[Snippets] - Deel 1

Eindelijk weer wat kunnen maken. Klinkt dit iemand comfortabel in de oren? beetje zompig nog

Attachments

• OMED.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 102
Klinkt wel lekker hoor :okdan:

Hier nog wat kleine sideprojectjes van mij, ben nog even inspiratieloos om er wat meer van te maken

Nice! Jij hebt veel progressie geboekt.Alles wat steviger in de mix. nice.

Ik heb de track van gisteren weer helemaal omgegooid. Ga deze de komende week helemaal uitbouwen..

Attachments

• TRANCE PUDDING.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 86
Woooow HQ hier :okdan:

@JPF ready 2 go of niet, waar ga je m releasen ? Lekker commercieel bezig dames heerlijk.......

ITB JPF ?

Uw structuur brengt mij op ideeën, dankzzzzzzz :D

Laatst gewijzigd:
Woooow HQ hier :okdan:

@JPF ready 2 go of niet, waar ga je m releasen ? Lekker commercieel bezig dames heerlijk.......

ITB JPF ?

Uw structuur brengt mij op ideeën, dankzzzzzzz :D

Ga is slapen man :D

Maar wat betekend ITB?

Test projectje

Test projectje

Ik ben begonnen met een project in een compleet andere stijl dat ik normaal doe. Ook op een andere werkwijze. Voor ik me er echt helemaal op ga storten wil ik even vragen of dit uberhaupt iets is. Of het idee, zeg maar, wat is en dat ik er flink mee aan de slag kan gaan. Dus schiet er eens even op.

Paul

Attachments

• testproject.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 101
Ik ben begonnen met een project in een compleet andere stijl dat ik normaal doe. Ook op een andere werkwijze. Voor ik me er echt helemaal op ga storten wil ik even vragen of dit uberhaupt iets is. Of het idee, zeg maar, wat is en dat ik er flink mee aan de slag kan gaan. Dus schiet er eens even op.

Paul

Gaaf hoor. Alleen zijn alle elementen wel erg klein. Ik zou alles nog flink layeren. Ben ben bang dat de mix nu weg valt in een huiskamer hi-fi setje. Verder vind ik de vocal to much. Verwachte meer een diepe uitgestrekte lounge track maar de vocal haalt me een beetje uit die sferen.

Gaaf hoor. Alleen zijn alle elementen wel erg klein. Ik zou alles nog flink layeren. Ben ben bang dat de mix nu weg valt in een huiskamer hi-fi setje. Verder vind ik de vocal to much. Verwachte meer een diepe uitgestrekte lounge track maar de vocal haalt me een beetje uit die sferen.

Kan ik wel wat mee. Goede tip zo aan het begin. Die vocal komt natuurlijk van een sample cd en viel mooi in het nummer. De stijl is mij niet zo bekend en had me dit dus nog niet zo gerealieerd. Maar nog niets is definitief.

Paul

EDIT: ik zal eens even wat lounge nummers luisteren om ideeen op te doen

Kan ik wel wat mee. Goede tip zo aan het begin. Die vocal komt natuurlijk van een sample cd en viel mooi in het nummer. De stijl is mij niet zo bekend en had me dit dus nog niet zo gerealieerd. Maar nog niets is definitief.

Paul

EDIT: ik zal eens even wat lounge nummers luisteren om ideeen op te doen

De vocal kan zeker hoor. Het is alleen welke kant je in wil gaan met het nummer. Hierdoor krijgt het nummer wel meteen een bepaalde vibe. De opbouw suggereert daar in tegen heel wat anders.. Misschien kun je de vocal introduceren door eerst 1 noot te herhalen en verderop moduleren. Vond het uitgestrekte subtieele heel erg mooi aan de track totdat de vocal kwam.

Dan raad ik je Budha Bar aan.. Niet heel erg minimaal maar wel wereldwijd een succesvolle cd reeks.

u welcome m8......is een mooie sound :okdan:

sjeeminee geïsoleerde kamer zou ideaal zijn :o:

In the box, dus of je alles met de kumputer hebt gedaan ?

Ja alles is met ableton gemaakt. Sylenth1 en omnisphere + trillian zijn eigenlijk nog de enige plugs die ik gebruik. Heb deze keer wel een keer gelet op de klank kleur van alle synths. Basslijn bestaat uit 3 layers.

Ben alleen aan het kijken hoe ik de track omlaag kan pitchen omdat de basslijn in D# staat. En mij is ooit vertelt dat een basslijn zich altijd in A F G of C moet bevinden.

http://soundcloud.com/frankjames-1/frank-james-unbound-remix

Vandaag remix in de steigers gezet van Snelkook Bami. Let me know what you think :)

Hier de link naar het orginele topic..

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=145440
Had em al een paar keer gehoord van Snelkookbami.. wat een heerlijk stukje akkoordenwerk blijft dit toch :luv:
Ben normaal niet zo van de lange mixen maar hij mag van mij nog wel langer :okdan: boeiend vanaf het begin tot het eind... erg lekker..:mega:

Beetje late reactie :o:

Ja alles is met ableton gemaakt. Sylenth1 en omnisphere + trillian zijn eigenlijk nog de enige plugs die ik gebruik. Heb deze keer wel een keer gelet op de klank kleur van alle synths. Basslijn bestaat uit 3 layers.
:D

Bedoelde eigenlijk je overall sound, dus je stereo file.......alles itb damned respect dude, erg goed gedaan. Wat heb je op je master staan ?

En eeh wat zijn de spec's van je pc ?

En mij is ooit vertelt dat een basslijn zich altijd in A F G of C moet bevinden.
Lol........moet niks man, gwoon doen wat lekker is ;)

Volgens mij kan je met ableton heel makkelijk omhoog en omlaag pitchen toch ?

Back