[Snippets] - Deel 1

@ demian ;klinkt niet slecht ....de beat mag wat losser ...beetje shuffle
Mag ook wat meer human feel in de baslijn ..

Lang geleden maar hier weer iets...ben alleen niet tevreden met het bitcrusherdeel halverwege...ga er denk alleen niet mee verder.

Attachments

• testje.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 131
Lang geleden maar hier weer iets...ben alleen niet tevreden met het bitcrusherdeel halverwege...ga er denk alleen niet mee verder.

klinkt lekker :okdan:

beetje gepiel in de sfeer van gisteravond

http://mp3.ramoonus.nl/ramoonus - space 20-04-2008.mp3

Beetje veel resonance in dat effect, probeer die sound iets minder hard de delay in te sturen en een beetje mid omlaag draaien, dan zal het iets minder schel klinken denk ik. :okdan:

Waar komen die drums vandaan?

klinkt lekker :okdan:

Beetje veel resonance in dat effect, probeer die sound iets minder hard de delay in te sturen en een beetje mid omlaag draaien, dan zal het iets minder schel klinken denk ik. :okdan:

Waar komen die drums vandaan?
standaard drumkit uit de FPC (van FLStudio)

heb het signaalpad aangepast waardoor het minder schel is

tevens staat de file op een andere locatie;
http://mp3.ramoonus.nl/space 20-04-2008.mp3

@ demian ;klinkt niet slecht ....de beat mag wat losser ...beetje shuffle
Mag ook wat meer human feel in de baslijn ..

thnx voor je feedback.. heb mijn track een beetje verder uitgewerkt. Bassline en beat is niet echt veel veranderd (of misschien niet zelfs) maar in het geheel klinkt het wel lekker zo denk ik. Ik krijg op een of andere manier geen shuffle in werking in Ablteton Live op een drumloop, nog even op studeren dus.

Hier weer een update (nog steeds in snipfase.. ) : www.ali-d.nl/mp3/chilltrakkie.ogg

Als iemand er nog wat over te zeggen weet.. ;)

[ Snippet ] Schranzig ?

[ Snippet ] Schranzig ?

Ben ik op de goede schranz weg ? :yamaha:

Een klein stukje, net gemaakt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden tot dusver!

Groeten!

Verder doen?.....enigste referentie zijn mn crappy laptopspeakers :D

effe geluisterd op boxen ....Delete maar :(

Attachments

• deaddelay.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 129
Laatst gewijzigd:
en uh ?
Betje onzeker over dit

Attachments

• snippet.mp3
    976,1 KB · Bekeken: 118
Snippetje van mij: ben benieuwd wat jullie vinden. :D

Attachments

• ambient snippet.mp3
    1 MB · Bekeken: 103
van het een komt het ander

van het een komt het ander

Hier ideetje voor nieuwe track, ontstaan uit andere nieuwe track die al bijna voltooid is. Feedback welkom. Let nog niet (te veel) op de drums, die zijn enkel functioneel. Dus tips voor het soort drums dat hierbij zou passen zijn van harte welkom. Maar andere tips uiteraard ook. ;)

Thanx.

Attachments

• Overload (snippet).mp3
    2,4 MB · Bekeken: 127
Ik zou iets meer varieren met de bas, af en toe een nootje wat lager zetten, hier en daar wat nootjes er tussen tekenen die een of ander grapje doen, zo blijft het wat levendiger, hoeft helemaal niet zoveel te zijn, gewoon om de 2/4/8 maten een kleine afwisseling en het wordt al wat interessanter.

Ook qua chords, het zijn d'r nu 4 die herhalen, varieer het laatste chord na 8 maten en laat dat ook de basis zijn voor wat je met de bas doet.

Verder zou ik het lege intro of opvullen, of waar de track begint verder naar voren halen. En last but not least, een mooie leadpartij er in gooien, chords verdienen leads vind ik.

Drums zijn inderdaad niet best, volgens mij gedeeltelijk een compressie probleempje, gewoon de compressor d'r afhalen en ook met de drums spelen qua variatie, velocity, zelf kleine delaytjes ik tekenen op elke 3e tel werkt ook goed.

Op die eerdere track die je plaatste zou ik zeker wanneer je met die bas in een ander patroon over gaat de boel ondersteunen met langzame swoosh/filter geluiden, dat maakt het heel slepend en geeft je een goede basis waar je je overgangen naar andere patterns zou kunnen doen.

Ik zou iets meer varieren met de bas, af en toe een nootje wat lager zetten, hier en daar wat nootjes er tussen tekenen die een of ander grapje doen, zo blijft het wat levendiger, hoeft helemaal niet zoveel te zijn, gewoon om de 2/4/8 maten een kleine afwisseling en het wordt al wat interessanter.

Ook qua chords, het zijn d'r nu 4 die herhalen, varieer het laatste chord na 8 maten en laat dat ook de basis zijn voor wat je met de bas doet.

Verder zou ik het lege intro of opvullen, of waar de track begint verder naar voren halen. En last but not least, een mooie leadpartij er in gooien, chords verdienen leads vind ik.

Drums zijn inderdaad niet best, volgens mij gedeeltelijk een compressie probleempje, gewoon de compressor d'r afhalen en ook met de drums spelen qua variatie, velocity, zelf kleine delaytjes ik tekenen op elke 3e tel werkt ook goed.

Juist! :okdan:

Hier kan ik wat mee. Inderdaad dingen die ik deels zelf al wel vermoedde, maar het is fijn als een ander paar oren hetzelfde concludeert. (Compressor gaat straks inderdaad weer van de drums af, maar was efkes voor de mp3 mix.)

Ik ga er verder mee aan de slag. Thnx, Demian.

Back