Threads spoorloos

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

demian

Ojee
Ik heb een vraagje, waarschijnlijk aan de moderators.

Ik bumpte gisteren een thread over Depeche Mode, maar die komt vervolgens niet in de lijst te staan.
En zojuist was er een topic geopend over 'wie maarkt muziek in deze stijl' en die was na 3 reply's ook uit de lijst verdwenen.

Hoe zit dit ? ik zoek me rot...serieus, is dit beleid ? Zijn het bugs ? ofwat ?

Re: Threads spoorloos

Origineel geplaatst door dextron

Ik bumpte gisteren een thread over Depeche Mode, maar die komt vervolgens niet in de lijst te staan.
En zojuist was er een topic geopend over 'wie maarkt muziek in deze stijl' en die was na 3 reply's ook uit de lijst verdwenen.

Hey Dextron ... ik heb zo juist eens even gekeken en ik vind beide threads nog terug hoor, dus aan het forum ligt het toch niet zo :confused: .

De stijlen-thread is van AnalogMaarten. Misschien kan je daar eens op zoeken.

Succes :okdan:

:doei:

Maar je hebt je dus echt rot gezocht?

https://www.synthforum.nl/forums/se...d=259453&sortby=lastpost&sortorder=descending

Ik heb alleen maar Depeche Mode ingetypt als zoekwoord... Jezus.. Ik dacht dat ik dit serieus moest nemen..

Als threads niet geheel synth gerelateerd zijn worden ze naar algemeen verplaatst en dan zie je ze niet op actieve onderwerpen pagina, maar ze zijn nog wel zichtbaar in berichten van vandaag en in de zoekmachine.

Je begrijpt het niet, ik raak die threads kwijt in mijn frontpage van het synthforum, waarom zijn die threads ineens weg.
Ik bedoel, waarom is een trhread van 30 minuten oud ineens verdwenen terwijl hij bovenaan stond. waar om ?

edit -

Ah.. is gewijzigd en valt in andere categorie. Goed.. hij is dus gewijzigd.. dat kon ik niet weten, voor mij was hij gewoon weg :)

Verder staat in de FAQ: https://www.synthforum.nl/modules.p...&categories=Ik+ben+een+nOOb+waar+begin+ik?#19

Als ik een bericht plaats, dan verschijnt ie niet in de lijst met onderwerpen op de hoofdpagina.
De algemene discussies zijn vaak niet echt synth gerelateerd en er is een periode geweest dat er heel veel 'onzin' gepost werd en de lijst op de voorpagina alleen nog maar uit algemene threads bestond. Om de hoofdpagina toch nog een beetje synth gerelateerd te houden hebben we besloten de algemene threads niet te vernoemen in de lijst op de voorpagina. Als je nieuwe berichten aanklikt verschijnen ze wel. Verder worden de te koop aangeboden en te koop gevraagd niet meer getoont.

Doe nou niet zo bijde hand.. ik snap dat ik kan zoeken, dat doet niks af aan mijn vraag waarom ie eerst wel in de lijst stond op de frontpage en na 30 minuten niet meer, en ook niet waarom een bump op een topic de thread niet omhoog kicked. Je hebt het antwoord inmiddels wel gegeven, maar dat zoeken heeft niets te maken met dat de categorie waarin de thread viel niet op de frontpage komt. Evengoed bedankt voor de reply.

:Z

Origineel geplaatst door Danny
Op dit eigenste moment zie ik het stijl-bericht als 7de op m'n frontpagina staan :confused:

:doei:

ja.. ik dus niet...

Re: Re: Threads spoorloos

Re: Re: Threads spoorloos

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
:Z

pff.. hoepel op.. als je me graag afzeikt moet je lekker door gaan.. ik vroeg me wat af...erg bedankt voor de fijne sferen die je me bezorgt... daaahaag. :doei:

Re: Re: Re: Threads spoorloos

Re: Re: Re: Threads spoorloos

pff.. hoepel op.. als je me graag afzeikt moet je lekker door gaan.. ik vroeg me wat af...erg bedankt voor de fijne sferen die je me bezorgt... daaahaag. :doei:
Sorry.. Ik zal het niet meer doen.

Negeer dit maar allemaal.

Ik reageer misschien iets te fel, maar dat komt omdat wij constant beschuldigd worden van het deleten van posts terwijl mensen gewoon niet goed kijken.

Ik hoop dat het nu duidelijk is en als ik je een keer in het echt zie dan drinken we er eentje samen!

hehe.. ik heb gelukkig antwoord op mijn vraag, en nog snel ook, dus dat is fijn. oke.. zand erover. ;)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik reageer misschien iets te fel, maar dat komt omdat wij constant beschuldigd worden van het deleten van posts terwijl mensen gewoon niet goed kijken.

Ik hoop dat het nu duidelijk is en als ik je een keer in het echt zie dan drinken we er eentje samen!

Ik snap wat je bedoelt, ik maakte alleen geen beschuldiging, ik vroeg me gewoon af wat er precies gebeurde.

bibi

- edit

Die link met berichten van vandaag heb ik nog nooit geklikt, ik dacht dat dat nl het zelfde was als de frontpage, nu voor het eerst zie ik dat je daarmee alle topics van die dag kan bekijken.

METHODE 1:

Zoeken Naar Woorden: [ voicegreetz ]
Zoek Forum... [ Zoek In Alle Open Forums ]
Zoek Naar Berichten Van... [ alle dagen ]
Sorteer Resultaten Op... [ titel ]

Resultaat: geen thread met de titel "voicegreetz" gevonden...

METHODE 2:

Zoeken Naar Gebruikers: [ 6 trak ]
Zoek Forum... [ Zoek In Alle Open Forums ]
Zoek Naar Berichten Van... [ alle dagen ]
Sorteer Resultaten Op... [ bericht plaatser ] (oplopend gesorteerd)

Resultaat: "Voicegreetz!" thread gevonden!

...wat is hiervan de oorzaak?

* 6 trak vond de zoek functie in de 1985 versie van SF stukken beter werken! 8o)

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door 6 trak
[B...wat is hiervan de oorzaak?[/B]
Hele terechte vraag!

De index van de zoekmachine is een keer om backupredenen weggegooid, zie ook.
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=10245

Die index moet opnieuw aangemaakt worden, maar helaas is dit een zeer fijne process met mysql.. NOT! (herinner jij die tijd nog dat het forum vaak plat was..) dit moet in delen gebeuren en die is nog steeds niet helemaal gedaan.
We zijn begonnen met de meeste synth gerelateerde threads en jouw thread staat in nieuwe leden. Als je een nieuwe post plaatst worden de woorden meteen omgenomen in de zoekmachine. De laatste post in je thread is bijvoorbeeld "Veem".. Zoek daar op en je krijgt de thread.

https://www.synthforum.nl/forums/se...d=259979&sortby=lastpost&sortorder=descending

Wat je nu zou kunnen doen is een nieuwe post maken in die thread( met een zinnige opmerking natuurlijk) met als loze leus: "Wat een fijne voice greetz!"

hmmm. Nu vind je hem wel met het tref woord Voice Greetz... Ik heb eventjes een test gedaan of ie woorden die je toevoegd als je een bericht wijzigt ook toevoegd en dat doet ie...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back