[Snippets] - Deel 1

Deze week zei nog iemand tegen me: "wat een vreselijke muziekjes maak jij!". Misschien kan ik dan beter 'n "maak onbewust een kutnummer" topic beginnen.. :S

Zo, weer eventjes wat progressive in elkaar geknutseld, niet echt een snippet.
@sty: cutoff misschien een beetje eraf? Dan komt de melodie misschien wat meer tot zijn recht.
@code17: feeling the bass over here :D

Attachments

• snelkookbami___africa.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 105
ff snel gemaakt... niet mijn dinkie 4/4 maar goed ff is wel leuk.

in het begin dacht ik.?? maar toen die rauwe saw synth derbij kwam toen hoorde ik het al, klinkt lekker man!

Zo, weer eventjes wat progressive in elkaar geknutseld, niet echt een snippet.
@sty: cutoff misschien een beetje eraf? Dan komt de melodie misschien wat meer tot zijn recht.
@code17: feeling the bass over here :D

Drums zitten idd niet zo lekker in de mix, en ik zou ook je compressor wat minder heftig instellen, het geluid wordt nu echt hard afgekapt erdoor, wat het er niet beter op maakt.

Denk dat als je die punten wat verder uitwerkt er best wat leuks van te maken is.

Probeerseltje
Graag in het bijzonder opmerkingen over helderheid en openheid van de mix van dit kleine stukje

Andere opmerkingen natuurlijk ook zeer welkom.

In het begin lijkt er even niets te gebueuren, maar na een paar seconde komt pas het eerste geluid.

paul

Attachments

• Probeerseltje.mp3
    3,1 MB · Bekeken: 98
Vandaag aan een dub minimal achtige track begonnen..

Komt die bas een beetje goed over? of is hij te wazig? :mega:

Attachments

• walk to the moon3.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 107
Probeerseltje
Graag in het bijzonder opmerkingen over helderheid en openheid van de mix van dit kleine stukje

Andere opmerkingen natuurlijk ook zeer welkom.

In het begin lijkt er even niets te gebueuren, maar na een paar seconde komt pas het eerste geluid.

paul

lekker hoor!!! huppelt er lekker over.... persoonlijk brand ik mn vingers niet aan goa. lastige producties altijd, aangezien ik een amateur kok ben!

Nog geen volledige track, echter ook een stuk meer dan een snippet, maar zet het hier toch maar neer.
Een aantal delen van mijn nieuwe *geen idee wat het genre is* spacende compositie.

In het begin even een stukje van de intro (ja er zit een geluidje op de achtergrond dat buiten de maat loopt, wordt gefixt), dan ergens halverwege het pre-climax gedeelte naar de climax waarna ik het tot en met de brug laat horen

Aangezien de track echt achterlijk vol zit (bewuste keuze), is het erg lastig om te mixen, afgezien van op de drum bus is er ook nog geen compressie. Let nog even niet op de (niet)-strakheid van de leadsynth, aangezien dat ff vanuit de losse hand opgenomen is

Hebben jullie nog tips voor het mixwerk? Moet de drumtrack harder/zachter, baslijn (deze + de kick kunnen volgens mij nog wel wat krachtiger)?

Alle synthsounds komen van m'n Polysix, verder wat orchestral/choir VST's.
Inspiratie vanuit Jarre/Vangelis en nog wat andere dingen :peukie::D
Feedback welkom :)

Attachments

• SnippetNieuw.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 82
Back