Q+

Ehmmm... Volgens mij snap je het niet helemaal. Die 100 stemmen van de Q+ zijn theoretisch haalbaar. Netals bij de MicroQ leveren functies/parameters die je niet gebruikt extra DSP-power, waardoor meer stemmen mogelijk zijn.

De Q 16 zal volgens dit principe ook nooit die 100 stemmen halen, de Q 32 komt mogelijk in de buurt... Maar dan nog hebben ze geen 16 analoge filters aan boord zoals de Q+.

heh- lees is ff

als de Q16 op 100 komt dan komt de Q32 op 200

Dus je wilt zeggen dat die Q+ nieteens die update van 16 voices erbij heeft voor dat geld.

Dus Q+ = Q16 + analoge filters (en rood)

Doe gewoon ff wat research op de Waldorf site.......... ;)

Ben zelf trouwens erg tevreden met mijn 16 stemmige Qkb. Vind de Q+ ook best wel prijzig (lees: duur), maar snap het prijsverschil wel.

d767a775e726869d81c090806f3db74d.jpg
=
db80de6701ce8d06a684f42756bfeb00.jpg
+
7f10ee5c951f7ab6a91caa50872032fa.jpg
(32) ?

dus gewoon de Q16 of Q32 kopen zou ik zeggen...

Vegeance music heeft trouwens een Q soundset met echt supervette trance geluiden...zeker een aanrader als je de potentie van de Q wil beluisteren

de hamvraag is nu dus weer wat heb je liever (als je ook naar de prijs kijkt)

d767a775e726869d81c090806f3db74d.jpg

of

db80de6701ce8d06a684f42756bfeb00.jpg
+
7f10ee5c951f7ab6a91caa50872032fa.jpg
(32) ?

Want als je hem los hebt kun je hem natuurlijk ook ergens anders op aansluiten / voor gebruiken.

met dat 2de ben je niet veel - die analoge filtermodule is voor de pc om 'tussen' vsti's te plaatsen... ik raad je toch wel echt aan om wat research te doen op de Waldorf website

Ben het helemaal met Waveglider eens. Roel en Sam en Piet en Jan, volgens mij snappen jullie het nog steeds niet....

waarom niet een Andromeda, analoger vindt je het niet met toetsenbord en garantie en hou je nog geld over om weet ik veel een micromodulair, NRII, 2ehands virusA of iets dergelijks te kopen.

Of van het geld wat je dan overhoudt neem je je vriendin een weekendje naar Parijs of zo.... of zeg ik nu iets heel geks?

Bovendien ben ik het met synhman eens, als je dan toch vet en analoog wil, ga dan voor de andromeda, een analoog filter is leuk, maar een analoge VCO en VCA zijn ook wat waard.

Hmmmm......

ps: Ik woon in N-B vlak bij Tilburg. Weet iemand een winkel in de buurt waar je genoeg synths kunt uitproberen.

VdKlundert muziek instrumenten is bij ons om de hoek maar daar hebben ze alleen... motif rack, S-88 xv,xp,jv, V-synth,
Fantom,nordlead, motif es binnenkort etc...

Maar geen waldorf of alesias!

In de showroom staan.

Origineel geplaatst door Waveglider
en geloof me - de upgrade van de microQ naar microq Omega is ook gewoon software matisch - je krijgt een midi file opgestuurd die je moet op je microQ loslaten - BAM - 75 stemmen !

en de Q+ is net hetzelfde als de Q - maar dan met extra analoge filters... de rest is 100% hetzelfde. bij de volgende OS update zal je wel zien dat de gewone Q ook ineens 100 stemmen heeft.

Van Q lite -> M Q is software upgrade, (12 naar 25)
Van M Q naar Q Omega = hardware upgrade (25 naar 75)

Origineel geplaatst door Waveglider
dus gewoon de Q16 of Q32 kopen zou ik zeggen...

Vegeance music heeft trouwens een Q soundset met echt supervette trance geluiden...zeker een aanrader als je de potentie van de Q wil beluisteren

En hoe doek da

Back