Roland DJ-70 MKII, display licht op maar doet verder niks

phasys

Nieuwkomer
Hoi,

Ik heb een tijdje terug een DJ-70 MKII op de kop getikt. Hij werkte niet (behalve dat het display oplicht) maar ik kon hem voor heel weinig meenemen dus heb het gewoon gedaan.

Thuisgekomen ben ik wat gaan zoeken en kreeg ik hem daarna wel in testmodus aan, en hij ging daarna zelfs in normale modus aan. Vervolgens heb ik hem op zolder gezet en nu doet ie weer niets, behalve dat het display aan gaat.

Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken?

Voeding al gemeten? Misschien wordt er iets te heet en gaat ie in de beveiliging? Of een slechte soldering, dat die een tijdje werkt en dan minimaal krimpt waardoor de soldeerverbinding slecht is.

Denk dat je idd de voeding even moet checken, wellicht even meten of alle juiste spanningen aanwezig zijn
Let even op de condensatoren of er geen bolle tussen zitten (bovenkant bol geworden van elco's)
Als ie lang niet gebruikt is kunnen condensatoren ook uitdrogen en onbetrouwbaar worden

Evt backup battarij kan ook een isseu zijn!

Denk dat je idd de voeding even moet checken, wellicht even meten of alle juiste spanningen aanwezig zijn
Let even op de condensatoren of er geen bolle tussen zitten (bovenkant bol geworden van elco's)
Als ie lang niet gebruikt is kunnen condensatoren ook uitdrogen en onbetrouwbaar worden

Evt backup battarij kan ook een isseu zijn!

Kijk, daar heb ik wat aan. Thanks.

Misschien ligt het aan je zolder :okdan:

Sorry...

Dit was natuurlijk een grapje.

Gek genoeg zit er wel een kern van waarheid in.

Heb hem weer eens meegenomen naar de begane grond, op hetzelfde stopcontact als waar ik hem als eerste op getest had, en nu doet ie het weer. Lijkt wel of ie wat overgevoelig is voor niet 100% correcte spanning (wat dat ook moge zijn voor dat apparaat).

Back