Hoe belangrijk is een noise generator?

wat erg mooi zou zijn bij de monomachine (ik weet niet of dat al kan) is dat de 'enige noise source' individueel zou kunnen worden gefiltered (LPF, HPF, BPF, NRJ) op die manier zou je dus een groot scala aan verschillende noise varianten kunnen maken...

* zie hoe deze toepassing word gebruikt in de The Sixth synth ;)

Volgens mij word ik een beetje (heel erg ;) ) verkeerd begrepen hier.
Niet zo vreemd omdat de MonoMachine een vrij apart verhaal is.
Ik zal iets duidelijker zijn.

De Monomachine heeft 6 tracks oftwel is 6 part mulittimbraal.
Op elke track kun je een willekeurige synthese machine zetten.
Nu zet ik bijv. op track 1 een SWAVE machine en dat betekent een analoge synth emulatie in de vorm van een zaagtand (meerdere osc.) of een Pulse (inlc. P.width modulatie).
Deze kun je dus zien als een soort plugin synth.
Mijn vraag was om in beide plugins een noise osc. op te nemen.
Nu moet ik een tweede track opofferen en daar een noise gen. op te zetten deze te routeren naar track 1.

Waarom wil ik dat liever niet?
Ik wil alle zes tracks zo goed mogelijk benutten , voor efx moet je namelijk ook al tracks opofferen.
Ga hem namelijk Live gebruiken en kan (en wil) dus niet harddiskrecorden om tracks te sparen.

Ronald.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
wat erg mooi zou zijn bij de monomachine (ik weet niet of dat al kan) is dat de 'enige noise source' individueel zou kunnen worden gefiltered (LPF, HPF, BPF, NRJ) op die manier zou je dus een groot scala aan verschillende noise varianten kunnen maken...

* zie hoe deze toepassing word gebruikt in de The Sixth synth ;)

Om hier even op terug te komen.
De MonoMachine is een hele krachtige bak.
Wat jij hier zegt kan dus.
1 noise gen. naar 5 verschillende tracks routeren en apart bewerken.
Je kan zelfs per track de AMP, FILT. EN LFO's onafhankelijk laten triggeren.
Die kun je weer door EFX tracks sturen die je ook weer kan filteren etc.

Elke track bestaat uit de volgende onderdelen:
- Synthese of EFX blok.
- Amp section (pan, dist, vol, env.)
- Filter section (LPF/HPF combinatie, env. (distortion zit tussen de filters!))
- Track efx section (EQ. SRR, Delay met filter op feedback)
- 3 seperate LFO's routable naar alle parameters met vele mogelijkheden.

Elke track kan dus gerouteerd worden naar een andere track waar hij gemixt wordt of als modulatie bron kan dienen, afhankelijk van de synthese vorm. Hierdoor kun je dus vele kanten op.
Je kunt dus ook alle tracks tegelijk triggeren en elke track anders op deze triggers laten reageren.

Ronald.

Maar je kunt in de SWAVE mode dus alleen maar voor een SAW of Pulse kiezen en dus geen Noise. Die Noise zit alleen maar in een andere mode dus?

Als ik het zo goed begrepen heb, dan vind ik het inderdaad ook vreemd. Ik gebruik de laatste tijd ook steeds meer noise bronnen.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar je kunt in de SWAVE mode dus alleen maar voor een SAW of Pulse kiezen en dus geen Noise. Die Noise zit alleen maar in een andere mode dus?

Als ik het zo goed begrepen heb, dan vind ik het inderdaad ook vreemd. Ik gebruik de laatste tijd ook steeds meer noise bronnen.

Zo ongeveer ja.
Een beetje synth heeft vaak 1 a 2 "gewone" osc. een sub. osc. en een noise osc.
Bij de MM kun je of saw of pulse kiezen, geen combinatie van die twee en al helemaal geen noise. (per track that is!)
De saw bestaat uit meerdere osc. maar dat zijn allemaal zaagtanden.(bijv. 2 sub osc. resp. -1 en -2 okt. en een soort van modulatie osc?)
De pulse bestaat ook uit meerdere osc. die je kan moduleren op diverse manieren.
Hoe deze SWAV's exact in elkaar steken is me nog niet helemaal duidelijk.
Er staat niets over in de (hele beknopte) manual en de benamingen van de parameters zijn nogal afwijkend.

Als je diverse tracks gaat combineren/routeren is het een heel ander verhaal.
Dan kun je er een mega complexe synth van maken met unieke en bijna onbegrenste mogelijkheden.
Maar dat is eigenlijk niet de reden waar ik hem voor gekocht heb.
Ik zie hem liever als een 6 sporen live freak bak voor naast de Machinedrum.(werkt erg lekker samen b.t.w.)

Ronald.

Elke track bestaat uit de volgende onderdelen:
- Synthese of EFX blok.
- Amp section (pan, dist, vol, env.)
- Filter section (LPF/HPF combinatie, env. (distortion zit tussen de filters!))
- Track efx section (EQ. SRR, Delay met filter op feedback)
- 3 seperate LFO's routable naar alle parameters met vele mogelijkheden.

Dan hadden ze de noise iig ook bij de LFO sectie onder moeten brengen, netals bij bijv. de prophet 5.
En los hiervan nog een Noise generator bij de Synthese of EFX blok sectie; wederom netals de Prophet 5 dus.

dan heb je 1 noise-generator als geluidsbron, en een 3-tal noise-gen's als modulatie-bron... brown&pink&white :)

Back