Sync

Albert van Abbe

Stamgast
hoi

ik wil mijn rm1x en men korg es1 syncen, verder wil ik geen midi signalen uitwisselen....
als ik men midi uit van men rm1x gebruik en in de midi in van men korg stop....stopt ie ermee
(dat wil zeggen hij valt uit en er blijft altijd een lampje van een knop branden??)

wat moet ik doen??

thnx

Re: Sync

Origineel geplaatst door penik-ettek-now
hoi

ik wil mijn rm1x en men korg es1 syncen, verder wil ik geen midi signalen uitwisselen....
als ik men midi uit van men rm1x gebruik en in de midi in van men korg stop....stopt ie ermee
(dat wil zeggen hij valt uit en er blijft altijd een lampje van een knop branden??)

wat moet ik doen??

thnx

:confused: Laat je je RM1X lopen terwijl je de kabel versteekt of zo, want je zegt dat hij stopt :confused:

Leg altijd eerst de connectie en druk dan pas op de playknop?

Zorg ook dat het goeie midikanaal van de RM1X toegewezen is aan het goede kanaal van de ES1.

Lijkt dat je wat?

:doei:

nee de korg stopt ermee!!
en natuurlijk staat de rm1x stop

de rm1x stuurt zoals je weet 16 kanalen uit (midi) maar dat wil ik niet alleen een sync signaal .
ik wil die korg niet aansturen maar appart besturen.....

zoek anders in instellingen van rm1x, misschien kunje instellen dat ie alleen een sync signaaltje naar de midi out stuurt

nee de korg stopt ermee!!
en natuurlijk staat de rm1x stop

de rm1x stuurt zoals je weet 16 kanalen uit (midi) maar dat wil ik niet alleen een sync signaal .
ik wil die korg niet aansturen maar appart besturen.....

:confused: De Korg kan alleen stoppen als ie gestart is ;) .

Grapje ... neen, ik denk dat je gewoon beide toestellen nog als master hebt staan. Je MIDI-connectie zal wel goed zitten alleen moet je zien dat je je RM1X z'n clock intern houdt en die van de SE1 EXTERN (of SLAVE of hoe ze het daar ook noemen). Hoe je dat doet, weet ik niet omdat ik geen van beide toestellen ken, maar zoek het maar eens op in de manuals.

Tussen haakjes: Via MIDI alleen een syncsignaalsturen gaat niet ... het is steeds de ganse shebang. Wil je program changes, control changes en andere zaken weg hebben, dan moet je die op je ontvanger afzetten.

Hopelijk kom je hier iets verder mee ;)

ik heb in de instellingen van de rm gezocht maar niet gevonden.......??
de korg ken ik nog niet helemaal maar hoe gaat dat ?
en kan k niet beter de korg als master gebruiken??

ik heb in de instellingen van de rm gezocht maar niet gevonden.......??
de korg ken ik nog niet helemaal maar hoe gaat dat ?
en kan k niet beter de korg als master gebruiken??

Ik ken dus ook geen van beide toestellen maar zoek in de manual van beiden eens achter 'synchronizing with external gear' of iets in die aard. Kijk in ieder geval na of je iets terug kan vinden over external syncing en master/slave config's.

En je kan doen wat je zelf wil, maakt niet uit. Maar ik zou wel de Yamaha als master gebruiken (is tenslotte een sequencer). ;)

Succes

Ga in je electribe naar het laatste menu. Dit zijn je globale instellingen.

Zet bij clock de waarde op EXT.

Sluit de midi-out van de RM1X aan op de midi-in van de electribe.

Als je nu op play drukt van de RM1X zou alles gesynct moeten lopen. Je hoeft niet op de electribe apart op start te drukken. Hij begint automatisch mee te lopen met de RM1X.

Heel relaxt van de RM1X: het MIDI filter. Kan je zelf bepalen wat ie in of uit stuurt. Zit onder utility volgens mij (kzit nu op men werk, dus kan niet checken). Je kan daar dus gewoon alle vinkjes bij out weghalen: notes, program changes etc. Volgens mij stuurt ie dan nog wel sync signaal door. Anders moet je door een beetje mee zoeken, welke vinkjes aan en uit moeten.

Met de Korg op EXT moet het dan wel lukken....

Back