verlanglijstje voldaan, whats next?

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Heb de afgelopen jaren behoorlijk wat materiaal aangeschaft, en nu ik ongeveer alles heb wat ik nodig had,krijg ik het vrouw/schoenen effect. Heb nog een 3 à 400 eurotjes van mijn zomerjobgeld die ik bereid ben te spenderen voor meer gear.

Momenteel ziet mijn setup er zo uit:

- Geluidbewerking:
Behringer MX3284a mixer, Virtualizer, Modulizer
Lexicon Alex
Alesis 3630 compressor
- Geluidbrengers:
Roland: Tb303 (*2) bassline, Tr-707, Alpha Juno 2 (zal vervangen worden door mks50 als ik 1 vind)
Yamaha Dx-7
Mam MB33
Emu Esi 4000 turbo sampler
- Sequencing:
Alesis MMT8, Roland MC-500, G4 Cubase SX

Ik maak zowat acid en experimentelere dingen.
heb geen idee wat ik nu moet hebben (:: wat prioritair is.)..
Ik dacht aan een mooi synthje.. ±300 euro, liefst rackformaat (behalve voor een juno 106 maak ik uitzonderingen).. of iets anders.. hmm

iemand suggesties (wat een lastige vraag zeg)

Voor dat geld? Ik zou iets "totaal anders" erbij kopen. Een A-station, ofzo. Iets waar je wat leuke pads, e.d. uit kan halen.
Of gewoon doorsparen.

Zou een nordmicro modular erbij nemen of een nordrack

Zo te zien heb je geen monitor boxen. Daar kan je nog winst mee boeken.
Vanwege een eerlijker geluids beeld.
Mijn suggestie zou de YAMAHA NS10 Boxen 2de hands kopen zijn.
(Of anders spirit of tannoys nieuw)
Die worden echt door iedereen in pro studios gebruikt.
Helaas voor ons worden ze niet meer gemaakt.

In eerste instantie dacht ik trouwens; Geef niets uit,
maar ja dat is niet waar we hier allemaal voor zijn op het forum.
Sukzes en ik ben wel geintresseerd wat het is geworden.

Keep me posted
Grtz

Re: verlanglijstje voldaan, whats next?

Origineel geplaatst door rvooh
Heb de afgelopen jaren behoorlijk wat materiaal aangeschaft, en nu ik ongeveer alles heb wat ik nodig had,krijg ik het vrouw/schoenen effect. Heb nog een 3 à 400 eurotjes van mijn zomerjobgeld die ik bereid ben te spenderen voor meer gear.

Waarom 'zomaar' 400 EUR spenderen aan 'gear' terwijl je niet specifiek iets mist of zoekt (want je hebt al de nodige dingen al 'verzameld', zoals je zelf opgaf).

Gewoon ouderwets sparen en misschien later uitgeven aan iets wat je dan echt nodig hebt. Dat zou ik toch doen onder de gegeven omstandigheden.

Eerst een vooral: denk aan tweedehandsprijzen, geen nieuwprijzen! (ik koop nooit iets nieuw)

Origineel geplaatst door cadra
meer compressors! :D

althans... dat zou ik doen :P

maar over het vrouw/schoenen effect gesproken, dat heb ik dan weer met compressors

hmm.. zie ik het nut niet echt van in. meestal smijt ik compressie op een paar geluiden. en als het echt nodig is zit er nog een compressor in de behringer modulizer (qualiteit zal wel minder zijn)
Hoeveel heb je er wel??

Origineel geplaatst door kymo
Mijn suggestie zou de YAMAHA NS10 Boxen 2de hands kopen zijn.
hmm.. eventueel later. Zit hier nu met een 180 watt yamaha "nutaral sound component" versterker met bijhorende active servo speakers. Doen het goed genoeg.

Origineel geplaatst door zoidsity
Een A-station, ofzo.
GOED IDEE! zocht al een synth, kende de A-station niet, ziet er mooi uit, de demo's sucken wel (novation site), maar lijkt me wel iets mooi uit te halen. Wat is de 2dehands prijs?

Origineel geplaatst door justin
Zou een nordmicro modular erbij nemen of een nordrack
hhmm.. zal ik toch eens moeten over denken, ken die bakken niet zo goed.

Origineel geplaatst door hover
Waarom 'zomaar' 400 EUR spenderen aan 'gear' terwijl je niet specifiek iets mist of zoekt (want je hebt al de nodige dingen al 'verzameld', zoals je zelf opgaf).
hmm. 1) het vrouw/schoen syndroom 2) Ik kan verder met wat ik nu heb. Maarrrr ik zou graag wat meer diversiteit in geluid hebben vandaar mijn vraag. Eigenlijk had het moeten zijn: welke synth zou ik nu best kopen.
En ivm met zo rap mogelijk uitgeven aan gear: is best! anders vliegt het geld toch de deur uit onder de vorm van :peukie: en :biertje:

Of een Novation K-station.. ze zeggen een trancebak,maar haal er zat zieke dingen uit! (iig met de ks5 :P)

hmm.. zie ik het nut niet echt van in. meestal smijt ik compressie op een paar geluiden. en als het echt nodig is zit er nog een compressor in de behringer modulizer (qualiteit zal wel minder zijn)
Hoeveel heb je er wel??

euh, eentje :P
maar ik weet nu al dat ik er meer ga willen (het heeft alleen wat mindere prioriteit op het moment)
en waarom? tsja, net zo onverklaarbaar als vrouwen&schoenen :biertje:

maar zoals ik al eerder zei, als je experimenteel wil doen, is de clavia (micro) modular iets waar je veel pret en slapeloze nachten aan kan beleven :) bijdeze, een wat serieuzere tip

Misschien is een Sherman Filterbank 2 iets? (kost wel meer dan 400 euri, maar tsja, is heel misschien wel tweedehands te vinden)
Hij tweakt en scheurt in elk geval wel! :halleluja

K-Station kan inderdaad ook heel ziek klinken. Ik haal er soms zelfs wel complete soundscapes uit!
En je kan er ook wel mooie pads mee maken.

Met wat voor geluidskaart werk je?

Je kan wel nog meer synths kopen maar als je geen goede geluidskaart hebt
komen ze niet uit de verf.
Het zelfde geldt ook voor je monitoren.
Je bent er tevreden mee zeg je maar hoor je er ook een eerlijke mix doorheen?

Ik ken het 'meer synths/geluiden willen' syndroom.
Heb er vroeger ook mee van doen gehad (en nog steeds een beetje als ik eerlijk ben).
Echter, goede monitoren, A/D conversie en effecten zijn net zo essentieel.

Je hebt 'alleen' een Lexicon Alex als effect apparaat. Dat is een heel basic ding.
Heb je weleens gehoord wat een Lexicon mpx-1 met je geluid doet? Deze gaan momenteel
weg voor rond de 400,-.
Een mpx-1 waar je je huidige synths doorheen stuurt zal meer aan je klankenpalet toevoegen dan
een nieuwe synth. Maar vergeet ook je A/D conversie niet. Daar staat en valt een hoop mee.

Succes met je keuze,

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Met wat voor geluidskaart werk je?

Je kan wel nog meer synths kopen maar als je geen goede geluidskaart hebt
komen ze niet uit de verf.

Je hebt 'alleen' een Lexicon Alex als effect apparaat. Dat is een heel basic ding.

Geluidskaar is idd een zwaktepunt! Zou dan toch maar beter investeren in zo'n audiophile!
Ik gebruik momenteel dit (begin alvast te lachen:
prod_imic.jpg
)
Meer hierover in deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=17742&highlight=audiophile

Ik gebruik die Alex, En een behringer modulizer en een virtualizer. Dus wel even voorzien van effecten!

Geluidskaar is idd een zwaktepunt! Zou dan toch maar beter investeren in zo'n audiophile!
Ik gebruik momenteel dit (begin alvast te lachen:
prod_imic.jpg
)
Meer hierover in deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=17742&highlight=audiophile

Ik gebruik die Alex, En een behringer modulizer en een virtualizer. Dus wel even voorzien van effecten!

Dat is een hele mooie vliegende schotel rvooh!

Een goede geluidskaart aanschaffen is absoluut niet leuk.
Het kost je een hoop geld en het brengt je geen extra geluiden of effecten op,
en dat is toch wat we allemaal het leukste vinden.
Al is het alleen maar 's ochtends wakker worden,even je studiootje bekijken en je nieuwe synth daar in je rack zien schitteren.
Ik zou het daarom ook erg knap van je vinden als je die verleiding kunt weerstaan en gaat voor de meest saaie maar wel essentiele keuze.

TvT (Tip van Tom) Laat die schotel vliegen:doei:

gr. Tom

Back