nih-plug (Rust) en iPlug2 (C++)

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Heeft er hier iemand ervaring met nih-plug (Rust) of iPlug2 (C++)? En zo ja - beviel het? En zijn genoemde zaken al genoeg uitontwikkeld om probleemloos te kunnen gebruiken?

Geen ervaring, op de github pagina van NIH-plug word wel een ander aangeraden.

De iPlug2 is voor mij na wat verder zoeken al afgevallen. Dat lijkt het project van hoofdzakelijk een persoon te zijn, wat weinig vertrouwen geeft ten aanzien van de continuïteit, en recente berichten erover zag ik ook niet.

Op GitHub zie ik voor nih-plug inderdaad een gigantische lijst met issues. Ook maar niet doen dan. Welk alternatief wordt daar aangeraden?

Dan twijfel ik nog over het belang van Rust voor audio applicaties. Is dat echt een verbetering ten opzichte van C++ ?

Een alternatief voor wat, wat is het dat je wilt doen? Die iPlug2 heeft 104 contributors en ik zie ondanks wat je zegt wel gewoon activiteit de laatste weken. Maar zelfs dan is er zat software op Github die al jaren niet actief is en toch gewoon prima werkt.

Als je geen van beide talen echt al kent zou ik me gewoon op C++ richten, niks wat je zal missen, veel gangbaarder en veel meer informatie en tutorials beschikbaar. Ook al veel langer aanwezig dan Rust.

Nog een vraag: wat vind je de beste IDE voor audio webapplicaties onder Linux.

Back