Lichte "Brom" uit speakers

mickroxxnl

Nieuwkomer
Hoi allemaal!

Ik heb net me speakers aangesloten (2x KRK RP10-3). Als ik het stroom erop zet hoor ik een lichte brom uit de speakers komen, heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? De stekkers gaan rechtstreeks in het stopcontact. Ik heb alle kabels al een keer verwisseld en getest maar het probleem verdwijnt helaas niet. Ik woon zelf in een nieuwbouw woning van 2015.

Mucho gracias!:kroon:

Niets aangesloten? Zo niet, dan zou ik de aarding verdacht maken.
Zo wel, dan kijken of er niet audio kabels over of langs de 220 kabels lopen, kunnen brom oppikken.

Dat is een quick check. Maar als dit niets oplevert moet je echt gaan speuren.

Succes

Heb de kabels op diverse stopcontacten aangesloten maar alsnog behoud ik een brom. Ik heb geen zware apparatuur op hetzelfde stroomnet aangesloten.

Iemand nog ideeen? xD

Hoe hard heb je het volume op de speakers staan? Mijn RP6 bromt/ruist ook boven 50% zelfs als er niets aan hangt.

Ik heb hem standaard op "0" staan. Heb hem ook getest met lagere volume maar dat geeft geen verschil... :(

Doen ze het ook als er niets op is aangesloten ?
Ook geen kabels
Als ja-> speakeramp
Als nee-> verder gaan met 1 ding aansluiten ( bv alleen mengpaneel zonder iets in/ uit )
En checken of hij dan bromt

Etc
Etc
Etc

Als er niks op aangesloten zit (behalve stroom) hoor ik de brom/ruis nog steeds. Zoeken naar een speld in een hooiberg ...

Nee, dan kan je de speaker nog eens in een andere kamer in een ander stopcontact duwen ( andere groep)
Als hij daar ook bromt zou ik denken dat het puur in de versterker van de speaker zit

komt de brom uit de spieker zelf of vanaf de achterkant .. kan ook een travo zijn in de spieker.

Suggereerde ik ook al
+1

Back