Q+

Das was toen de virus net uit was/
Verlanglijst moet nog ge-update worden.

En zou dan anders 2ehands virus B kopen of wachten op de nieuwe virus en dan de virus c 2e hands en / of de nieuwe
Virus kopen. Vind het nu jammer van het geld wacht liever op de nieuwe, en dan heb ik tegen die tijd daar wel het geld voor om uit een van deze mogelijkheden te kiezen.
Lijkt me nu niet echt slim om aan te schaffen.

Is wel een vette bak heb ik een keer uitgeprobeerd dus dat weet ik al.

Wat vinden we van de Q+ van Waldorf in prijs verhouding/kwalitiet etc. tot de concurenten.

Prijs/kwaliteit ??

Uiteindelijk maakt dat voor mij niet meer uit.
Als ik een synth vaak gebruikt maakt die paar honderd euro die ik denk betaald te hebben ook niet meer uit.
Ik vind hem werelds elke euro dubbel en dwars waard.

leuk als je dat kan zeggen... spijtig genoeg kan ik dat niet zeggen en moet ik elke euro 2 keer omdraaien

Is er hier iemand die weet wat de Q zo speciaal maakt t.o.v. de andere synths. Iedere synth heeft namelijk wat andere eigenschappen wat die synth zo apart maakt.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Is er hier iemand die weet wat de Q zo speciaal maakt t.o.v. de andere synths. Iedere synth heeft namelijk wat andere eigenschappen wat die synth zo apart maakt.

Goede vraag! De sound is (naja, sound is altijd lastig te omschrijven, maar okee) het beste te omschrijven met het woord "bold" - zonder compromis, helder, dynamisch, en clean. De Q probeert geen analoge synth na te doen maar is een synth op zichzelf; niet tot iedereen z'n tevredenheid, en 't kan even duren voordat je dat ook doorkrijgt. De Q heeft z'n uitzonderlijkheid te danken aan (hoofdzakelijk) het volgende:

- eindeloze modulatie mogelijkheden tot op het modulaire aan toe - en dat ook bij de Micro Q zonder op te offeren
- wavetables die je een digitaal randje geven - waar je ook echt op de wavetable (morphend) manier kunt doorlopen.
- comb filters (nou, zo speciaal zijn ze dan ook niet, maar bij de meeste synths worden ze als FX toegepast in plaats van direct erin te zitten)
- Endlosdrehregler :). Naja, nu heeft de NL3 die ook, maar de Q had 'm volgens mij het eerste (de XT is geen virtueel analoog, dus die tel ik even niet mee).

Dit resulteert in een 80's achtige, heldere, soms rauwe sound, en een heel prettig bedienoppervlak. Nadeel is wel dat 'analoge emulaties' zoals je met de Virus soms kunt doen niet altijd mogelijk zijn. Ook zorgen de dubbele filters (alle Novations hebben bijvoorbeeld maar 1 filter, de Nords (behalve de Modular en de G2) ook voor programmeerperikelen- het wordt er niet echt makkelijker op om gewoon "even gauw" een goede sound neer te zetten. Daarentegen is wat je met de synth voor een spectrum kan bestrijken behoorlijk ruim.

Ik werk trouwens niet voor Waldorf.. maar was wel een van de eersten met een Micro Q :).

Thaizer vraagje: mooie gearlist trouwens.

Wat vindt jij ervan?

Gewon q kopen, of zeg je van als je het doet moet je het goed doen door de q+ gewoon kopen. (zo denk ik meestal)
Zoals je weet vond ik die analoge filter wel mooi, zeker het verschil tussen analoog en digi op site waldorf.
Maar jij weet als geen ander wat die filter betekent voor die q + tot verhouding normale q.

Ik heb heb de Q+ een paar uurtjes kunnen proberen en was totaal verkocht. Heb hem toen ook gelijk meegenomen voor dat ik thuis weer zou gaan zitten twijfelen. Heb zelf nog nooit met de Q gespeeld.
Kortom de filters vind ik geweldig en als je de pegels hebt (alhoewel er best wel een behoorlijk verschil is) zou ik voor de Q+ gaan.

PS
Vraag me af wat er gebeurd als ik ooit met een A6 zou gaan spelen :confused:

`Ja, dat ga ik doen.

Gewoon voor de q+.

Anders zit ik dadelijk met een gewone q, terwijl ik dan weer toch de q+ wou.

Moet dan nog wel even sparen,

Ps: Maar dat zijn we gewend.

Bedankt iedereen nog voor de info.

Origineel geplaatst door Thaizer
Vraag me af wat er gebeurd als ik ooit met een A6 zou gaan spelen :confused: [/B]

Doen man !!!! Ik hou van m'n A6. Als ik naar zijn knopjes kijk ... als ik z'n toetsen bedien ... als ik de LED's zie ... z'n ronkende geluid ... de pure power ... zucht, diepe zucht ...

en dan spreek ik nog niet van het verbuik ;)

:doei:

Back