[Snippets] - Deel 1

kutmoffen ook altijd..

ik zou er lekker een drummachine tegenaangooien...

:mega:

De toekomende tekst zal bepalen of dit een "tongue-in-cheek" nummer wordt of niet. Maar geen kut.

Drummachine zal komen, ben aan het sleutelen.

Ik vind de track niet dunnetjes en voorzichtig, de helft ontbreekt nog!

Misschien wat saai, maar de rest is toch nog in de maak. Ach, wat maak ik me druk over!

SYNTHPOP maken

SYNTHPOP maken

ik wou synthpop maken, maar nu zei een vriend van mij dat dit geen synthpop is :

waarom niet? en wat moet er anders?

Attachments

• waaromgeen80s.mp3
    1.021,4 KB · Bekeken: 121
ik wou synthpop maken, maar nu zei een vriend van mij dat dit geen synthpop is :

waarom niet? en wat moet er anders?

dit is idd geen synthpop. want pop is een afkorting van populair en dat is deze muziek al lang niet meer het is vintage als je het over de boeg van 80s wilt gooien. dus moet je vintagesynhmuziek zeggen, dat bekt niet lekker dus wat moet je er mee. mss kan je het softsynthpop noemen dan is het wel goed maar dan wel zonder toevoeging dat het 80s is. Stel dat het nu weer een rage word dat is het klassieke muziek zoals "de beatles",

Laatst gewijzigd:
@ Access1 (A17.8 - one patch arp & delay jam)
het is je gelukt om een trippy zaag arp te bouwen, maar volgens mij is het moeilijk om een track rond zoiets overheersend te creëeren (crëeeren/kreëren :? ) het zou wel een outro kunnen zijn van een psychill track of zo

Ik snap het niet? :D

Ik bedoel zijn vraag was over het genre, maar mijn antwoord ging naar de stuk zelf, maakt niet uit of het synthpop/electropop of iets dergelijks is...

haha het moest juist als 80s synthpop klinken qua sound net per se als synthpop van nu ofzo

@ Access1 (A17.8 - one patch arp & delay jam)
het is je gelukt om een trippy zaag arp te bouwen, maar volgens mij is het moeilijk om een track rond zoiets overheersend te creëeren (crëeeren/kreëren :? ) het zou wel een outro kunnen zijn van een psychill track of zo

Thx! Dit was een lastige opdracht die ik mezelf heb gegeven. Maar het is inderdaad aardig gelukt na zeker twee dagen en 100 tweaks. Waarvan de basis nu bekend is. Erg blij mee :) Het geheel is inderdaad overheersend. Dit is een demo. Ik ga nu verder met de ontwikkeling en plaatsing in het geheel. Heb al wat ideeën. Waaronder natuurlijk lekker dit samplen en knippen :D De arp moet nog wel iets uitgebreid worden. De TI moet naar zijn limiet :)

Slow motion, WERK IN VOORGANG!

Alle elementen onder handen genomen en wat zaken opnieuw ingespeeld
géén track nog, maar slechts de voortgang van alle onderdelen

Shoot! :D

Van de week nog vanaf nul een nieuwe patch gefabriceerd op de Roland GAIA. Het klinkt een beetje als een didgeridoo, maar dan een beetje elektronisch. Ik heb het maar een didgeridinges genoemd voor de makkelijkheid. Zou niet direct weten of ik het kan gebruiken om een heel nummer rond te bouwen, maar heb me in ieder geval weer geamuseerd met alleen het knutselproces van de patch.

Attachments

• Wootson - Didgeridinges.mp3
    5 MB · Bekeken: 109
^^goed bezig manne

@Wootson; wil je vertellen met welke basis je begonnen bent ? Ik had laatst een didgerido-8ig geluid gebouwd, maar het was het gewoon net niet

^^goed bezig manne

@Wootson; wil je vertellen met welke basis je begonnen bent ? Ik had laatst een didgerido-8ig geluid gebouwd, maar het was het gewoon net niet

Ik zal morgen even de patch online zetten op mijn website. Met het programma GAIA Tool kun je dan via USB de patch inladen in je eigen synth. Tenminste, ik ga er van uit dat je ook een GAIA hebt.

Ik zal morgen even de patch online zetten op mijn website. Met het programma GAIA Tool kun je dan via USB de patch inladen in je eigen synth. Tenminste, ik ga er van uit dat je ook een GAIA hebt.
Nee helaas, het was met de virus. Ik wilde eigenlijk weten welke golfvorm je gebruikt en verder.. Ik kwam met een sinus en wat overdrive in het gebied van het eerste octaaf redelijk in de buurt

Back