PCI-kaart in nieuwe pc?

Leuk dat het kan natuurlijk... maar is Thunderbolt niet een beetje ver gezocht voor iemand die zoekt naar een budget audio oplossing? :)

Voor op het moment wel, maar investeren in een goed moederbord
met de kijk op de toekomst waarbij je zulke mogelijkheden hebt is wel belangrijk.

Ik had al een PC samengesteld voor Bombario met een focusrite scarlett geluidskaartje

Waarop die een dual boot systeem kon draaien met windows/hackintosh voor zijn eisen :)

Voor op het moment wel, maar investeren in een goed moederbord
met de kijk op de toekomst waarbij je zulke mogelijkheden hebt is wel belangrijk.

Ik had al een PC samengesteld voor Bombario met een focusrite scarlett geluidskaartje

Waarop die een dual boot systeem kon draaien met windows/hackintosh voor zijn eisen :)

ah oke.. :mega:

Zelf vind ik het wel interessant iig, maar ik kan me ook wel verplaatsen in de romantiek van niet te veel nieuw spul willen aanschaffen en het gewoon proberen te fixen met wat je al hebt. :)

Ik zat nu ook net te kijken naar het aanbod aan Thunderbolt kaarten maar ik pik die scarlett er nog niet tussenuit..
Het is iig wel zo dat de bandbreedte, en het aantal in- en uitgangen er stukken op vooruit gaat.. interessant aanbod iig :)

Laatst gewijzigd:
ah oke.. :mega:

Zelf vind ik het wel interessant iig, maar ik kan me ook wel verplaatsen in de romantiek van niet te veel nieuw spul willen aanschaffen en het gewoon proberen te fixen met wat je al hebt. :)

Ik zat nu ook net te kijken naar het aanbod aan Thunderbolt kaarten maar ik pik die scarlett er nog niet tussenuit..
Het is iig wel zo dat de bandbreedte, en het aantal in- en uitgangen er stukken op vooruit gaat.. interessant aanbod iig :)

Klopt, soms moet je het met de spullen / budget doen wat je voor handen hebt..

Dat was mijn advies ook, als je op MP voor de delta kaart nog € 100,- kan krijgen die verkopen
En deze dus omruilen voor een Focusrite scarlett 2i2 / 2i4 ( gewoon USB )

Ik bouw de hackintosh systemen alleen met een Asus X99 moederbord met M.2 SSD + Asus Dual Thunderbolt + USB 3.1
Waardoor zoals je aangeeft al meer bandbreedte hebt :okdan:

Maar de afstand was te ver voor Bombario, en nou kan die nog een lekker biertje nuttigen met zijn maat :mega:

Ik drink niet :D Maar beter nog, we gaan samen wat tracks maken. Dat kwam er nooit van en straks hebben we gelijkwaardige systemen, dat maakt het makkelijker. Kan ik eindelijk aan de slag met FL Studio 12.

En yes! :okdan: Ik schrijf dit bericht vanaf mijn nieuwe muziekcomputer en het is allemaal goed gegaan. Hij draait als een zonnetje en ik download op dit moment de laatste versie van mijn DAW.

De geluidskaart gaf ook geen problemen met Windows 7. Er was nog wel wat gedoe met W7 en de drivers voor de hardware. Mijn IT-partner installeerde het OS vanaf een USB-stick en Windows herkende de USB-poorten op een gegeven moment niet meer. Dat heeft hij opgelost door de drivers naar de harde schijf te kopieren en daar pikte Windows ze wel weer op.

Al met al ben ik erg blij met mijn nieuwe pc... en mijn oude, vertrouwde Delta-66 geluidskaart die ik volgens mij al 20 jaar heb :mega:

Fijn dat je ouwe geluidskaart gewoon weer een nieuw leven krijgt in een hypermoderne i7 :mega:
Ik was even bang voor het verhaal van Eraser een paar pagina's terug.. die kreeg zijn Motu PCI kaart niet aan de gang op een nieuwer board.. maar top dat het werkt! :)

Idd, mooi dat het werkt.

@PWM,

Voorlopig waag ik me niet aan Windows 10. Alles werkt weer en ik heb mijn plugins er opnieuw opgezet. Nu eerst lekker muziek maken en dan kijk ik weer verder.

Het verschil is trouwens gigantisch. Ik heb nooit geweten dat een pc zo stil kan zijn :D En hij start binnen 10 seconden op en kan meer dan 8 vsts tegelijk aan! Ik weet niet wat ik meemaak :mega:

Back