[Snippets] - Deel 1

ik heb ff met FL Studio en Z3ta dit nummertje gemaakt. Hoe klinkt ie? Beetje ok?

Attachments

• 7four-track.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 106
Vandaag aan een drum n bass track gewerkt... nu alleen nog een strakke lead..

Iemand suggesties?

Attachments

• GLIJBAAN (backup).mp3
    1,9 MB · Bekeken: 112
hey japanese food het klinkt goed, toevallig maakt een vriend van me Thije soort gelijke liquid:) hij doet het daar erg goedmee

http://soundcloud.com/lenzman

Ik zou zeggen luister ernaar en gebruik het in je nummer.

Haha grappig dat je die lenzman track aan haalt :D deze hebben we als referentie gebruikt ;)
Misschien een teken dat we nog een aantal dingen aan moeten passen ;)
:koffie:

Jullie zij goed op weg,

alleen zou ik de beat layeren met extra kick en snare geluiden om hem wat dikker te krijgen,

en zo als Thije dat vaak doet.

Kies een bekende break loop die je door een highpass (zodat je alleen nog hihhats hoort)haalt die voor een live feel in de beat zorgt.

klip klop...... klik klak... klip klop...... klik klak... klip klop...... klik klak... klip klop...... klik klak... klip klop...... klik klak... klip klop...... klik klak... klip klop...... klik klak... klip klop...... klik klak... klip klop...... klik klak...

klinkt verantwoord idd...

Ik twijfelde om hier te posten; vind het concept echt wel tof genoeg om serieus iets mee te doen, alleen vond het nu ook wel eens tijd om wat te droppen hier aangezien ik nog een hoop te leren heb en wel wat feedback zou kunnen gebruiken..

Moet er even bijzeggen dat er soundwise nog geen reet van klopt en daar ben ik dus nog zwaar voor aan t knokken dus niet te hard bitchen aub : )

Inner Dialogue 1.8a.mp3 - 4.72MB

Ik twijfelde om hier te posten; vind het concept echt wel tof genoeg om serieus iets mee te doen, alleen vond het nu ook wel eens tijd om wat te droppen hier aangezien ik nog een hoop te leren heb en wel wat feedback zou kunnen gebruiken..

Moet er even bijzeggen dat er soundwise nog geen reet van klopt en daar ben ik dus nog zwaar voor aan t knokken dus niet te hard bitchen aub : )

Inner Dialogue 1.8a.mp3 - 4.72MB

Volgende keer beter je track direct uploaden alsbijlage, dan is die sneller te beluisteren, op het paperclippie clicken.

Je beat is heel leuk, kan een heel mooie track worden. alleen zijn er twee dingen die ik anders had gedaan.
1. die kale beat is wat saai om mee te beginnen
2, dat stuiter effect op die melodie is heel vet maar ik had ervoor gekozen vo 95%lange pads (met hetzelfde geluid) en 5 % stuiter arp effect...ik hoop dat je hem snap.

Maar wel heeeeeel vet dus:okdan:

Ik irriteer me aan de drums sowieso..
Algoritmisch te veel dingen fout gedaan tijdens het project.
Moet je weer voortbreien op iets wat al niet lekker staat.
Eigenlijk geen zin meer om dr wat van te maken..

En zo gaat het elke keer : (

Ik irriteer me aan de drums sowieso..
Algoritmisch te veel dingen fout gedaan tijdens het project.
Moet je weer voortbreien op iets wat al niet lekker staat.
Eigenlijk geen zin meer om dr wat van te maken..

En zo gaat het elke keer : (

Mmm das zonde. Want ik vind je idee erg goed. De basis staat wel lekk

Toevallig bij de uitspraak van de dag gezet: Een goed idee is 1% inspiratie en 99% transpiratie.

Leg hem effe weg en dan op een dag vind of maak je bijvoorbeeld een baslijn die de track weer een extra boost geeft en hervind je de motivatie om de track af te maken.

En tja wie ben ik ik geef gewoon mijn bescheiden mening

Suc6

Tja.. Waarom wil ik dit nou weer laten horen? Ben ik aandachtsverslaafd? :S

http://soundcloud.com/scepticist/under-construction-23-1

Hallo mensen,

Sinds kort ben ik van FL studio naar Ableton live 8 overgegaan, dit nummer is een eerste poging. Volgende week zou ik dit nummer tijdens een gig (discotheek) willen draaien alleen weet ik niet of de mastering goed heeft uitgepakt? Graag hoor ik jullie mening over het nummer en mijn mastering kwaliteiten
sm_smile.gif

BeastieNoize ft. Lil John - Damn (Original Mix):
http://soundcloud.com/jordy-wijnstekers/beastienoize-ft-lil-john-damn-original-mix

Een lijst met de gebruikte gear:
01) AMD based PC - Windows XP 32bit
02) Sequencer: Ableton Live 8
03) Bass: Rob Papen, Predator
04) Vocal: Van een Canadese site geplukt
05) Rest: Samples uit diverse (bekende) sample packs

Back