Hoe kan willekeur nou saai zijn, het is buiten je kunnen muziek maken... Harmonie maken met losse stukken die uit pure chaos geboren worden, zo ervaar ik wat Smackos aan het doen is... Vind het wel verfrissend.

Back