PCI-kaart in nieuwe pc?

2 Delta 44 kaarten worden in een DAW gezien als 1 interface met 8 inputs en 8 outputs. Maar alleen omdat de driver dit regelt, zal niet spontaan gebeuren lijkt mij.
De interne clock loopt dan gelijk van de 2 kaarten.

Dus als de driver dit organiseert gaat dit werken. Ik heb niet een Delta, maar een andere 8 kanaals van een ander merk.

@Wruiterman,

Ook een goed punt, haha. Die btw-actie van MediaMarkt gaat woensdag 27 januari van start en ze hebben best leuke systemen staan. Bovendien tikt 21% korting op een bedrag van 1000 euro best aan. Peins, peins, peins... :P

Kijk goed naar de prijzen voor de BTW actie. Ik zag op facebook heel veel cases waar voor de actie de prijzen fors lager waren dan tijdens de actie, dus dat kwam neer op een sigaar uit eigen doos.

Dus als de driver dit organiseert gaat dit werken. Ik heb niet een Delta, maar een andere 8 kanaals van een ander merk.

Wat ik er nog van weet, met de Asio4all driver kan je meerdere geluidskaarten koppelen.

Een DAW in windows kan maar 1 interface aansturen. Asio4All is dan een work-around.

Zo heb ik zelf wel eens aan Apogee Jam die alleen een input heeft toegevoegd aan de interne geluidskaart van een laptop.

Blijft wel een beetje buggy, dacht ik. Maar het is te proberen.

Misschien een handige tip voor degenen in dit topic die zelf een pc willen bouwen voor muziek; Kijk naar wat de grote jongens gebruiken qua moederbord. Voorbeeld. Scan.co.uk

Dat wordt voor mij de manier eerst volgende keer.

Scheelt vooral wat betreft stabiliteit (hoop ik)

Ik zou gewoon ook op tweakers vragen, zit veel handige kennis daar.

Wat ik weet : liever een i7 dan een i5 ivm hyperthreading.
Hoe sneller je werkgeheugen hoe beter., Ook hoe meer hoe beter. Maar 16 gig is prima.
De beste waar voor je geld wbt processor is een xeon processor ( tenminste toen ik 2 jaar geleden aan het orienteren was leerde ik dat) ivm met de processorcache. En toch hyperthreading.

Dank voor alle reacties! Een IT-vriendje stelt een mooie pc voor me samen en schroeft hem in elkaar voor een kratje bier :mega: De enige vraag is nog of ik de PCI-kaart overzet, of toch maar een usb-kaart koop. Als de Windows 10 drivers toch niet blijken te werken, was alle moeite voor niets.

Dank voor alle reacties! Een IT-vriendje stelt een mooie pc voor me samen en schroeft hem in elkaar voor een kratje bier :mega: De enige vraag is nog of ik de PCI-kaart overzet, of toch maar een usb-kaart koop. Als de Windows 10 drivers toch niet blijken te werken, was alle moeite voor niets.

Als 'ie klaar is, laat dan svp ff weten wat de componenten precies waren (met name moederbord), en of het bevalt! Tof trouwens dat je IT-buddy dit doet voor een kratje bier, het is toch vaak een hoop werk.

Upgraden naar windows 10...maak een image van je harde schijf is mijn advies. Mijn ervaringen met upgrades win10 op een rijtje; Laptops (Acer, geen ervaring met andere merken): usb werkt niet meer, gewoon niet. Geluid moet je steeds opnieuw aanzetten/configureren via control panel.

Desktop: helemaal fantastisch!....totdat alles om onverklaarbare reden niet meer fantastisch is twee weken later...terwijl hij na de update niet meer aan het net is geweest. (z420 van hp. Avid Media Composer). Symptomen: traag als dikke stront bij meest banale dingen. You milage may vary. Ik blijf voorlopig op 7 iig

Het is een i7 met 16 gig geheugen geworden. Het gekozen moederbord heeft 2-pci-slots en ook nog 2 VGA-uitgangen, voor mijn oude, vertrouwde Marktplaats monitoren :) De videokaart is ook vrij eenvoudig en die kan ik later altijd nog upgraden.

Zonder Windows ben ik 925 euro kwijt, dus dat valt me heel erg mee. Yes, weer lekker muziek maken zonder beperkingen! :P

Kan aan mij liggen maar ik zie maar 1 PCI sleuf en 3 plaatsen voor een videokaart (vind ik dan altijd weer een beetje overbodig voor ons muzikanten :))
Waarschijnlijk is het wel een goed board.. :) En... in feite had je toch maar 1 PCI aansluiting nodig..

Welk OS ga je nu draaien trouwens?

Ik vertrouw blind op mijn IT-vriendje, hij heeft al tientallen pc's gebouwd. Ik begin eerst maar met Windows 7 en switch dan wellicht naar Windows 10. Editie 7 bevalt prima en is stabiel.

Ik heb straks 1 gammel midi-keyboardje, 1 tweedehands Akai MPD16, 2 marktplaats beeldschermpjes van 15 euro elk, een set oerdegelijke Genelec monitoren en een monster van een pc. Ja, alles, alles, kan een mens gelukkig maken :luv:

Leuk dat het kan natuurlijk... maar is Thunderbolt niet een beetje ver gezocht voor iemand die zoekt naar een budget audio oplossing? :)

Back