Virus TI2 latency probleem

JWA

Nieuwkomer
Hallo,

Ik heb sinds kort een Virus TI2. Werkt top als standalone, maar zodra ik hem aan de computer hang en in FL studio 11 gebruik, zit er een gigantische vertraging in. Zowel live, dus als je het midi keyboard gebruikt, als wanneer je iets vanuit de playlist afspeelt.

Iemand die weet hoe dit verholpen kan worden? Ik heb wel wat dingen gelezen over buffersize maar hier krijg ik het ook niet echt mee opgelost, of ik doe het niet op de juiste manier.

Ik draai FL studio op Windows 7

Hoop dat iemand mij kan helpen!

kies voor je focusrite geluidskaart de asio driver en zet deze op een buffer size zodat de input en output latency ergens tussen de 4 en 12 ms liggen.

dan is de vertraging niet hoorbaar.

Thanks, dit heeft het probleem deels verholpen. Bij live is de vertraging er uit, echter als ik in FL studio iets van de virus in de playlist wil afspelen zit de vertraging er nog steeds in, enig idee hoe die verholpen kan worden?

Als ik vanuit Ableton mijn Access Virus TI2 aanstuur moet ik eerst middels de VST verbinding met de Virus maken. Pas als deze een actieve verbinding met de Virus heeft loopt alles lekker. Tot die tijd lopen mijn midi noten richting Virus behoorlijk uit de maat. Als de verbinding eenmaal is gemaakt loopt het super strak.

Back