[Snippets] - Deel 1

afmaken bergen.
hier nog een stukje cwejman...en dblue :D

Attachments

• cwejmanfiltering.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 107
afmaken bergen.
hier nog een stukje cwejman...en dblue :D

Thanks Alex,

Klinkt lekker rauw jouw snip :D

Wat vinden jullie hiervan? De bedoeling is dat het thema steeds blijft verspringen zoals je in deze mp3 hoort. Van de ene kant passen ze totaal niet bij elkaar maar als je het een tijdje hoort juist wel weer.. maakt het weer eens wat anders... :D Of vinden jullie het een slecht plan? ;)

Attachments

• bergen_snip20081025.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 120
Snippet wordt track

Snippet wordt track

Wat vinden jullie hiervan? De bedoeling is dat het thema steeds blijft verspringen zoals je in deze mp3 hoort. Van de ene kant passen ze totaal niet bij elkaar maar als je het een tijdje hoort juist wel weer.. maakt het weer eens wat anders... :D Of vinden jullie het een slecht plan? ;)

Nee goed plan! Lekker catchy-loopje. Sober uitwerken, dan houdt het zijn oorspronkelijkheid.

:okdan:

Ik zou iets meer varieren met de bas, af en toe een nootje wat lager zetten, hier en daar wat nootjes er tussen tekenen die een of ander grapje doen, zo blijft het wat levendiger, hoeft helemaal niet zoveel te zijn, gewoon om de 2/4/8 maten een kleine afwisseling en het wordt al wat interessanter.

Ook qua chords, het zijn d'r nu 4 die herhalen, varieer het laatste chord na 8 maten en laat dat ook de basis zijn voor wat je met de bas doet.

Verder zou ik het lege intro of opvullen, of waar de track begint verder naar voren halen. En last but not least, een mooie leadpartij er in gooien, chords verdienen leads vind ik.

Drums zijn inderdaad niet best, volgens mij gedeeltelijk een compressie probleempje, gewoon de compressor d'r afhalen en ook met de drums spelen qua variatie, velocity, zelf kleine delaytjes ik tekenen op elke 3e tel werkt ook goed.

Ik heb even zitten rotzooien met die snippet (was eigenlijk onderdeel van andere track, maar werd geinig dingetje op zichzelf.)

Een reprise! :D

Attachments

• Shortwave - Tribeauty (Reprise).mp3
    2,5 MB · Bekeken: 105
Laatst gewijzigd:
Hier een stukkie track bijna voledig Casio sk1 , al dan niet door de mangel.

Attachments

• SK1.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 108
  • sk1art.jpg
    sk1art.jpg
    104,2 KB · Bekeken: 106
ik heb ook nog maar eens iets onafgewerkt gemaakt, wil eens weten wat jullie van de atmosfeer vinden:

ti's een typische synth-electronica kruisbestuiving.

Attachments

• digitales.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 107
ThijsT, die 'fantasia' preset (melodie na 0.33) is me iets te standaard. Voor de rest wel een lekker muziekje.

Ben ook lekker aan het prutsen met de presets. Een heus akkoordenschema en A & B gedeelte gebruikt zelf :dubbel: Maar ja, wat moet je er verder mee??
hij heeft wel iets winters vind ik.

Attachments

• easy beat 17.mp3
    3 MB · Bekeken: 115
ThijsT, die 'fantasia' preset (melodie na 0.33) is me iets te standaard. Voor de rest wel een lekker muziekje.

Ben ook lekker aan het prutsen met de presets. Een heus akkoordenschema en A & B gedeelte gebruikt zelf :dubbel: Maar ja, wat moet je er verder mee??
hij heeft wel iets winters vind ik.

Klinkt lekker diep :)
Wel beetje teveel bass enzo maar ja het is een snip 8D Gewoon niet teveel over nadenken, simpel houden en een minuut of 7 of 8 lang maken :D

lekker of saai?

lekker of saai?

vandaag ff een nieuwe uplifting hook aan het componeren geweest, mix is nog knudde, maar het gaat ff om de harmonie.

Mijn eerste probeerseltje, gemaakt met Sonar 8, kick,hihat en clap zijn samples, de rest is gemaakt met de v-station

Attachments

• first.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 108
Back