Clock probleem

bjonson

Ouwe rot
Hey mensen,

Ik heb een clock probleem!

Ik wil mijn modular sync'en via ableton, omdat te doen gebruik ik een erica midi to clock module. Dit werkt overigens prima, de midi to clock module reageert op de sync out van ableton, echter stuur mijn erica een clock uit van 30bpm als ik hem aansluit op mijn metropolis, terwijl de bpm van ableton 120bpm is. iemand tips om in orde te krijgen.

gr,
Bjorn

Is dat via de divclk out of de gewone clk out? Die div clk is een clockdivider, Als je die clk div switch op 4 hebt staan dan klopt het dat je output overeenkomt met een kwart van wat er in gaat. Of geven ze alle twee hetzelfde resultaat?

Bedant voor je reactie!

Ik gebruik idd gewoon de clock out dus dat vind ik zo raar, de div out is is nog slomer als de clock out. Vraag me af of dit bij alle midi to clock modules zo werkt of dat deze gewoon defect is.

Lijkt me toch een dingetje met die Erica.
Of voor de zekerheid toch even Ableton settings checken (MIDI - Output SYNC veldje On) en ook even je MIDI interface (stuur je bijv. clock naar meerdere destinations op dezelfde MIDI interface en ondersteunt je interface dat? Ik weet dat Emagic MT4/8 en Unitor8 daarvan over de pis gaan...)
Als je dan toch bezig bent, controleer dan even voor de zekerheid nog je Metropolis. Sinds nieuwere firmware heeft die onder de DIV knop zowel een divider op input (dI) als op output (dO). Als je bijv. onder dI per ongeluk een 4 hebt staan, dan krijg je natuurlijk 30 als tempo...

Anyway - voor wat het waard is - hier synct Ableton (via MIDI clock) prima naar m'n Vermona QMI.
Als ik dan de 1/16e clock out pak dan slikt m'n Metropolis dat prima en geeft vervolgens zelf weer 120 aan.
Dus het kàn wel.

Tip: niet precies een antwoord, maar ter overweging (wellicht even proberen voor troubleshooting).
Toevallig heb ik laatst zitten prutsen met Korg SyncKontrol app voor de Iphone en Ipad (vooral omdat dit het nieuwe Ableton Link protocol ondersteunt). Als je dan de Iphone/Ipad aansluit op een level booster en trigger shapper (ik gebruikte kanaal 2 doorgelust naar kanaal 1 van een Maths) dan krijg je een prima synced clock.
Echter - niet vergeten, dan moet je in SyncKontrol settings dus ook ergens Beat 1/16 aanklikken ipv de default Beat 1/8.

Bedankt voor de tips, ik denk dat het aan de midi to cv van erica ligt, zojuist van uit
Mijn beatsteppro die 120bmp loopt, een seqeunce gemaakt
Met 16 ingeklopte steps via gate de metropolis clock in gestuurd. De metropolis loopt dan netjes 120bmp mee.

Denk dat ik de nieuwe intellijel midi module maar aan ga schaffen die heeft een 1/16 clock out.

hier het zelfde probleem,....Erica midi to clock module waar de clock (niet de divided clock) in de metropolis gaat en metropolis loopt op en 1/4 van de snelheid.

Midi signaal waar aan geclock moet worden komt uit een Aira TR-8 zetten,.... maar ook als ik het uit een DAW laat komen zelfde probleem.

als iemand nog DE oplossing heeft,.... of tips,... ik hoor ze graag.

Back