Q+

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Wat vinden we van de Q+ van Waldorf in prijs verhouding/kwalitiet etc. tot de concurenten.

PS: Ziet er wel mooi uit!

i kvind de meerprijs t.o.v. de gewone Q niet gerechtvaardigt... heb vele mp3s beluisterd met net hetzelfde geluid, maar 1 op Q en 1 op Q+ en wat je ook zegt... Dat zeer kleine verschil dat je (mischien) denkt te horen is zeker de meerprijs niet waard (imo). Maar dat is mijn mening... Ik heb een gewone Qrack en ben er zeer tevreden over...

En je kan toch ook nog altijd een aparte analoge filter kopen... is toch veel goedkoper

Ja Maar die filter gaat veel dieper, kun je wel los kopen! Schiet gewoon niet op.
Zo kunnen we oneindig doorgaan... dan kun je net zo goed zelf een synth in elkaar schroeven...

En trouwens de Q heeft maar 16 voices en de Q+ 100...

Ik vond dat de gewone Q beter klonk dan de Q+ als ik die vergelijkende clips een tijdje geleden beluisterde.

Het grootste nadeel wat de Q heeft is toch wel zijn prijs. Ik geloof dat ie 2dehands weggaat voor zo'n 1200-1300 euro. Daar heb je ook een andere leuke synth voor.

Maar ik mag er vanuit gaan dat het geluid wel heel erg goed is, aangezien iedereen altijd helemaal lyrisch is van die magnetronnen.

En trouwens de Q heeft maar 16 voices en de Q+ 100...

Kan je niet echt vergelijken -- de microQ heeft ook 25 stemmen en de omega 75 - denk je dat je daar meer mee kan doen dan met de Q 16 stemmen ? nee hoor ...

trouwens de 'engine' is 100% hetzelfde dan met de gewone Q. - buiten de extra analoge filters dan...
Waldorf kan gewoon een nieuw os releasen die de gewone Q dan ook '100' stemmen geeft - maar ze wachten daar bewust mee omdat dit dan geen extra troef niet meer is voor de Q+ ....

En ik weet wel dat een gewone analoge filter niet hetzelfde is maar dat maakt imo het enorme prijsverschil echt niet goed. Maar als je geld te veel hebt dan kan je natuurlijk evengoed een Q+ kopen ipv een gewone Q.

Maar waarom is een Q met 32 voices meteen €500 duurder dan 1 met 16 voices? Dus 16 voices is €500 bij waldorf ?!?
En dat zou volgens jou dan ook net zo goed met een OS updateje verandert kunnen worden; dan zouden het wel naaiballen zijn bij Waldorf.

Het kan ook zijn dat er meer voices vrijkomen doordat de filter niet meer digitaal is maar vervangen voor een anologe.

dat is anders he... dat is een hardware upgrade... en geen 'software truck' zoals bij de Q+ nu is toegepast

Waarom doen ze dat dan met hardwaren als het ook veel goedkoper kan met een aanpassing van de sofware...

en geloof me - de upgrade van de microQ naar microq Omega is ook gewoon software matisch - je krijgt een midi file opgestuurd die je moet op je microQ loslaten - BAM - 75 stemmen !

en de Q+ is net hetzelfde als de Q - maar dan met extra analoge filters... de rest is 100% hetzelfde. bij de volgende OS update zal je wel zien dat de gewone Q ook ineens 100 stemmen heeft.

Waarom doen ze dat dan met hardwaren als het ook veel goedkoper kan met een aanpassing van de sofware...
Omdat je niet echt 100 stemmen hebt -- hangt allemaal vanaf hoe complex je patch is... met de hardware update heb je wel 16 extra stemmen ,hoe complex je patch ook is...

een microQ standaart heeft 25 stemmen, kost een fractie van de Q 16 stemmen - denk je echt dat je meer polyphony hebt met de microQ ?

en geloof me - de upgrade van de microQ naar microq Omega is ook gewoon software matisch - je krijgt een midi file opgestuurd die je moet op je microQ loslaten - BAM - 75 stemmen !

hmm - ik twijfel ff aan mn eigen --- of het is zo... of het is zo met de microQ lite naar de microQ
1 van de 2 maar komt op hetzelfde neer

Dat zou wel vet zijn...
We zullen wel zien...

Maar toch klinkt ie wel beter met die analoge filters... Hoe duur kost eigenlijk een fatsoenlijke anologe filter los.

En wat me ook nog op viel dat ze die analoge filter ook nog eens apart op die site lieten zien,.. zie je ook maar zelden bij
Synthfabrikanten. Lijkt wel of ze er echt trots op zijn ofzo...

Origineel geplaatst door Roel_en_Sam
Maar toch klinkt ie wel beter met die analoge filters... Hoe duur kost eigenlijk een fatsoenlijke anologe filter los.

Een extern analoog filter is ècht wat anders dan de 16 interne analoge filters van de Q+.
Hoeft niet slechter te klinken, maar....... :L

Maar lijkt me trouwens wel sterk met de volgende update,.... bam ook 100 stemmen!
Ze verkopen een Q 16 voor 2000 euro
en een Q 32 voor 2500 euro

En dan zeg jij dat ze met de volgende update opeens allenbei 100 stemmig zijn, nou dan ben je wel genaaid als je die q 32 hebt gekocht, komt toch op hetzelfde neer, en zeker ben je de lul als je de Q+ hebt aangeschaft want dan betaal je
ddus voor die analoge filter 1800 euro.

1800 euro /!!!!!!!!!

Lijkt me een sterk verhaal ik denk dat je gewoon flink moet betalen voor die stemmen.

Wat wel kan kloppen is dat de ene synth meer stemmen nodig heeft als de andere, omdat.. of hij is wel/niet multimembraal of ander soort synthese.

In ieder geval die 1800 euro betaal je niet voor niks. Max 200 euro voor de rode kleur.

32 stemmen wordt dan 200 he :dubbel:

en geloof me nu maar dat het inderdaad de filters zjin die zon duur zijn... je moet eens de waldorf mailing list checken...veel onzin maar veel interesant nieuws.... en de waldorf makers zelf reageren ook van tijd tot tijd

Dat Dacht Roel ook al......

Maar zou het dan niet zijn dat q 16 krijgt 50
q 32 krijgt 100
q+ had die update al dus blijft op honderd.

Maar als die er q 16 er ook 100 krijgt is het wel oneerlijk voor die mensen die de q 32 hebben gekocht.

Back