Studio 13.37

Wat is het verschil tussen Puppylinux Studio4 en Studio 13.37? (beiden van L0wt3ch)
Wat ik zo snel zie is dat de ontwikkeling van Puppy Studio ooit gestopt is en dat Studio 13.37 toen als een soort 'fork' is verder gegaan.

Verder is Puppy Studio gebaseerd op Ubuntu waar Studio 13.37 zich op Slackware (versie 13.37) berust.

Heb je trouwens echt een mobiel OS (van usb-stick) nodig? anders kan ik je ten harte de repositories van KXStudio, voor bovenop je ubuntu of debian installatie, aanraden. (kun je ook prima naar usb installeren trouwens)
Zij hebben echt mooie, en geüpdate/onderhoude, packages en een aantal eigen gebrouwde tools (cadence, claudia, carla).

Nu heb ik Ubuntu Studio geinstalleerd. Deze wil op mijn systeem wel eens moeilijk doen als Jack herstart.
KX Studio heb ik in het verleden erop gehad, wat prima draaide en heeft tot nu toe wel de voorkeur.
Jammer dat Ffado de RME UFX (nog) niet ondersteund, de FF800 gelukkig wel. :okdan:

Over de 13.37 vind ik maar weinig reviews, vandaar dit draadje....

'13.37' is dus het versienummer van slackware he ;) </nerd>

Maar eh, als je goede ondersteuning wilt zou ik gewoon een bare x/kubuntu installatie nemen en daar kxstudio overheen gooien. Veel en regelmatige updates van alle veel gebruikte packages (en hoop handige extra tools dus).
Verder een custom realtime kernel en actieve support op IRC :okdan:
(altijd belangrijk)

Ja mijn antieke netbookje draait daar toch best prima m'n studio op.

Back