SUB 37 - DOMINION 1

Dat het niet de fout van MFB das die keyboards niet werken vind ik kul. Ze horen bij MFB dusdanig te testen dat ze werkend de deur uit gaan.
Het verhaal van het stekkertje bewijst dat er nul is getest. Iets wat ik een bedrijf best kwalijk neem.

Sorry maar daar ben ik het dus niet mee eens..Ik werk zelf bij een electronica fabrikant en weet dus uit de praktijk hoe het ongeveer gaat met spullen die door derden worden aangeleverd. Je krijgt bijvoorbeeld 1 of meerdere samples aangeleverd door in dit geval fatar waarbij uitvoerige duurtests worden uitgevoerd...Tot zover allemaal prima want het keybed doet zijn ding en MFB plaats de order.

Dan kom je het struikelblok en het minpunt tegen aan die tests en dat is dat die samples veelal in elkaar zijn gesleuteld door de engineers van het leverende bedrijf. Deze zijn ook grondig getest op mankementen door die zelfde engineers omdat het voor hun belangrijk is dat hun orders af kunnen sluiten.

Als vervolgens het contract is afgesloten en de productierun word opgestart en er bij fatar een nieuwe dwijloor op de productie van dat kabeltje word gezet dan kunnen er opstartfouten aanwezig zijn die er pas na klachten van mfb uitgefilterd kunnen worden. Deze fouten constateer je vaak niet tijdens de eindtest in de fabriek, maar komen vaak pas aan het licht als het product al enkele maanden bij de klant op het bureau staat . Dit is uiteraard erg vevelend en ongewenst en zeker voor mfb want hun worden hierop aangesproken en niet fatar...

Waar mensen werken worden er ook fouten gemaakt en in deze kwestie moet je niet mfb maar fatar hierop aanspreken. Overigens zou er zonder fouten ook geen noodzaak zijn voor verbeteringen en vooruitstrevende ideeën....dus eigenlijk moeten we met zijn allen maar blij zijn dat er fouten worden gemaakt want door fouten blijft de weg open staan voor nieuwe ontwikkelingen :okdan:

Dus als jij een iPhone koopt en de CPU gaat stuk vind je niet dat Apple aansprakelijk is?
nogmaals ik snap dat dat soort dingen kunnen gebeuren en heb het op slordig gegooid, wat ik het vergeten van een connector aansluiten van het toetsenbord dat voor die specifieke reparatie was terug hestuurd ook nog steeds vind. Het kan gebeuren maar het is wel slordig.

Ok zou ik nog steeds een Dominion kopen als ik het geld had. Schroef ik hem zelf wel open om dat stekkertje vast te prikken.. ;)

Natuurlijk ga ik dan ook zeiken over Apple en ik begrijp je onvrede ook wel...maar ik bedoelde meer dat het best vaak voorkomt dat er in een productierun fouten kunnen ontstaan waar bijvoorbeeld mfb niet veel aan zou kunnen doen totdat het defect zich bij de klant voordoet, helaas vergeten veel mensen dat wel eens.
Maar als het bij jou een doa(dead on arrival) was dan kan ik me indenken dat je mfb daar inderdaad op aanspreekt want dat had beter getest kunnen worden. In dat geval ben ik het zeker met je eens want zulke dure apparatuur moet gewoon 100% getest worden en goed de fabriek verlaten!

Weze(n)lijk verschil is natuurlijk dat Apple @#^&%*achterlijk veel meloen verdient met een uitgekozen product, daar waar MFB waarschijnlijk blij is met (w)elke vorm van winst dan ook.

Ik werk ook bij een bedrijf waarbij onderdelen worden aangeleverd door derden of vierden en hoe je het ook wendt of keer(d)(t), de eindleverancier zal ten alle(n) tijde worden aangesproken op tekortkomingen veroorzaak(t) door wie dan ook in het traject en zo hoort het ook (.)

Ik heb mijn dom1 na een dag weer retour gedaan naar thomann. Mooie synth, maar qua UI kon ik er niet aan wennen....
Klinkt gek, maar ik voelde geen liefde met het ding ;)

Ding is ook dermate complex als ik de video zo bekijk. Je moet echt goed kunnen sound designen wil je er iets krachtigs en toch unieks tov de rest uit kunnen halen.

Is meer iets voor de modulaire 'ik doe maar wat' generatie wat veel op toeval is gebaseerd.

Ding is ook dermate complex als ik de video zo bekijk. Je moet echt goed kunnen sound designen wil je er iets krachtigs en toch unieks tov de rest uit kunnen halen.

Is meer iets voor de modulaire 'ik doe maar wat' generatie wat veel op toeval is gebaseerd.

Je post is een beetje tegenstrijdig?

Ben het met het eerste gedeelte in ieder geval wel eens ja. Het is een complexe synth en wat weet van synthese en hoe je bepaalde sounds kunt indraaien is erg handig.

Voor modulaire mensen die van experimenteren houden is het ook wel een te gek ding, maar dan wel als mothership van een modulair systeem ofzo.

Na een dag een synth weer terugsturen riekt naar impulse buy :P. Dit is een ding waar je echt compleet in moet duiken. Niet een dagje pielen. Liefde op het eerste gzicht is natuurlijk wel belangrijk :)

Laatst gewijzigd:
Je post is een beetje tegenstrijdig?

Ben het met het eerste gedeelte in ieder geval wel eens ja. Het is een complexe synth en wat weet van synthese en hoe je bepaalde sounds kunt indraaien is erg handig.

Voor modulaire mensen die van experimenteren houden is het ook wel een te gek ding, maar dan wel als mothership van een modulair systeem ofzo.

Na een dag een synth weer terugsturen riekt naar impulse buy :P. Dit is een ding waar je echt compleet in moet duiken. Niet een dagje pielen. Liefde op het eerste gzicht is natuurlijk wel belangrijk :)

Niet echt. Ik denk dat er maar heel weinig mensen meerdere unieken en toffe sounds uit kunnen halen. Zelfde waarom mensen fm niet snappen. Is gewoon te abstract op een gegeven moment.

Snelheid van envelopes vielen mij in het filmpje mee trouwens. Ik dacht dat die minder snel waren dan bijv een nieuwe moog. Maar die percussie sounds die ik hoorde waren gewoon erg snappy.

Ah zo ja. :)

Dat van die envelopes klopt wel ja, ze zijn flink snappy. Wat volgens mij sommige mensen bedoelen is dat de envelopes niet zó 'punchy' zijn als bijv die van moog (die aanduidingen worden nog al eens door elkaar gebruikt :P) en dat klopt wel een beetje. Het ding is dat je die punchyness er alsnog in kunt krijgen en flink ook, d.m.v. bepaalde modulaties, en dan met name resonance moduleren met lfo 2 die ingesteld is als one shot met downward zaagtand. Kwestie van met meer werken dan puur de envelopes :)

Over de envelopes: Ligt het aan mij of "klikken" deze zo nu en dan heel extreem? Heb aardig wat Dominion 1 demo sounds gehoord waar enome harde clicks in zaten. Of is dit iets anders?

Toffe synth verder.....milde GAS aanwezig dus niet al te veel jubelpraat hier aub! :D

Jubel Jubel!! :D

De clickyness klopt, maar is gewoon een keuze. Als je de contour van de filter wat open draait (modulation amount van ADSR1 is dat), dan krijg je die snappy tik. Je kunt echter de envelopes en de LFO's in een lagere stand zetten. De envelopes worden dan 4x zo traag. Verder een kwestie van niet te lomp contour indraaien, en de attack of decay iets verder open zetten. De clickiness is heerlijk voor percussieve en glitchy dingen.

Over die verlangzaming van LFO's en envelopes gesproken. In de manual staat dat de lfo's in de laagste stand tot 40 seconden doen over een complete cycle. Welnu, lang leven analoog (ook al zijn de lfo's digitaal hehe): Ik kwam er eergisteren achter dat in de lage stand en de lfo op 0, een complete cycle maarliefst 6 (!!) minuten duurt. En smooth. Geeft weer leuke soundscape mogelijkheden :). Kanttekening is dat het een quirk van de mijne kan zijn. In de manual staat 40 seconden immers.

Mijn zeer gemeende excuses voor mogelijk extra GASopwekking die dit weetje veroorzaakt heeft.

Laatst gewijzigd:
En bedankt! :frons: :P

Voordeel is dat ze amper te krijgen zijn en dat er in mijn geval een andere synth zou moeten vertrekken (de ruimte is toch echt een keer op). Welke dat zou moeten worden blijkt vooralsnog een redelijk onmogelijk besluit.....

url
Do-it11.png

Back